Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Av nyskjerrighet:
    Bruker du Amex for å betale? For opptjening til CT eller andre årsaker?
     
    Franco63 liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Rasjonalet er at jeg har relativt godt med poeng og ønsker å fly langt. Men ikke nok CT. Det er dyrere for meg å ha Amex elite et helt år og jobbe ekstremt med omsetning en å ha kortet i ca 3 mnd med Bill kill abo og kjøre noe omsetning gjennom billkill for å oppnå 2/3CT
     
  3. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er registrert som Master og har lagt inn AMEX kortet mitt.
    Forsøker nå å betale regninger som ligger i banken, Telia, Sats, Kommunen, etc, men BK kjenner ikke igjen noen av KID nummerne.
    Hva er det jeg gjør galt? Må de dukke opp i BK før man kan betale dem?
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Selv med 2.3% påslag fra Amex? 150K utgjør 3450 og elite er 4000. Men så må en jo har det noen mnd for å komme opp i 150/300 omsetning. Usikker på regnestykket her.
     
    markus liker dette
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg skal få omsetning nok til 2/3CT må jeg bruke Amex feks nå i australia. I dag tok Zoo 2,4% ekstra på Amex mot 0,7% på MC. Så da ble det Curve. Når en så vet at vekslingskursen i allefall på hverdager er bedre gjennom Curve en hos Amex så kommer det på endel " skjulte" utgifter på rent forbruk på Amex også.

    Jeg er usikker på regnestykket selv, og om det er mye å spare. På den annen side kan jeg da opp og nedgradere kortet hos Amex når de gir ut poeng ved oppgradering og forbruk og tenker at jeg i allefall ikke går med underskudd på denne strategien.

    Hadde jeg hatt større utlegg feks gjennom jobb hadde jeg åpenbart kjørt forbruk dit.

    Det som er greit å ha i bakhodet er i allefall at en CT gjennom Amex ikke er gratis, om de da ikke har en jobb/firma som tar de utgiftene i praksis.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    CT har da aldri vært gratis, men når den er verdt 20000 og oppover, så er noen tusenlapper ikke så mye å sutre over.
    Det er selvfølgelig avhengig av om man flyr med en hensikt, dvs bruker CT for en reise man uansett ville ha gjennomført, eller om man bare flyr for å borre hull i lufta.
    Det er litt for mange i den siste kategorien, føler jeg.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er stor forskjell på hvor mye en CT faktisk koster forskjellige brukere på forum. Og det kan være greit å sette ord på også.

    Og som du sier, en godt utnyttet CT har en ganske heftig egenverdi.

    Hensikten med å fly bryr jeg meg mindre om. Selvfølgelig hadde det vært færre F flights i år hadde det ikke vært for CT og EB. Borrer jeg hull i lufta? Tja, jeg vil si at jeg får muligheten til flere opplevelser.

    Også må jeg være klar over at de opplevelsene koster meg godt med penger og tid. Bare mye mindre penger en om jeg hadde kjøpt billettene direkte.
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte én mnd master-abb. og la inn amex og en regning fra kommunen med forfall lørdag 18.mars. Den ble ikke trukket men ligger der fremdeles. Det går kanskje bare an å betale på virkedager? Eller? Vil det si at den går i morgen?
     
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er definitivt i den siste kategorien ..
    Og elsker hvert minutt av det, både planleggingen og selve tiden i lufta (og på destinasjonen) :cool:
     
    OyvindN liker dette
  10. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Bortsett fra i romjulen når "alle" skal selge CT som går ut nyttårsaften :)
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Svarer meg selv her. Den står nå som expired. Jeg la denne inn manuelt. Usikker på om det har noe å si? Ser at e-faktura angivelig skal dukke opp i appen.
     
  12. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke noe nytt rundt e-Faktura?
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk en efaktura i løpet av perioden det ikke fungerte. Den dukket opp i appen senere samme dag som de la ut på nettsiden at de hadde fikset problemet
     
  14. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Bill Kill blør penger, bruk det så lenge det finnes.

    Idèen er egentlig veldig god - men ser ikke at de kommer til å få mange nok kunder på begge sider av ligningen, kjapt nok.
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Dukket opp en nå som la seg inn. Ellers funket det ikke å legge inn faktura m/meld. i stedet for KID.

    Det eneste som er positivt med restskatten er at jeg fikk betalt den med amex via BillKill. Som @ccurrahee nevner kan en se de 2.3% som kostnad for selve CT. Og jeg kommer nok til å nedgradere Elite etter oppnådd CT. Amex tar et prosentpåslag ved bruk i utlandet, så slik sett er BillKill uansett en fast-tract til ny CT :)
     
  16. matiasv

    matiasv Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ny med dette BK greiene. Ser det har vært noen rabattkoder i omløp tidligere for master abo, men disse gjelder kun for 22. Noen som vet om en kode fra i år som skal funke per nå?
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det eksisterte rabattkoder ved oppstart nr 2 for Amex bruk. Har verken sett noen koder eller lest om at det finnes noen aktive per nå. men om du finner så si fra?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig rart at det er så mange regninger og også "kjente" mottakere. Jeg fikk tilsvarende beskjed på en litt obskur efakturamottaker idag og det løste seg kjapt med en mail til [email protected]. Tror de bare måtte godkjenne kontonummeret
     
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,303
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt arrangement på hotell som eg tenkte å ta via Bill Kill. Fekk mottaker kvitelista, men fekk alikavel "the type of payment method is not allowed for this transaction".

    Sendte spørsmål til support hos Bill Kill og svaret var som følger:
    "Noen kortutstedere har spesifikke bransjer de ikke tillater betaling til, Amex, i dette tilfellet, tillater ikke betaling til hoteller gjennom appen."

    Så då er det note to self å betale med kort direkte neste gong :)
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, fikk plutselig opp en kredittkort e-faktura i BillKill som automatisk la seg på betaling. Ettersom jeg husker er det vel ikke lov å betale den med Amex?
     

Del denne siden