Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,401
    Bonuspoeng:
    183
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har jeg betalt det første vellykka betalingen med Bill-Kill appen, så endelig funker den. Det jeg nå lurer på er om det er mulig å betale ett MC-Premium med Amex, eller bør jeg styre unna det?
     
  3. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,920
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig, appen blokkerer betaling til kredittinstitusjoner. Den blokkerer også at av mine avisabonnement fordi innbetalingen håndteres av Arvato Finance
     
  4. prasmussen

    prasmussen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg er ny bruker av bill kill. Jeg har lyst å betale restskatten med amex for å oppnå CT, men kredittgrensa mi er lavere enn fakturaen.

    Jeg spurte amex om det var mulig å forhåndsbetale inn på kortet får omgå grensen, men det var ikke mulig. De foreslo å prøve å dele opp betalingen.

    Noen som ser et problem med å dele opp restskattbeløpet og betale inn i flere omganger via den manuelle faktura funksjonen med master bill kill?
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring er at det fungere å sette litt ekstra på Amexkortet i praksis. Selv om Amex ikke godkjenner dette.

    Mye enklere er å dele opp innbetalingen og bare lage et par fakturaer hos BillKill.
     
  6. prasmussen

    prasmussen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Supert, takk, da prøver jeg det :)
     
  7. FlyforTog

    FlyforTog Har flyplasskrekk

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Oppdaga nettop utviklingen til BK her og at Amex nå fungerer. Til min store glede ser jeg også at betalinger til Skattetaten går igjennom. Driver ikke så mye med restskatt til vanlig, men som driver av ENK så blir jo forskuddskatten fakturert 4 ganger årlig. Er vel ingen grunn til å ikke benytte seg av dette som en enkel vei til en CT?
     
  8. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Går det ikke an å endre forfall på efaktura på BK? Ville gjerne betalt første runde restskatt nå, men den gikk rett på forfall. Alternativet blir vel å slette efakturaen og betale det manuelt?
     
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jo. Appen gir deg bare ingen indikasjon på hvordan du gjør det. Trykk på datoen eller beløpet på toppen av detaljsiden for en faktura for å endre dato og/eller beløp.
     
  10. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ah, så enkelt ja. Forsøkte å trykke på datoen bak forfall tidligere, men da prøvde jeg på feil plass. Takk!
     
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge du er komfortabel med gebyrene kan ikke det være noe problem.
     
    jonss and FlyforTog like this.
  12. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kjipt, men nå har i alle fall folk et valg. Jeg vil nok selv bruke KB for å dekke inn siste resten til siste CT. Tipper jeg trenger 50K, så gebyrer totalt blir vel rundt 1500. Det synes jeg er svært billig for en ekstra CT som skal brukes på long haul biz.
     
  13. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann!

    Noen her som har erfaring med å betale deler eller hele bilen fra Tesla med BillKill?

    Har utlevering i løpet av et par måneder og skal ikke ta opp lån til kjøp av bilen. Kunne derfor tenke meg å bruke BillKill til å betale deler av bilen for å tjene opp noen poeng og CT med Amex og Nordic Choice MasterCard.

    Takk for svar på forhånd.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha noen praktisk erfaring med Tesla. Får du en faktura på beløpet? Eller gir de deg et lån uansett som du planlegger å nedbetale? Utfordringen kan være at betalingen går gjennom et kredittselskap og at du dermed ikke får betalt summen til dem, fordi BillKill blokkerer nedbetaling av kreditt "gjeld". For Amex vil det fungere mot gebyr og NCC får vel også gebyr fra 20 juli, uten at jeg husker i hodet om den typen betaling gir poeng per i dag.
     
    Spielhaug liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Dette antyder jo ihvertfall at det kan gå.. Men får du ikke faktura fra Tesla Norge blir det verre

    Screenshot_20220713-165349.png
     
  16. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Ja, konfererte med BillKill på e-post som bekrefter at betaling til Tesla skal gå. Så spørsmålet blir om Tesla kan si nei til betaling fra BillKill/Kredittkort.

    Overføringsinformasjon er det jeg har fra Tesla, ikke faktura. Det går vel an å betale med dette på BillKill Master?
     

    Attached Files:

    Last edited: 13. juli 2022
  17. Frozenyoghurt

    Frozenyoghurt Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Litt usikker på hva du mener her.

    Bilen skal i utgangspunktet betales som et kontantoppgjør. BillKill er kun ment for å kunne få noen poeng på veien ved å ta noe gjennom kredittkort. BillKill har allerede gitt sin velsignelse på spørsmål om dette er greit.

    Mitt spørsmål er om Tesla kan si nei til dette og om det er nødvendig med en faktura fra Tesla eller om det holder med konto, beløp, iban/swift, melding. (Har aldri brukt BillKill før)
     
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,501
    Likes mottatt:
    34,345
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal holde med kontonr beløp og melding med bestillingsnr om du ikke får en KID. Som betalende kunde hos BillKill kan du altså generere en faktura selv.

    Kan ikke se noen grunn til at Tesla skulle si nei til å få betalt oppgjør for bilen. De har vel strengt tatt ikke noe med hvilken banktjeneste du benytter.

    Testen til Jorge viser at det går an å generer en faktura til Tesla Norway.

    I det første spørsmålet ditt skrev du ikke noe om at du har kontonr. Derfor informasjonen om at BillKill antagelig ikke vil godkjenne at du generer en giro til et kreditt/finansierings firma.
     
    tobeornot999 liker dette
  19. Raffen

    Raffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    RIP Kill Bill bruk.
    Siste dag i dag for bruk av Kill Bill uten å måtte betale gebyr. 2,5 % i transaksjons gebyr (Ninja) gjør det ikke så interessant lenger dessverre. Får håpe det dukker opp en ny Payr/Kill Bill som er gratis å bruke snart…
     
    Maggie liker dette
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke meningen å bruke killbill bare for å tjene poeng i seg selv, men mer til å senke kravet til CT-Billett. Jeg kruker killbill nettopp til dette. Se for deg at du senker CT-kavet med 25.000 kroner til 125.000 kroner. Det betyr at du "Betalt" 625 kroner i gebyr for å senke dette kravet, <----bereget ut i fra Amex Premium bruk. En får også utbetalt 3750 EBB poeng for å gjøre dette, som har en trumfverdi på 278 kroner. Så reel kostnad for å oppnå CT er egentlig 347 kroner.

    Regnestykket er annerledes for Amex Elite, så her er det 5000 EBB som tilsvarer 370 konverterte trumfpoeng, så prisen for å senke kravet med 25.000 er da 255 kroner. Så litt billigere. Så en betaler litt for en ekstra fordel, så er det opp til den enkelte om dette er lønnsomt eller ikke, en bør jo huske på at en også skal fly dette, og hvis en ikke finner ønsket billett så er det F**c, så det er noe en bør ha i bakhodet når en samler poeng.
     
    Last edited: 19. juli 2022
    cooolcatz and Insomnia4u like this.

Del denne siden