Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Forsøker å betale en faktura med mitt AmEx Elite, men får feilmelding "Please switch to a different kind of payment card for this recipient". Faktura som skal betales er langt under kredittgrense på kortet.

Noen som har opplevd lignende? Har sendt de mail, men er litt utålmodig på å få betalt siden jeg ikke får ut varen før de har mottatt pengene :)

2. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Ja får det samme her. Andre gangen jeg forsøker billkill men det er virkelig yalla greier

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,989
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags regning? I avtalen de har med Amex er det unntak for enkelte typer mottakere. Deriblandt reiserelaterte firma feks. charterselskap, banker, kredittkort og annen finans etc.

4. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Det er betaling for en elsykkel til Evo Elsykkel. Fakturaen skal betales til Nordea Finans AS, så det kan jo være at det er der det stopper opp. Men fakturasalg er jo vanlig, så rart om de blokkerer alle fakturaer med bank som mottaker.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,989
    Bonuspoeng:
    293
    Det er garantert derfor. Til finansselskap er det vel desverre bare debetkort som fungerer. Du får ikke betalt med mastercard en gang

6. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Fakturasalg er jo helt vanlig, så synd at dette blokkeres.

Jaja, da går jeg glipp av den opptjeningen...

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,989
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke nødvendigvis selve fakturasalget som er problemet, men alle de andre tjenestene Nordea Finans driver med :(

Mulig du kan dra i butikken og betale fakturaen på kortterminalen der, men mulig det at fakturaen er utstedt av Nordea Finans og ikke Evo Elsykkel lager problemer for det også.

8. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får samme problem når jeg forsøker å betale faktura til en lokal båtsjappe (hvor kontonr er direkte til butikken)

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var litt sent ute pga feil med efaktura i BK og betalte regningen på forfall (i helgen) 15.03, pr idag 19.03 er regningen fortsatt ikke registrert betalt hos fakturautsteder.
    Pleier alltid og legge regninger i BK til betaling siste virkedag før forfall.

Pengene ble trukket fra mitt amex samme dag jeg la regning til betaling i BK.
    Fler som har opplevd at mottaker ikke får registrert betaling. Gjelder forøvrig 3 stk regninger på samme dato, ingen er registrert hos mottaker.

Siden jeg er på tredje virkedag sendte jeg en henvendelse til BK for å høre om hva som skjer.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,989
    Bonuspoeng:
    293
    Da ville jeg kontaktet Bill Kill kundeservice. Det kan hende det er en feil i kontonummerregisteret deres

Del denne siden