Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner, takk for tipset!
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,661
    Bonuspoeng:
    183
    Er dog langt i fra sikker på om dette hjelper. Høres veldig rart ut om en autogiroavtale skal ha noe å si.. Med mindre du ikke har stoppet efakturabetalingene som autogiroen oppretter i din vanlige nettbank. Det er mulig Bill Kill vet om disse og stopper dobbeltbetaling. Høres ut som du har et såpass komplisert problem at du muligens bør kontakte Bill Kill kundeservice.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Har handelsbanken, og får kun opp meldingen "Du har inngått avtale om å motta elektroniske regninger (Ja takk til alle) fra godkjente fakturautstedere. eFaktura vil ikke lenger vises i listen over betalingsavtaler" Usikker på om det hjelper å slette avtalegiro. Men det er vel slik at hvis den slettes, så kommer e-faktura opp?

    Jeg stoppet autogirobetalingen i min nettbank før jeg la den manuelt inn i BK med trekk dagen etter (før forfall). Hvis BK "ser" betalingen burde den vel kommet opp automatisk, og ikke at jeg må overstyre?

    Kan ta å legge inn en gang til og så ta kontakt med BK kundeservice. Oppdaterer når jeg har fått gjort det og fått svar.
     
  4. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Avtalegiro er en betalingsavtale satt opp gjennom en bank (bankspesifikk). E-faktura er personspesifikk, som følger person og alle bankforbindelsene man har. Og så lenge man har Ja Takk Til Alle, skal man motta e-faktura så lenge tilbyder har dette.

    Avtalegiro kan ta opptil 45 dager å opprette, men som oftest kortere.
     
    Insomnia4u liker dette
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Fleire enn meg som har fått henvendelse frå Billkill i dag om å delta i kaptialforhøyelse i selskapet i forbindelse med utvida satsing. Går visstnok ut til dei 200 mest aktive/loyale brukarane.
     
    Greenbull liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å oppdatere denne. Det som fungerte var å slette avtalegiroene. Da dukker e-fakturaene nå opp automatisk i BK-appen.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Kom for et par dager siden.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, Syns dessverre at minstebeløpet på 30' blir litt voldsomt og risikabelt, så står nok over selv!
     
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker det samme, syntes ikkje innsalget var spesielt bra heller. Men betryggande at det blei poengtert at kapitalen ikkje trengs for vidre drift :)
     
  10. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Har akkurat registrert meg og skulle betale en faktura på 65 000. Fikk beskjed om at dette var over beløpsgrensen på 50 000. Justerte ned summen til 50 000 og betalingen ligger nå til forfall. (Tenker å betale resten så fort den går igjennom)

    Men er dette en beløpsgrense i Bill Kill eller i Amex? (Har 100 000 som grense på amex egentlig) Har prøvd å Google, men kan ikke finne noe svar på dette. Og er dette i så fall en engangsgrense per faktura, eller en månedsgrense eller hva?
     
  11. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    521
    Likes mottatt:
    2,693
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg har flere ganger betalt 100.000 og mer. Kan ligge noe individuelt i kundeforhold som jeg ikke vet om.
     
  12. Ildfuglen

    Ildfuglen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar. Aner ikke hva det skyldes, men fikk lagt inn flere betalinger nå uten noe varsel i hvert fall. De var riktignok under 50 000, men det virker som de skal gå igjennom.
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,927
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det egentlig å tjene på rent personlig på å gå inn i BillKill? Sto ingenting konkret i mailen, og jeg er ikke kjent med hvordan kapitalforhøyelse fungerer. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert, mest nyskjerrig
     
  14. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel det vanlige med å vere med på ei (forhåpentlig) lønnsom reise.

    Ser eg har ubesvart anrop frå head of sales & marketing hos Billkill i dag, skal spørre om vedkommande ringer igjen :)
     
    Last edited: 31. mai 2023
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,927
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte mer på om dette er andeler man kan selge senere til en høyere pris, eller aksjelignende utbytte etc.
     
  16. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig eg var litt diffus i mitt svar, men det er det som er vanlig ja. Du kjøper andeler som seinare kan selgast, men det er jo ingen garanti for noke som helst med sånne startups. Går det bra får du gjerne utbytte, går det dårlig er pengane tapt.

    For min del virkar dette caset litt for usikkert til at eg ønsker å hive minimum 30' etter det. Syntes heller ikkje pitchen var spesielt overbevisande.
     
    Spielhaug liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,570
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde det vært sånn at man slapp gebyret om man var deleier, så hadde jeg slengt meg på. ;)
     
    jonss liker dette
  18. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøper du nok, har du plutselig en stemme du kunne brukt for å fremme ønsket :p
     
    holmen liker dette
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Grensen ligger i BillKill og økes på forespørsel. Det er ikke på deg som bruker grensen ligger, men på hver enkelt fakturautsteder.
     
  20. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Kapitalforhøyelse i et AS foregår ved emisjon, dvs salg av nye aksjer til en (vanligvis) gunstig kurs. Men siden BillKill ikke er børsnotert er det vanskelig å vite hva en aksje er verdt.
    BillKill vil aldri bli en utbytteaksje, i beste fall vokser de og blir kjøpt opp til en gunstig kurs, til glede for aksjonærene. Tror det er høy risiko for at man taper det man går inn med.
     
    oleredv and Spielhaug like this.

Del denne siden