Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. Anders123

Anders123 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Samme erfaring her…

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,780
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde ikke fått efaktura fra skatteetaten enda, men det fungerte helt fint å manuelt legge inn kontonummer og kid for forhåndsbetaling av restskatt fra skattemeldinga

3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Blir spennende å høre hvor store regninger folk klarer å få gjennom Bill Kill :) Restskatten min tror jeg ikke Amex hadde likt

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,780
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen av mine transaksjoner er bokført enda heller, men på de jeg har mulighet til å sjekke så er faktisk faktura registrert betalt allerede, så er vel Bill Kill som sitter med risikoen her nå :D

5. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Samme her, står ikke noe sted lenger, men sjekket strømregning og den står som betalt. Finner ikke transaksjonene hos amex heller pt, hverken app eller nett ikke under fullført eller reservert, så kan vel tenkes det plutselig dukker opp der også.

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser min i amexappen:

Screenshot_20220530-092948_Amex NO.jpg

markus, EndreD and Spielhaug like this.
  7. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk flagget en innbetaling av skatt av BillKill nå i helgen. Bekreftet bare med å sende faktura kopi til dem og fikk beskjed om at det var helt ok og at den gikk igjennom.

Innbetalingen står som gjennomført, mens de andre betalte fakturaene står som ventende. Og jeg ser at utestående hos Amex har økt tilsvarende. Jeg har også fått poeng overført til SAS for innbetalingen og bar for CT opptjening har beveget seg mye nærmere CT nr 2 ;) Så det fungerer ja.

Og siden noen lurte har jeg betalt litt mindre en @HaraldOslo

FlyerOslo liker dette
  8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fikk du beskjed om flaggingen?

Skal sies at jeg betalte en mottatt efaktura, så de har allerede dokumentasjonen i form av fakturakopi. :)

Jeg tok vare på fjorårets efakturaer med den hensikt å bruke de med Bill Kill og Amex hvis den dagen noen gang kom, og nå er den her.

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,234
    Bonuspoeng:
    293
    Betalte også en mottatt efaktura. Jeg mottok en e-post der de viste til regler for rutine sjekk mot hvitvasking osv og ba om at jeg sendte inn kopi av den originale fakturaen. Det ble gjort og svar som nevnt over kom morgenen etter.

10. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her.

La inn tre regninger på Bill Kill på onsdag formiddag (25/5) og de dukket da opp under reserverte transaksjoner. Er registrert betalt hos f.eks If forsikring fredag 27.

Når jeg sjekket i dag tidlig lå de fortsatt under reserverte transaksjoner, men når jeg jeg sjekket etter kl. åtte så var de borte fra reserverte transaksjoner og eet er ikke noe spor av de noe sted. Utestående saldo indikerer heller ikke at jeg har blitt belastet noe.

11. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Akkurat det med at det blir borte hos Amex har skjedd andre ganger/tjenester også, så plutselig er det inne igjen og trukket, så det kommer nok.

Trent600 liker dette
  12. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at reserverasjoner står på en egen fane på nettsiden, ikke under transaksjoner. Min restskatt fra 26. mai står fortsatt under reservasjoner.

13. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Som sagt for min del så forsvant de fra reserverte transaksjoner i dag morges.

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    I natt ble min restskatt-via-amex bokført og det tikket inn mail om ny CT.

Hurra :)

FlyerOslo, kaiarne, Chrisljo and 4 others like this.
  15. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    I dag er transaksjonen tilbake igjen og utført, trukket på kortet og poengene registrert, og tror jammen teller er gått opp også!

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,971
    Bonuspoeng:
    293
    Ca. 2500,- i gebyr?

17. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Jupp, 2300 kr for 100000 kr restskatt

indahla liker dette
  18. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk ikke betalt DNB Saga MC med Amex. hehe! Men det var jo egentlig sånn det bør være.
    Dess mer "misbruk" de tillater, dess større sjanse er det for at løsningen forsvinner.

19. mats184

mats184 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har noen faktisk sett at regninger er betalt? Har så langt betalt 3 stk. og ingen står som betalt hos de forskjellige. Mest prekært er restskatten som gikk igjennom helt fint. Men den er ikke registrert når jeg sjekker på Altinn.

20. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Så pengene har gått inn til KB, men er ikke betalt til kreditor? Har de forfalt?

Er jo en grei forretningsidè: Folk legger inn betalinger i god tid før forfall, man tar betalingen, gjør kortsiktige plasseringer av pengene med avkasting og formidler pengene til kreditor innen forfall. Funker helt knall inntil man taper mye på plasseringene en dag.

Last edited: 01. juni 2022

Del denne siden