Takk for dine synspunkter. Jeg ser at jeg kanskje ikke har tydeliggjort min situasjon godt nok, men det var for å lage det mer generelt for hvermansen.
Jeg ville hatt amex kortet uavhengig bruk av Bill Kill, så den kostnaden trenger jeg ikke å ta med.
Jeg skjønte ikke helt hva du mente med SASMC. Den faktura er en av de 25.000 jeg har dro inn i eksemplet i bruk per måned. Så om jeg bruker 25.000 på kun SASMC så generer det 3750 EB poeng og ved å betale de 25.000 i Bill Kill så vil jeg få 5.000 ekstra poeng.
Poenget er at de 5.000 poengene koster meg noe, det gjør ikke de poengene jeg vanligvis tjener på SASMC, Trumf, Via Trumf +++
Til info så var ikke så mye av dette hypotetisk.
Det er ikke så vanskelig å tjene 1x CT og nok poeng til å bruke dem hvert år. Jeg har klart det i snart 10 år med AMEX, og alle de årene hvor det har vært mulig med 2x CT, så har jeg gjort det også. Ikke så mye spend med jobb at det har noe å si. Vær strukturert og bevist på hvor og hva du handler så går det stort sett greit.
De siste par årene har derimot barn hjulpet på med å få opp ant poeng. Så sliter du med å skaffe nok poeng; skaff deg barn! ;-)
"Den siste utfordringen" er ikke utfordring for meg vanligvis, da jeg klarer å genere nok EB poeng ila året til å ta 1-2 turer utenlands hvert år. (Stor sett Asia og Afrika)
Grunnen til at jeg nå har tatt opp dette tema er at jeg tømte kontoen til sør amerika fjor og har planlagt både Dubai og Australia i år. (2021 og 2022)
Dubai er betalt, men mangler litt poeng fra å kunne booke AUS nå. Alternativene mine er å kjøpe litt poeng, eller vente til over sommeren når jeg har generert de siste nødvendige 50' poeng for å få med hele familien på til AUS.
Nå ser det derimot ut til å bli vanskelig å gjennomføre med mindre de åpner grensene fom jan 2022, så da slipper jeg vel å tenke på Bill Kill. hehe.
Takk igjen for dine betrakninger i regnestykket. Det er nok kanskje ikke en fasit for alle, men en individuell vurdering basert på livssituasjon og behov der og da.
Vis alt...