Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Har glemt en faktura som jeg hadde planer om å betale med bill kill og bruk av amex. Betalingsfrist var 8. juni.

    Er det mye rot med bill kill for tiden slik at det vil være risky at betalingen går gjennom i tide (regner med at jeg har noen dager på meg, men er snakk om fjordline biletter for 10 stk midt i fellesferien, så er krise hvis de blir kansellert pga manglende betaling).

    Hvor lang tid pleier registrert innbetaling å ta?
     
  2. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    648
    Likes mottatt:
    2,269
    Bonuspoeng:
    93
    Du bør nok beregne 3-4 virkedager for at betalingen skal bli registrert. Har aldri opplevd noen problemer med at noe ikke er blitt betalt. Nå finnes det visst en funksjonalitet for å laste ned kvittering for betalinger også.
     
    Neonex liker dette
  3. Triangel21

    Triangel21 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

    Jeg lurer på om KillBill er aktuelt for meg og mine utgifter. Fakturaene som vil fremkomme vil være husleie (18.5k), telefon (549kr), treningssenter (500kr), samt noe forsikring og internett på tilsvarende 1000kr. Med hensyn på at KillBill tar 2.3% i transaksjonskostnader tilsvarer dette vell rundt 5000kr i transaksjonskostnader samt en tusenlapp i abonnoment hos KillBill i året.

    Grunnen til at jeg hovedsakelig valgte sas amex, var grunnet å betale regninger for å få bonuspoeng samt CT. Har ikke noen andre utgifter utenom det nødvendige, men det er vell ikke mer enn 5000kr i måneden.

    Er KillBill den eneste løsningen på å betale en eFaktura?
     
    Last edited: 01. juli 2023
  4. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,104
    Likes mottatt:
    1,730
    Bonuspoeng:
    113
    Det begynner å bli dyre poeng basert på det du skriver. KillBill er greit for å få den siste spenden man trenger for å nå en CT. Men når omtrent alt er basert på KillBill så blir det dyre bonus billetter. Du opptjener også for lite poeng til å få skikkelig valuta for en CT. Hadde droppet amex og killbill og gått for sas mc + curve. I tillegg handle på kiwi med trumf kort + sas mc.
     
    paramberg and Triangel21 like this.
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,104
    Likes mottatt:
    1,730
    Bonuspoeng:
    113
    ja
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,446
    Likes mottatt:
    8,848
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker kun Killbill til Strawberry. Da trenger du ikke abb hos BK og sparer de pengene.
     
  7. ScoobyDoo

    ScoobyDoo Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Det blir da fryktelig dyre poeng?o_O
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,446
    Likes mottatt:
    8,848
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, men jeg kjører ikke de største fakturaene der, og så har jo Strawberry en grense på 4k per 24t i BK. Så det blir litt sånn som går i bakgrunnen og blir glemt.
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,193
    Likes mottatt:
    7,540
    Bonuspoeng:
    293
    5k per 24t og 20k per måned/30 dager. Men blir fortsatt dyre poeng. Litt bedre nå i sommer som man får dobbelt
     
  10. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Kan Bill Kill brukes (med SAS Amex Elite) for å betale leie i utlandet (UK) via bankoverføring? Utleier sender meg altså ingen faktura, jeg har kun deres bankinfo og referansenummer osv.
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,222
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, kun norske bankkonti og hvis det ikke er eFaktura må mottaker godkjennes/kategoriseres av BillKill.
     
    turaga008 liker dette
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,333
    Likes mottatt:
    1,512
    Bonuspoeng:
    113
    Får man betalt kommunale avgifter/eiendomsskatt (Bergen kommune) med bill kill (amex)?
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,222
    Likes mottatt:
    1,953
    Bonuspoeng:
    113
    Er det eFaktura? Jeg betaler kommunale avgifter i Bjørnafjorden uten problem.
     
  14. turaga008

    turaga008 EBD | OWS

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Er det slik at jeg ikke får brukt SAS Amex til å betale e-faktura fra Bank Norwegian og SAS eurobonus MC via Bill Kill? Har forsøkt med et par forskjellige fakturaer nå (og har kjøpt 1mnd master), og det eneste som lot seg betale med Amex var en mobilregning, ikke kredittkort regningene.
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,209
    Likes mottatt:
    36,789
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer. BillKill lukket for at du skal kunne sende forbruket ditt i sirkel og få bonus/kickback på flere kort.

    Du skal kunne betale vanlige regninger, men ikke kredittkortgjeld og annen gjeld. Hvis vanlige rekninger ikke går igjennom så send Bill Kill en melding, så kan de åpen, registrere mottaker.
     
    Spielhaug liker dette
  16. Johnarildr

    Johnarildr Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som har gjort regnestykket på om Kill Bill i det heletatt er lønnsomt? Er jo vanvittig mye penger som går til ekstra avgifter og abonnement hvis man skal ta i bruk AMEX.
     
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,593
    Likes mottatt:
    24,479
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, for meg er det lønsamt. For meg utgjer det skilnaden mellom 1 og 2 CTar i året. Om eg legg til grunn at eg betalar 10k i månaden i gjennomsnitt so betyr det at BillKill bruken kostar meg knappe 3800 kroner i året og gir meg 1 CT og 24 000 poeng (SAS AmEx Elite). Dei siste 2 CTane eg har brukt gav meg kvar ein billett som ville kosta 210 000 poeng. Om ein legg det til grunn vil det seie at eg betalte 3800 kroner for 234 000 poeng. Det er i alle fall ein god deal.

    I tillegg bør eg ta med at eg med BillKill har oppgradert frå SAS AmEx Premium til SAS AmEx Elite, som er eit dyrare kort. Gjer eg det får eg at eg betalar knappe 7400 kroner i året (knappe 3800 til BillKill og 3600 i auka avgift til AmEx) for til saman 243 000 poeng (210 000 for CT; 33 000 for høgare opptening 15 vs 20 pr 100kr; og auka omsetning grunna BillKill). Til samanlikning får ein 99 900 EB-poeng for 7400 trumfkroner.

    Dette er eit reknestykke som kvar og ein bør gjere før dei går i gang med BillKill. Gir det ikkje fleire CTar er det ein mykje dårligare deal.
     
    Last edited: 04. aug 2023
    ina, Omaniac, AirMags and 7 others like this.
  18. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    For de som er i besittelse av diverse utenlandske kredittkort kan det være meget lønnsomt. Særlig hvis en regelmessig har kredittkort som har omsetningskrav for å få en velkomstbonus..
     
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    852
    Likes mottatt:
    3,809
    Bonuspoeng:
    93
    Understøtter denne. For min del er det CTane som gir verdi og Billkill gir meg muligheita til å tjene opp 2-3 pr år som blir brukt på dyre førsteklassereiser med Lufthansa og ANA. Så absolutt verdt det om ein greier å ta ut gevinsten på ein god måte.
     
    Liza and Sunnfjordingen like this.
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,288
    Likes mottatt:
    5,855
    Bonuspoeng:
    183
    Bare lurer på en ting:

    Jeg betalte en faktura i fjor med Billkill angående en bestilling jeg hadde, også har jeg en sak gående som gjør at jeg snart skal få refusjon i forhold til dette etter kansellering. Nå har jeg ikke det kortet pengene skulle vært refundert på, men betyr det at de kan redundere til en annen konto eller?
     

Del denne siden