har dere som bruker AmEx gjennom Bill Kill gode grunner til å betale såpass mye i gebyr ila året? er det virkelig verdt CTen?
I mitt tilfelle så tenker jeg å kjøre en upgrade til Elite neste mnd, når jeg bikker over på neste periode på EB, om der er en ny kampanje. Så betaler jeg restskatt, om fortsatt mulig via BK. Regnestykket blir da slik: 150.000 kr Gebyr: 3450 (+ ev. det BK koster pr mnd) Jeg får: 1 stk CT, 20000 (30000?) EB fra upgrade-kampanje, samt 30000 EB på forbruk (150000*20/100). Så 50000-60000 poeng og en CT. samt at jeg frigjør "forbruk" til andre kort, om det er av nytte.
Det kommer jo helt an på. Det lønner seg ikke hvis man reiser OSL-BGO i X, men det gjør definitivt det hvis man reiser OSL-SYD i F
Som @Jorge nevner er verdien på en CT individuell. Mener han rådga meg tidligere i tråden både her og i Curve-tråden. Kunnskapsrik fyr @Jorge Som regel (og i mitt tilfelle) er det blandet forbruk+BK for å oppnå CT. For meg er en CT verdt 3-5K i ekstra forbruk med fleksibiliteten den gir på IC-flighter.
Det viktigste å tenke på er at kostnaden med Bill Kill ikke er verdt poengene i seg selv. Det er et ganske enkelt regnestykke å vise at det blir dyrt. Men med opptjening mot en CT i tillegg så blir det verdt det hvis man klarer å bruke den på noe smart. Forutsatt at man ikke hadde klart å tjene den opp uten Billkill før man trenger den til en booking
Hva er grunnen til at BillKill ofte ikke virker på manuelt innlagte regninger med KID? Dette har skjedd flere ganger, oftest når den ikke "finner/godkjenner" KID jeg legger inn, så jeg må overstyre. Regningen legger seg som normalt, men trekkes ikke ved forfall. Gjelder vanlig forsikring, kjente firma.
Ja, hvis jeg bruker 30 laken på payr for å fly EVA-Biz til Bkk, så ingen tvil, men en må jo regne litt på det
Er vanlige store forsikringsselskap, strøm osv. E-faktura dukker opp i BK, men de som er på avtalegiro ikke, så de må legges inn manuelt. Restskatt fungerte manuelt. De andre ikke.