Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ikkje ut til at gebyret er splitta på kredit/debet. 1,5 % i gebyr for å få jordbærpoeng er i stivaste laget synst eg.
     
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det er i nærheten av å lønne seg under doble poeng-kampanjer, men innebærer jo også at man må ha abonnement hos Bill Kill, så kanskje ikke..
     
  3. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Abonnement har eg. Eg er avhengig av BillKill for å nå 2 CTar i året. Jordbærpoeng har eg stort sett nok av, so eg tvilar på at det blir rare omsetninga frå meg.
     
    eventyrer liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,288
    Likes mottatt:
    5,855
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får ikke valgt kort til å betale abonent på Bill Kill, er appen helt defekt, eller finnes det ei løsning på det?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,515
    Likes mottatt:
    62,965
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer an på hva slags kort du ønsker å velge. Du kan ikke betale abonnementet med Amex, feks.
    Hvis det er noe annet, så vet jeg ikke.
     
  6. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Har nå opparbeidet med 2x CT så ser ikke noe poeng med å fortsette å bruke AMEX på BillKill.

    Slik jeg forstår det så fungerer ikke SASMC.

    Strawberry MC fungerer derimot? Lønner det seg å betale regninger med Strawberry MC gjennom Bill Kill, eller blir det veldig dyre poeng?

    Edit:

    Ser at dere var inne på temaet tidligere her:

    Dvs at det ikke lønner seg med mindre det er noen doble poeng-kampanjer eller lignende ute å går?
     
  7. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Dyre Strawberrypoeng m.m. det er kampanje.

    Har du AmEx-Elite er det individuelt om det svarar seg. Det er fleire her på forumet som kjøper Trumf for både 1,3x og 1,4x pålydande. Om eg har rekna rett tilsvarar BillKill-gebyret å kjøpe trumf med eingongsoverføring (10 poeng pr trumfkrone) for rett over 1,1x pålydande.
     
    eventyrer liker dette
  8. melkoo

    melkoo Medlem

    Innlegg:
    100
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    28
    Så hvis jeg forstår det riktig, så ved å bruke Amex-Elite kortet gjennom BillKill så får man trumf kroner til rundt 1.1x? Det er jo en relativt ok deal isåfall, selv etter CT
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. 1,1x for overføring 1-10 vel og merke. Og berre dersom du har SAS AmEx Elite. Noko betre enn "Ok" er den i alle fall ikkje.
     
    melkoo liker dette
  10. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet om noen kampanjer på billkill om dagen? tenkte å begynne å bruke dette mot CT for 2023
     
  11. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    5,561
    Bonuspoeng:
    183
    Har til nå tenkt at BillKill ikke var regningssvarende for meg, men har et case jeg lurer på om går i pluss.

    Kan man legge inn regninger fra betalingsutsettelse, type Santander handlekonto?
    Det hadde passet meg å utsette en større regning i 4mnd for å få opptjent CT i januar.

    K
     
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    Vanligvis ikke, siden Bill Kill ikke ønsker at du skal betale kreditt med kredittkort. I praksis så kan det vel kanskje hende at kontonummeret til selskapet som tilbyr betalingsutsettelsen ikke er svartelistet hos Bill Kill, men det er uansett mot vilkår.
     
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,288
    Likes mottatt:
    5,855
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis dette trikset funker, så kan du gi beskjed på PM i Januar, men ikke post det åpent på veggen her, for kredittkortselskapene følger med på det vi skriver her.
     
    eventyrer liker dette
  14. Apekatt87

    Apekatt87 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg betalte akkurat en regning på 16058,- via BillKill med sas amex elite. Hvis matten min stemmer så blir det som følger:

    16058 / 100 * 20 = 3211.6. EB-poeng.
    Gebyret er på 2,3% og blir da 369.33

    Så jeg har da betalt 369.33,- for 3211.6 EB-poeng og jeg har opptjent ca 10% av en CT.

    Det er da greit, er det ikke? 3000 ekstrapoeng er feks 600SEK på SAS sine sider. Hvis vi snakker om å tjene opp en CT samt sanke poeng, så går man vel i pluss, til tross for gebyret på 2,3%?
     
    Cumulus and Spielhaug like this.
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,104
    Likes mottatt:
    1,730
    Bonuspoeng:
    113
    Alt du skriver stemmer. Husk at du også må ha en del poeng for å få særlig verdi ut av en CT.
     
  16. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes selv det er ganske OK. Hvis man bruker poengene til å booke bonusreiser i Business så er poengene fort verdt 20-30 øre per poeng sammenliknet med å kjøpe tilsvarende billett for kontanter. Med CT eller FP4 kan det bli det dobbelte igjen. Dermed er det etter min mening helt innafor å fylle på en del forbruk på amex gjennom Bill Kill gitt at man faktisk bruker poengene og CTene.

    Til sammenlikning selges poeng gjerne for 8-10øre her på forumet, og da får man ikke opptjening mot CT eller FP4. Man kan også kjøpe trumf til rundt 1,4kr per trumf-krone, som vel gir 14 øre per poeng, men da får man i hvert fall også opptjening mot FP4.
     
  17. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Mottok melding i dag fra DNB vedrørende vilkårsendring ved bruk av DNB MC Upgrade. Her står det presisert på punkt 3.1 Opptjening:

    "Følgende forhold gir ikke opptjening av SAS EuroBonus Ekstrapoeng:
    a) Uttak av kontanter over skranke og i minibank
    b) Overføring fra Konto til konto i nettbank
    c) Bruk av Kortet til å betale regninger eller utsatte betalinger gjennom tredjeparts betalingsløsninger.
    d) Pengeoverføring mellom personer
    e) Kjøp av valuta med tilhørende gebyr eller andre kostnader tilknyttet slike kjøp
    f) Kjøp av bankremisse, sjekker og reisesjekker med tilhørende gebyr eller andre kostnader
    tilknyttet slike kjøp
    g) Kostnader og gebyrer som påløper i henhold til punkt 6 i Avtalevilkår for kredittkort og
    faktureringskort – forbruker, så som, men ikke begrenset til årsgebyr, renter,
    fakturagebyr, betalingspåminnelse, inkassokostnader og saksomkostninger
    h) Bruk av Kortet til kjøp av varer og tjenester i næringsvirksomhet, med unntak av betalinger
    i forbindelse med firmareiser, representasjon og mindre ansattearrangementer
    i) Bruk av Kortet som etter Selskapets syn ikke er knyttet til kjøp av varer og tjenester for
    Kontoeiers personlige bruk, eller på annen måte fremstår som misbruk som beskrevet i
    punkt 6. ".

    Punkt c vil jo slik jeg ser det, bety at betalinger av regninger via Bill Kill bryter med avtalevilkårene. Noen refleksjoner rundt dette?
     
  18. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det står jo ingenting om at det ikke er lov, bare at det ikke gir poeng. Og sånn har det jo vært i mange år allerede. Helt siden de sperret for poeng ved personlige vippsoverføringer
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,515
    Likes mottatt:
    62,965
    Bonuspoeng:
    293
    Står vel bare at du ikke får poeng for bruk til regningsbetaling?
     
    Johnarildr liker dette
  20. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Skjønner, takk for oppklaring! :)
     

Del denne siden