Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. TragedyStruck

TragedyStruck Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk mail om denne støtten og ble interessert, men har tildligere ikke tatt i bruk Amex. Er det noen aktiv deal der man kan ta nytte av å starte med Amex? Har vel tidligere vært noe ala "bruk 30 000kr, få 30 000 EB".

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en kampanje som ble avsluttet i april. Oppgrader fra Premium til Elite, bruk 45.000,- innen 30/6 og få 30.000 EB. Kommer nok snart en ny kampanje.

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det var en rett før jul/nyttår var det ikke? Neste blir over sommeren da kanskje :D Er ihvertfall det jeg håper

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    113
    Gir billkill bonus med sas mc eller er det nada (mtp upcoming triple weekend)?

5. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Gir kun bonus på NCC og nå Amex, ingen andre kort gir bonus.

6. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    116
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg brukte de til regningsbetaling på BillKill og Revolut tidligere og det godtok SEB ikke etter en stund...

7. Hanen

Hanen Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Da har jeg slettet alle mine AvtaleGiro avtaler i nettbanken. Blir sikkert litt rot med regninger en stund , men det får en bare ta seg tid til.
    eFaktura på eiendomsskatt blir morro.

TommyL liker dette
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,788
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg slettet min aurogiroavtale for Lånekassen sletta den like greit regningen som var lagt inn til betaling den 15. også. Bra jeg la merke til det :eek:

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Siden release av Amex-støtte har det gått 3,7mill i betalinger gjennom appen!

Det tilsvarer 5-700k EB-poeng og nesten 25 Companion Tickets. Helt rått

drsyk, Baldrick, MarkSS and 25 others like this.
  10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tipper at det er noen som kommer til å dra i nødbremsen etterhvert. My bet er at innen 3-6 måneder er nok denne muligheten en saga blott.. o_O:(

Selv har jeg dratt inn 9600 EB poeng på dette så langt, og venter på 30000 til som følge av kampanjen med oppgradering til Elite. Krysser fingrene og satser på gull og grønne skoger for all fremtid! :)

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    Bare å vente på at SAS deevaluerer EB og Amex øker grensen for CT inntjening.. :p

Xaantiam liker dette
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,991
    Bonuspoeng:
    293
    Er det bare å slette eFakturaer som ligger inne til betaling i nettbanken?
    Dukker de opp i appen da?

13. TommyL

TommyL Senior Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det vel ikke lenge siden dem økte CT omsetning fra 100k til 150k...så det tviler jeg sterkt på. Øker dem igjen så sier jeg opp kortet mitt ihvertfall, 200k må jeg slite med å klare. Og EB ble jo også nettopp devaluert...

14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Du ser nok etter en avbryt-funksjon heller enn en slett-funksjon.
    Jeg er redd hele fakturaen forsvinner om du sletter den.

Dette varierer kanskje fra bank til bank. Det er kanskje lurt å kontakte kundeservice for å sikre at fakturaen faktisk rykker tilbake til behandlingsstadiet.

15. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,103
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg klarer heller ikke å se hvorfor dette skulle være problematisk for de øvrige aktørene. Som flere har regnet ut, så betaler vi jo ca det samme for poengene som for Trumf overføring til SAS, og i sum er nok relativt høye volumer også på disse transaksjonene. Ser ikke at det skaper noen problemer i næringskjeden, så det er nok ingen som taper penger her. Tipper at SAS er fornøyd med andelen sin, og Amex har nok kalkulert så de ikke taper på dette :)
    Spørsmålet er vel heller om dette er god uttelling for oss sammenlignet med andre poeng-kilder. Vi betaler jo tross alt direkte cash for å få våre 13.33 poeng for hver krone. Husk at poengene ikke kommer fra selve efakturabeløpet, men er 1.5% friske penger vi må betale på samme måte som å kjøpe poeng direkte fra SAS.
    I praksis er det mest gunstige i denne modellen CT, og da spørs det om man oppnår de nødvendige CT på andre måter, og ikke minst har muligheter til å benytte alle CTene.
    Jeg har latt flere CT forsvinne de siste par årene pga sløvhet og tidsklemma :eek::oops:

16. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,441
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, da forsvinner de alle steder.. Når du legger en e-faktura til betaling i Billkill forsvinner den fra nettbanken etter noen minutter....

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,427
    Bonuspoeng:
    293
    nei, hvis du har behandlet en e-faktura i en bankforbindelse forsvinner de fra de andre bakene du har. Sletter du en e-faktura må du betale den manuelt. Men neste faktura vil bli synlig i appen.

18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,427
    Bonuspoeng:
    293
    For egen del vurdere jeg utleggene jeg har til denne modellen som akseptable. Med to forutsetninger. 1 at jeg tjener nok poeng ellers til å benytte CT. 2: at jeg tjener opp 2 CT i året og benytter dem for 2 personer på noe intercontinentalt, på flyvinger jeg ikke ville vurdert å kjøpe for penger.

kiev liker dette
  19. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,056
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort det samme, og fikk melding i nettbanken om begrensning på maks 4000 i måneden på tjenester som Vipps, Payr, Billkill og Revolut for en stund tilbake. De følger tydeligvis med på forbruket.

20. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her! Jeg måtte dokumentere hva pengene ble brukt til, og fikk grense på 5000 mnd.

Del denne siden