Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. Fleksnes

Fleksnes Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,139
    Bonuspoeng:
    93
    Det var nedtur.

2. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,823
    Bonuspoeng:
    113
    En av grunnene til at vi mistet Shell og Payr(?) var fordi folk overførte "husleie" frem og tilbake.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig du kan med Betalo siden de har en betal til konto-funksjon, men den funksjonen er ikke tilgjengelig med Amex. Og det er jo ekstremt få Visa/Mastercard som gir poeng ved bruk av Bill Kill, Betalo og lignende.

4. foxman

foxman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Noen andre som har opplevd de siste dagene at betaling av faktura feiler i Billkill, men beløpene er reservert på Amex-kortet? Snakket med kundeservice hos Amex, de ser ikke noe problem fra deres side. Billkill måtte undersøke nærmere.

5. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det samme hos meg. Tenkte å avvente til samme betaling evt blir bokført flere ganger.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. Jeg avventer også til reservasjonene har blitt frigjort eller ender opp som bokført. Jeg har ikke noen regninger som forfaller på en stund så ikke noe stort problem enda

7. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,593
    Bonuspoeng:
    93
    Min betaling ble kun bokført én gang.

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,420
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har brukt Betalo nå siden nyttår. 7 fakturaer betalt.
    Ingen problemer under registrering (bortsett fra at jeg måtte taste KID manuelt på to av de og korrigere beløp på to andre). Ellers fungerer det uten problemet.
    Forferdelig GUI, men langt fra ikke brukbart =)
    For meg er det ikke verdt ekstra gebyr å bruke BillKill.

9. Kaikrist

Kaikrist EDB

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Synes det er litt rart at bill kill mener jeg må ha +biz abonnement for å betale en faktura fra Møller Bil Trondheim (verkstedregning etter bilreparasjon). De skriver:

"Mottaker/fakturainnholdet anses ikke som en del av hverdagskostnader hos Amex, og som forbruker kan du ikke betale til denne mottaker med Amex."

Var så uheldig at verkstedet jobbet overtid med bilen min og dermed udstedte de faktura siden jeg kunne hente bilen på kvelden.

Noen som har vært borti lignende og klart å overtale billkill?

Cumulus liker dette
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kunnet gå til Møller med faktura i hånd og bedt om å betale den hos dem med kort. Det har gått bra det.

Cumulus and indahla like this.
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,420
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøker å betale en faktura fra AutoSync (bompasseringer) med Betalo og Amex men blir stoppet.
    Noen som vet om Betalo kan legge til denne leverandøren?

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,088
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde de vel.
    Men en "enklere" løsning er å bytte til Skyttelpass, så du slipper å betale månedsavgift for bombrikken. Pluss at de kan trekke rett fra kortet. (Ikke Amex da dessverre)

MariusJS liker dette
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Standard svar fra Betalo for tiden er at fakturamottaker må være i en av kategoriene under og de er ganske strenge på at det stemmer. Er kontonummer ukjent får du opp et skjema der du kan sende inn faktura til vurdering, men hvis det bare blir stoppet så kan det være Autosync allerede er dømt ikke godkjent.

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,420
    Bonuspoeng:
    293
    Har vurdert det bytte :)

15. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,638
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har aldri brukt billkill så har ikke helt oversikt i tråden her. Tenkte å legge inn en regning mottatt på e-post, mottaker ligger inne i systemet til bk fra før. Når jeg skal betale får jeg beskjed om at jeg må ha +biz for å betale til denne mottakeren?! Hva er vitsen med bk hvis man må ha business-versjonen deres for å betale enkle regninger fra håndtverkere ol.?

Kjenner jeg allerede har lyst til å drite i hele greia før jeg starter :( noen work-around eller er det sånn det er med visse mottakere?

Edit: det er åpenbart snakk om å betale med AmEx elite

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags håndverker? Du kan prøve Betalo istedenfor. De hender de er mindre kresne. Jeg fikk feks godkjent en rørlegger, muligens pga kategorien "Strøm, gass, vann og sanitær", jeg vet ikke..

Generelt aksepterer de mottakere innenfor disse kategoriene:
    Mens billkill er mer opptatt av at mottaker primært utsteder fakturaer for hverdagskostnader (evt skylder på det for å pushe brukere til +biz som de tjener bedre på) og slipper dermed igjennom enkelte mottakere som ikke Betalo vil ha

17. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,638
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er snakk om service på garasje hvor mottaker lå inne som godkjent og med ferdigutfylt kontonr. og org.nr.

Betalt i nettbanken. Gidder ikke akkurat nå kjenner jeg :confused:

18. eeffoc

eeffoc Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei! Jeg trenger hjelp fra Bill Kill-brukere.

Jeg brukte Bill Kill til å betale felleskostnader til boligen min i noen måneder. Boligbyggelaget mitt feilbetalte dugnadspenger og tilgodebeløp til måleravlesning som tilhører meg, til Bill Kill sin konto.

Etter et par e-poster har jeg fortsatt ikke fått pengene mine tilbake. Boligbyggelaget mitt sier at jeg vil få lavere beløp enn det opprinnelige utbetalingsbeløpet etter at Bill Kill har overført pengene tilbake til dem, for Bill Kill krever gebyr for dette. Etter min mening er gebyrprosenten i mitt tilfelle ganske høy.

Jeg tok kontakt med Bill Kill. Selv om Bill Kill skrev til meg at «eventuelle kostnader knyttet til håndtering av feilutbetalingen er rettet mot XXX (boligbyggelaget mitt)», er det likevel jeg som kunde som i praksis betaler for dette dersom Bill Kill krever gebyr. Foreløpig har jeg fortsatt ikke fått pengene mine tilbake.

Har dere noen erfaringer med Bill Kill og tilbakebetaling av tilgodebeløp?

19. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,621
    Bonuspoeng:
    93
    Når strømstøtten kom for første gang for noen år tilbake, hendte det at man kunne sende inn dokumentasjon til BillKill og få utbetalt refusjon. Men, av logiske årsaker gikk de bort fra dette, og la seg på en linje hvor feilbetalinger returneres til leverandør. Jeg har ikke tidligere hørt noe om gebyr for dette, og det ville uansett vært mulig å bestride siden det ikke står noe i vilkår, og leverandør ikke er en avtalepart. Med mindre det er en bransjestandard her som jeg ikke vet om.

En leverandør sendte ved en feil betalingen min tilbake til BillKill for et halvår siden. BillKill hadde ikke et kundeforhold med leverandør, så de anser det som en feilbetaling og ville sende dette tilbake til leverandør. Jeg fikk leverandør sin regnskapsfører til å linke opp med regnskap at billkill.no for å løse det opp seg imellom. Jeg ble aldri opplyst selv om at det ville bli noe gebyrer for dette, men det ville uansett ikke vært min feil.

Jeg ville tatt en sjekk om boligbyggelaget har informert deg om at tilgodebeløp tilbakeføres til siste bankkonto. Jeg vet Telenor og noen strømselskaper opererer med kontonummer fra siste innbetaling, mens andre (feks strømnettselskap) forholder seg til kontonummer du selv oppgir. Med mindre det er lagt et spesifikt ansvar på deg for å ajourføre kontonummer et sted, vil jeg mene at dette er en kostnad som boligbyggerlaget må bære selv.

Del denne siden