Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. tooclosetothesun

tooclosetothesun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en fersk vervekode?

2. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,089
    Bonuspoeng:
    93
    a7b7e3

3. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen her som vet om jeg kan dele opp betaling av restskatt? Feks å betale noe via billkill og resten som vanlig i nettbanken? Eller må alt betales i en transaksjon?

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan du. Bare å betale med samme KID flere ganger.

btm liker dette
  5. Boleole

Boleole Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Good, takk for svar!

6. Elninjos

Elninjos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Er det noen som har erfaring med å betale meglerutgifter for boligsalg med Billkill ev. Betalo?
    Avgift for å utsette betalingen til oppgjør koster 3600kr, så koster mer eller mindre det samme å ta det gjennom BillKill/Betalo og tjene litt ekstra poeng mens man holder på ;)

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr at du betaler fotograf, takst etc. direkte antar jeg? Jeg gjetter på at flesteparten av disse er ukjente mottakere for Bill Kill og Betalo og at du kommer til å få problemer med å få flere av dem whitelistet for Amex hvis du prøver å registrere dem

8. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste meglere jeg kommer på finnes allerede som godkjente mottakere i BillKill - så jeg vil tro dette skulle gå fint? Du kan jo prøve å søke opp mottaker i billkill og se hva som skjer @Elninjos

9. Gribb

Gribb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,225
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg greide å betale omkostninger til Eiendomsmegler 1 Ringerike via BillKill. Det ga en ganske fin boost både på bonus- og nivåpoeng. :cool:

10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Minner om at det er svært dyrt å bruke BillKill / betalo. Som en boost for å akkurat klare en CT i desember er det genialt. Men for generell poengopptjening er det så dyrt at bonusbillettene til slutt blir så dyre når man summerer alle kostnadene til kredittkort etc, at man like gjerne kan kjøpe fly billettene. Er jo ikke akkurat enkelt å finne bonusbill. lenger.

Insomnia4u and Lars J like this.
  11. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    655
    Bonuspoeng:
    93
    I noen tilfeller kan det vel også gi mening for å få inn nødvendig antall nivåpoeng for å kvalifisere/beholde status. Ved å betale 100k gjennom Billkill på AmEx får man vel 6k nivåpoeng til en kostnad på 2.200 + månedsgebyr 99 = 2.299, i tillegg til å være 2/3 på vei til CT. Å kjøpe samme antall nivåpoeng direkte hos SAS koster 6.000 og tar deg ikke særlig på vei mot CT.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer jo litt an på hva man sammenligner med. Det er billigere enn å kjøpe bonuspoeng direkte fra sas. Og forskjellen er enda større hvis man sammenligner med prisen for nivåpoeng.

13. Elninjos

Elninjos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Forsøkte på det, fant organisasjonen men kontonummeret ville ikke BillKill godta. Får forsøke å høre med dem i morgen om hvilket kontonr og riktig organisasjonsnummer det skal betales inn på. De har vel et annet organisasjonsnummer hvis det er et underselskap/datterselskap som tar oppgjøret, kan jeg se for meg.

Må velge om jeg går for faktura eller betalingsutsettelse frem til oppgjør. Kostnaden for utsettelse er 3600kr, så for bonusnisser som oss så er det ganske åpenbart hva vi går for her:rolleyes:

14. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Ja da er jeg enig :)

15. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Sammenligner med hva kjøpte billetter koster opp mot hva bonus billetter ender med å koste. Da må man også ta med i regnestykket svært redusert fleksibilitet knyttet til bonus bill. samt ofte kronglete rute. I tillegg må man bruke svært mye tid på å finne bill. Jeg tror bare mange ikke gjør dette regnestykket.

Spielhaug and kongenamundsen like this.
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,335
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng med sluttsummen av en bonusbilett. Tar man også med kostnad av kredittkort, så blir det ganske dyrt.
    På den annen side, så er det enda endel kupp å finne, og tidsbruken for å finne billettene tror jeg de fleste bonusnisser aldri har tenkt på :D:p

17. OSLflyer

OSLflyer Medlem

Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Man skal heller ikke undervurdere størrelsen på opptjente miles på kjøpte biz.billetter.

jgroneng liker dette
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er 100% enig med at redusert fleksibilitet er et stort problem, men hvis man først finner noe så er det nok av tilfeller hvor det lønner seg å finansiere en reise kun med gebyr på Bill Kill + avgifter. Enkelte destinasjoner i Asia er jo så dyre for penger at selv økonomi (for de som driver med sånt) for Bill Kill-poeng kommer godt ut.

Så klart.. hvis man gjør som hvermannsen ofte gjør og booker seg en tur til en eller annen destinasjon i Europa så har man kastet bort penger.

19. FlyBrakar

FlyBrakar Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har en fersk vervekode?

Del denne siden