Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med fakturaer som er kombinerte eFaktura + AvtaleGiro?

    Og kan man betale fakturaer som ikke er eFaktura, f.eks en (papir) engangs-faktura fra tannlegen, med Amex i Bill Kill?
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,222
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på avtalegiro, ingen fan av det selv så har sakt opp alle.

    Fakturmottakere kan legges til manuelt ja.
     
    Preference liker dette
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,386
    Likes mottatt:
    3,670
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har lagt inn kombinerte eFaktura + Avtalegiro manuelt i BK. Så er det vel bare å slette de i nettbanken, har foreløpig kun stoppet de.

    Men hvis man sletter i nettbanken, sletter man da kun den spesifikke regningen eller hele eFaktura og AvtaleGiro avtalen?
     
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har aldri høyrt om kombinert eFaktura og Avtalegiro. Eg har slette alle avtalegiroavtalar eg har. Har oppretta eFaktura på alle som tilbyr det. I dei tilfeller ein mottakar tilbyr avtalegiro, men ikkje eFaktura, har eg valgt å motta "papirfaktura" på epost for so å legge inn i BK manuelt.
     
    geddi and Preference like this.
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,924
    Likes mottatt:
    22,615
    Bonuspoeng:
    293
    Sletter du en efaktura i nettbanken sletter du bare den ene fakturaen. Dette gjør jeg hele tiden siden efaktura dukker opp i begge bankene mine.
     
    geddi liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,927
    Likes mottatt:
    2,529
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde problemer med et par som var avtalegiro(+e.fakt) og som ikke dukket opp i BK. Løste seg når jeg slettet og opprettet ny som kun er e-faktura.
     
    Preference liker dette
  7. Trykkern

    Trykkern Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg får mine efakturaer opp i begge mine banker i tillegg til BK. Uansett hvor jeg betaler fra så forsvinner de fra alle 3 plasser av seg selv.
     
    kaijoar, Preference and Upsaker like this.
  8. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Fjern kortet og legg det til på nytt?
     
  9. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    1,538
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har forsøkt å søke meg frem til et svar på dette, men jeg er fremdeles ikke sikker: Jeg får straks et AmEx Elite i posten, og bytter da over til det kortet for forbruk + kjøp. Jeg får dessverre også straks en faktura fra DNB på PB Mastercard på ca. 200k.

    Er det noe i veien for å bruke Bill Kill + Amex for å betale denne regningen (og høste en lavthengende CT)? o_O
    Det virker jo nesten litt for enkelt...
     
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    Bill Kill har lagt inn en sperre så du bare får betalt regninger for kredittkort (og utsatt betaling med Klarna, innbetaling til sparekonto osv) med debetkort. Du får dermed ikke betalt denne med amex.
     
    NKA_Pls liker dette
  11. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,287
    Likes mottatt:
    2,251
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som har betalt forskudd på skatt, har dere også trålet vilkårene til Amex for å se om dette kvalifiserer til noen form for (mis)bruk som blir slått ned på?
     
  12. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Vet ikke om det er det samme, men jeg betalte en moms-regning via BillKill på Amex Elite kortet mitt. Det gikk fint.
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nope. Det man ikke vet har man ikke vondt av osv :oops:o_O

    Siden jeg ikke hadde noe direkte svar så kan jeg komme med et tips isteden. En ting jeg fant ut den gangen vi fortsatt holdt på med Payr er at hvis man genererer KID for tilleggsforskudd/forskuddsskatt på skattetaten.no så er det smart å velge skatteåret man skal betale inn ekstra for og ikke inneværende år. Altså 2023 for kommende skattemelding. Blir litt jobb å fikse etterpå hvis man ikke ønsker restskatt iår og masse penger tilbake neste år :rolleyes: Men løste seg fint med en henvendelse til skatteetaten da ;)
     
    Insomnia4u, Spielhaug and The_Dude like this.
  14. Stratos

    Stratos Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Standard regninger som Lånekassen og billån kommer jo som e-faktura, og kan vel i så måte lett betales via BillKill?
    Men hva med boliglånet som ikke er en faktura? Finnes det løsninger her?
     
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    852
    Likes mottatt:
    3,809
    Bonuspoeng:
    93
    Det at det kjem efaktura i appen er ingen garanti for at regninga lar seg betale. Det er noken begrensingar i forhold til dette med å betale kreditt med kreditt. Så å betale lån vil generelt vere vanskeleg.
     
    Preference liker dette
  16. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,977
    Likes mottatt:
    2,280
    Bonuspoeng:
    113
    Stuidelån er vel det eneste som lar seg betale via Killbill når det gjelder lån og kreditt, ingenting annet.
     
  17. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på om det er best å bruke vervekode eller rabattkode ved tegning av abonnement? Ser at på EB-guiden oppgis det både vervekode som gir 20 000 zen poeng og rabattkode som gir én måneds gratis MBK-abonnement.
     
  18. Skyline

    Skyline Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg valgte én gratis måned for å prøve KB.

    Har lagt inn noen fakturaer for å teste betalingsmåten. Fikk feilmelding da jeg prøvde å betale én inkassorelatert faktura (forsinket betaling). Som jeg forstår, er det ikke mulig å betale slike fakturaer med KB?

    I tillegg sliter jeg å betale fakturaen for fellesutgifter. Får feilmelding om at boligselskapet ikke er «whitelistet». Noen som kan dele sin erfaring om det? ;)
     
  19. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    441
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    1. Ja, du kan ikke betale kreditt/finansinstitusjoner
    2. Send mld til kundeservice. De whitelistet mitt lille boligselskap på under 48 timer, funket fint å betale etterpå
     
    Insomnia4u and Skyline like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,515
    Likes mottatt:
    62,965
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen oppdaterte opplysninger på hvorvidt Strawberry MC gir poeng via Kill Bill nå?
     

Del denne siden