Bill Kill

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av markus, 13. april 2021.

1. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Forsøker å betale en faktura med mitt AmEx Elite, men får feilmelding "Please switch to a different kind of payment card for this recipient". Faktura som skal betales er langt under kredittgrense på kortet.

Noen som har opplevd lignende? Har sendt de mail, men er litt utålmodig på å få betalt siden jeg ikke får ut varen før de har mottatt pengene :)

2. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Ja får det samme her. Andre gangen jeg forsøker billkill men det er virkelig yalla greier

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,992
    Bonuspoeng:
    293
    Hva slags regning? I avtalen de har med Amex er det unntak for enkelte typer mottakere. Deriblandt reiserelaterte firma feks. charterselskap, banker, kredittkort og annen finans etc.

4. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Det er betaling for en elsykkel til Evo Elsykkel. Fakturaen skal betales til Nordea Finans AS, så det kan jo være at det er der det stopper opp. Men fakturasalg er jo vanlig, så rart om de blokkerer alle fakturaer med bank som mottaker.

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,992
    Bonuspoeng:
    293
    Det er garantert derfor. Til finansselskap er det vel desverre bare debetkort som fungerer. Du får ikke betalt med mastercard en gang

6. hphp

hphp Medlem

Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    53
    Fakturasalg er jo helt vanlig, så synd at dette blokkeres.

Jaja, da går jeg glipp av den opptjeningen...

7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,992
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke nødvendigvis selve fakturasalget som er problemet, men alle de andre tjenestene Nordea Finans driver med :(

Mulig du kan dra i butikken og betale fakturaen på kortterminalen der, men mulig det at fakturaen er utstedt av Nordea Finans og ikke Evo Elsykkel lager problemer for det også.

8. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg får samme problem når jeg forsøker å betale faktura til en lokal båtsjappe (hvor kontonr er direkte til butikken)

9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var litt sent ute pga feil med efaktura i BK og betalte regningen på forfall (i helgen) 15.03, pr idag 19.03 er regningen fortsatt ikke registrert betalt hos fakturautsteder.
    Pleier alltid og legge regninger i BK til betaling siste virkedag før forfall.

Pengene ble trukket fra mitt amex samme dag jeg la regning til betaling i BK.
    Fler som har opplevd at mottaker ikke får registrert betaling. Gjelder forøvrig 3 stk regninger på samme dato, ingen er registrert hos mottaker.

Siden jeg er på tredje virkedag sendte jeg en henvendelse til BK for å høre om hva som skjer.

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,992
    Bonuspoeng:
    293
    Da ville jeg kontaktet Bill Kill kundeservice. Det kan hende det er en feil i kontonummerregisteret deres

11. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Samme situasjon her. Betalte en stor viktig regning 15.03, og pengene ble trukket fra kortet samme dag.
    Men betalingen er fortsatt ikke registrert hos mottaker i dag, 20.03.
    Det kan få relativt store konsekvenser hvis det ikke blir fikset i dag
    Jeg kontaktet support i går for å få bekreftet at regningen er betalt, men har verken fått svar eller en bekreftelse på at henvendelsen er mottatt.

QUOTE="Magnus1001, post: 574830, member: 5873"]Jeg var litt sent ute pga feil med efaktura i BK og betalte regningen på forfall (i helgen) 15.03, pr idag 19.03 er regningen fortsatt ikke registrert betalt hos fakturautsteder.
    Pleier alltid og legge regninger i BK til betaling siste virkedag før forfall.

Pengene ble trukket fra mitt amex samme dag jeg la regning til betaling i BK.
    Fler som har opplevd at mottaker ikke får registrert betaling. Gjelder forøvrig 3 stk regninger på samme dato, ingen er registrert hos mottaker.

Siden jeg er på tredje virkedag sendte jeg en henvendelse til BK for å høre om hva som skjer.[/QUOTE]

Last edited: i dag 07:10
  12. BenSva

BenSva EBG

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk inn efaktura via kill bill nå igjen

13. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,494
    Bonuspoeng:
    113
    [/QUOTE]
    Mine efaktura ble registrert betalt hos fakturautsteder iløpet av dagen igår. Var nok bare litt utålmodig.

14. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk nettopp svar fra BillKill support at faktura gikk gjennom i går.
    Og nå ser jeg at den er registrert som betalt hos mottaker.
    Fikk bare litt panikk da jeg sjekket i morges halv sju, og betalingen var ikke registrert ennå.

Last edited: i dag 09:29
  15. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Diskutert mye med min far (som er av den gamle skolen) - men skjønner virkelig ikke poenget med å sette til betaling på forfall (hvis det er for å spare de få ørene i renter). Jeg legger alltid regningene til betaling når jeg får dem (forutsatt midler på konto) for å få dem ute av syne, ute av sinn. Spesielt ikke med BK som gjerne kan bruke 1-2 virkedager på å få betalingen gjennom.

EC7 liker dette
  16. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Det kommer nok mye an på personlig økonomi. For en barnefamilie med god økonomi så vil det nok ikke være uhørt å ha kostnader på 100k i måneden (lån, mat, ferier, barnehage, transport, etc). Si at man alltid har to uker forfall (halve måneden), så ville du kunne hatt 100k på et rentefond med avkastning på 12% halvparten av tiden. Det mest forenklede regnestykket jeg kom til var at vi bare med å betale til forfall (eller to dager før med BK), tjener 6k i løpet av året.

Når jeg var singel med månedlige kostnader på 15k og renten var minimal, da var det ikke verdt å bruke mange kalorier på å utsette betalingen til forfall.

Preference liker dette
  17. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Ettersom man ikke betaler før man får kredittkortregningen, så er eneste man kan tenke på å sikre, hvis mulig, at beløpet kommer på neste regning. Jeg betaler alle regninger enten 2. (kommer på neste faktura) eller 17. (da er innbetaling for forrig måned registrert hos Amex), da blir det mer oversiktlig og jeg kan følge med hvis noe går galt.

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,992
    Bonuspoeng:
    293
    I disse dager bør man også utsette regninger med forfallsdato etter 1.April til 1.April hvis man bruker Amex Elite og vil ha nivåpoeng ;)

interface87, Maggie and holmen like this.
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,629
    Bonuspoeng:
    183
    Bakdelen, som jeg sleit med ifjor, er at det er lett å havne bakpå, slik at lønna går rett i kredittkortregninga. Men dersom man har lønna stående i fond frem til forfall, så kan man hente litt

btm liker dette

Del denne siden