Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,973
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker BillKill fortsatt, men kun fordi det gir meg noen "gratis" poeng på Nordic Choice. Har sluttet å vente på Amex, men lever vel fortsatt i håpet ..

Maggie liker dette
  2. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    113
    Hele lanseringen burde ha blitt trukket da det ble åpenbart at forsinkelsen ble langvarig.
    Så kunne det heller ha blitt en gledelig overraskelse når (om?) tjenesten kommer opp og går.
    Dette er kanskje bevisst fra BillKill sin side for å sikre medlemsavgifter, men kanskje først og fremst for å kunne skyve kundene foran seg som "gissel" i kampen mot Amex.

Jeanette liker dette
  3. Travelbear

Travelbear Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hadde jeg vært amex hadde jeg bare holdt meg unna slike bedrifter som billkill, er vel ikke slikt bruk de ønsker å dele ut ct på, men om de kan tjene penger på det så kanskje de blir med på det

Jeanette liker dette
  4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    ja det blir veldig useriøst.

Jeanette liker dette
  5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Nå er jeg helt enig i at forsinkelser, utsettelser og unnskyldninger fra selskapet. Også ordlyden i en del av kommunikasjon fra både fb, her og direkte på siden. La oss likevel huske at ikke alle har samme bakgrunn, og noen tenker annerledes og snakker rett fra leveren. Det er nok av andre store profiler som ikke alltid sier ting stuerent.

Det er bra noen prøver og jeg som mange håper det lykkes. Gjør det ikke det, er det kjedelig og vi er der vi er. De har vel og refundert alle som har bedt om det? Så helt banditter er det jo ikke?

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,556
    Bonuspoeng:
    113
    de reklamerer jo fortsatt med amex muligheter.. så banditter er de jo.. både i annonser og i appen.

Oppirumpadi liker dette
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er vel bare midlertidig nede? :confused:

Shyneno and drsyk like this.
  8. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Ser forøvrig de har vært frekke nok til å "fornye" tjenesten med nye 6 mnd for 245kr i Desember, til tross for at de ikke har greid å levere tjenesten de opprinnelige 6 mnd jeg signet opp for i Mai 2021.

Shyneno liker dette
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,096
    Bonuspoeng:
    183
    BillKill gjør mye rart, men det blir litt feil å klandre BillKill for at du har valgt å ikke aktivt si opp. Som med de fleste abonnementsløsninger blir ting fornyet med mindre man sier opp før fristen.
    Regner med at du som mange i denne tråden vil lykkes å få igjen pengene dersom du sender de en liten henvendelse.

10. shadow

shadow Medlem

Likes mottatt:
    256
    Bonuspoeng:
    53
    Mulig det er meg som har litt store forventninger her ja. Som regel når en leverandør ikke klarer å levere tjenesten man har kjøpt (eller en vesentlig del av den) på 8 månder så har jeg opplevd at de automatisk har forlenget tjenesten frem til de klarer å levere.Jeg antok vel naivt at dette var tilfellet her også, men jeg skulle selvsagt stoppet tjenesten på egenhånd for å hindre fornying.

Kundeservice har lovet å refundere siste trekket, så jeg anser meg som ferdig med saken, og sansynligvis med Bill Kill også :)

Shyneno and Flyingdutchman like this.
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,096
    Bonuspoeng:
    183
    Er for så vidt enig i at fornyelse av en ikke/delvis-fungerende tjeneste burde vært gratis eller i det minste redusert. Bra det løste seg :)

Shyneno liker dette
  12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Nå handler mesteparten av denne tråden om AmEx, men tenkte å prøve meg på et standardspørsmål.

Vi holder på å pusse opp badet, og får løpende regninger på disse. De kommer som eFaktura, og totalt skal vi nok betale rundt 450.000 kr den neste halvannen måneden.

Det burde være tut og kjør med DNB Saga MC og helt vanlig BillKill-bruker? Enkelttransaksjonene blir på mellom 100.000 kr og 150.000 kr, så blir noen ekstra innbetalinger til kortet i forkant.

Noen andre hindringer eller utfordringer vi bør å høyde for eller være klar over? Mulig vi også tar noe på SAS MC Premium i helgen med doble poeng.

13. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,647
    Bonuspoeng:
    93
    Det går sikkert fint å betale, men du får ikke poeng på transaksjoner fra Bill Kill med DNB eller SAS MC.

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Aha… Jeg skummet bare gjennom de siste 10 sidene her, så har ikke klart å få det med meg. Da er det ikke noe poeng (ba-dum-tssss)

Shyneno and Brukernavnet like this.
  15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    En nøkkelperson som er på ferie.. mangler en liten formalitet i kontrakten.. jul.. neste unnskyldning blir vel påske?

Noen som husker dette gullkornet?
    MAI! Er det virkelig så lenge siden? Jaja.. har det gått et halvt år så kan det jo like gjerne drøye et halvt år til. Selv om akkurat nå så tviler jeg på at de klarer å få den opp til mai i år.

Oppirumpadi and Shyneno like this.
  16. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk om noen leverandører lar deg betale med kort.

Jeg hadde nylig en solid faktura fra en rørlegger, dukket opp i rørleggerens butikk og oppga fakturanummer i kassa, og alt var fryd & gammen.

Alternativt kan du sjekke om bedriften har registrert seg i Vipps, da betaler du med kort og oppgir fakturanummer i tekstfeltet.

tobeornot999, Emma and Henrik like this.
  17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Gode poeng. Ordner seg nok. Kjører totalentreprise så forholder oss bare til én leverandør, men skal se om vi klarer å trylle ut noen poeng av prosessen.

tobeornot999 liker dette
  18. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    113
    Et av kravene mine, når jeg får inn tilbud på jobb, er støtte for iZettle. Det er 1.75% gebyr uansett type kort dom benyttes. Jeg opplever at mange er villige til å ta denne kostnaden. Har hjulpet flere med å få bestilt og satt opp :p

OyvindN and Are like this.
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,383
    Bonuspoeng:
    183
    Det eneste kortet som (meg bekjent) gir poeng på BillKill er Nordic Choice Mastercard, så hvis du vil samle noen poeng der, så er det bare å bestille.
    MEEEEN! Det er selvfølgelig noen skjær i sjøen her også, og det er max 20.000kr pr 30 dager (løpende), og max 5000kr pr 24 timer.
    Litt styr, men fullt mulig å hente litt poeng hos Choice altså

drsyk and Baldrick like this.
  20. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Venter på AmEx...Det kortet er ikke å gjenfinne i lommeboken på en lang stund...

Shyneno liker dette

Del denne siden