Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Du får jo kravet lenge før 31. mai? Uansett kan du betale inn når som helst ja, du finner info nederst i skattemeldingen når du har fått den

DJasko liker dette
  2. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Ifjor betalte jeg med KillBill før jeg fikk kravet. Du finner kontonummer og KID når du har sendt inn skattemeldingen. Tok noen dager før det ble registrert, men fungerte fint.

Thomas123 liker dette
  3. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    503
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg trodde det først kom 26. mai og utover?
    • 26. mai: Første skatteoppgjør før sommeren.
    Uansett, jeg prøver oppskriften med kontonr og KID, så ser vi!

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    69,273
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel om man får penger tilbake?

5. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,511
    Bonuspoeng:
    93
    Prisen har økt , er det fortsatt verdt det?

6. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    862
    Bonuspoeng:
    93
    I samme båt. Hvordan gikk dette? Fikk du lagt den inn som regning i billkill?

7. gugu66

gugu66 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det bare meg, eller opplever andre også at det oftere kommer feilmeldinger i BillKill? Feilmeldingen sier at mottakeren ikke er klarert for betaling, selv på regninger som tidligere gikk helt fint å betale

8. BenSva

BenSva EBG

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Opplever det ofte, men ordner seg fort med en mail til killbill med kopi av faktura, så legger de fort inn støtte for mottakeren.

9. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    619
    Bonuspoeng:
    93
    Kan bekrefte at dette funker i år også. Tok litt over en uke før det var registrert hos skatteetaten.

Med en poengpris på 8øre syntes jeg det er en god deal å "kjøpe" seg en CT på dette viset for 3450kr når besparelsen blir 165k poeng :)

10. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,546
    Bonuspoeng:
    113
    Funker jo som regel fint å betale kommunale avgifter med BillKill. Jeg tror jeg (tilfeldigvis) ble dobbeltfakturert, og fikk derfor refusjon (mener jeg betalte en faktura rett før årsskiftet og en rett etter).

Får man refusjon automatisk og egentlig da gratis spend mot gebyret?

11. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    2,193
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke poengprisen 11,5 øre da + det bill kill koster pr mnd? 2,3% transaksjonsfee.

12. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    619
    Bonuspoeng:
    93
    joda ser jeg kanskje skrev det litt uklart, men «problemet» mitt er at jeg har over en million poeng og ingen CT så da blir besparelsen på 8øre*165000 (om jeg skulle kjøpt poeng istedenfor å «kjøpe» CT) 13200-3450(pris for å «kjøpe» CT)=9750kr.

Dette er jo teoretisk hvis jeg skulle «kjøpt» alle CT’ene på dette viset og er kun regnet på BillKill sitt gebyr. Men når jeg leter etter en reise til 2x3pax eller 1x6pax blir besparelsen stor om jeg får «kjøpt» 3ct for 10k i gebyrer og sparer nesten en halv million poeng. (165k*3=495k vs 165*6=990k)

Spielhaug and DJasko like this.
  13. WizKid

WizKid Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Spørsmål fra en Bill Kill fersking: Hva er seneste nytt om DnB MC Saga gir poenggivende omsetning (som teller med vurdering opp mot EBG)?

14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,146
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut til at poeng fra Bill Kill kun var midlertidig:

15. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,296
    Bonuspoeng:
    93
    Betalte faktura med bilkill for 10 dager siden, enda ikke fått EB poeng for transaksjonen.
    Noen som har opplevd tregheter der siste tiden? Pleide komme inn så fort det var trukket fra amex. .

16. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder ikke bare belastninger fra Bill Kill, men alle Amex-transaksjoner fra og med mai. Det har nok med innføringen av månedsvis overføring av ekstrapoeng.

Edit: der dumpet det inn en overføring fra Amex, så da var svaret mitt bare grøt

Last edited: 06. mai 2025
  17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,146
    Bonuspoeng:
    293
    Når kommer dette? Jeg får fortsatt poeng daglig. Mulig det er knyttet til når man starter ny fakturaperiode så klart

btm liker dette
  18. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant observasjon. Jeg har siste året fått daglig fram til 29. april (med unntak av en forsinkelse høsten 2024), men jeg startet ny fakturaperiode 23. april og har ikke fått poeng siden 29.4 (med unntak av nivåpoengene som ble postert 30.4). En annen i Shared Pool fikk nytt Amex Elite 15. april, og her har det ikke kommet noen poeng ennå. For oss er det altså ikke bare BK-transaksjoner som mangler.

19. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,135
    Bonuspoeng:
    93
    Funker ikke lenger med Chase Sapphire Preferred (CSP). BillKill registreres som kontantuttak og beløpet teller ikke for hverken poenginntjening eller omsetning. Og for å gjøre vondt verre: Chase fakturerer et kontantuttaksgebyr på det høyeste av $10 / 5% for hver transaksjon samt at ~30% APR rente begynner å påløpe umiddelbart.

Ble en sur lærepenge.

Preference and btm like this.
  20. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,146
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får faktura den 19. og starter vel da ny fakturaperiode den 20. Aner ikke om dette har noe å si, men det kan jo forklare at det er forskjeller fra person til person. Har Amex noen offisiell info om at de skal gå over til månedsvis utbetaling forresten?

btm liker dette

Del denne siden