Jeg liker veldig godt å drikke champagne av Zalto sine hvitvinsglass, eller universal/bordeaux hvis de er litt fyldigere. Ikke så fan av champagneglassene, men de er vesentlig bedre enn alle flutes.
Enig i at flutes ikke nødvendigvis er det beste å drikke av, dog har de en viss eleganse som jeg synes harmoniserer bra til gode bobler. Men Zaltoglassene har litt mer plass, så det er positivt. Gabriel, selv om det er universal, blir litt for stor klokke til bobler synes jeg
Jeg kan være med på at de gjør seg på bilder, men de vil ikke kunne formidle lukten som større glass gjør. Når vi snakker om Zalto så er det vannglasset (W1) som er det mest fantastiske.
Jeg er veldig fornøyd med Zalto. Bruker deres hvitvinsglass til champagne (tilogmed damen i butikken jeg kjøpte de fra anbefalte de til det bruket)... Handlet inn også et par av disse store "Synergie" champagneglassene fra Lehmann Glass, utviklet sammen med Phillipe Jamesse som er sommelier på en Michelin-restaurant i Reims. Veldig fine til årgangschampagne.
Noen som har erfaringer med å ta med champagne på fly i innsjekket bagasje, med tanke på trykkforskjeller, temperatur osv?
Reiste hjem fra Champagne med en innsjekket ryggsekk, hvor 8 flasker champagne var surret inn i klær. Det fungerte også fint.
Takker for betryggende svar skal innrømme en liten unøyaktighet i spørsmålet; det er ikke dyrebar champagne som skal på tur, men en noe mer beskjeden gjeng med cremants. Likevel ille hvis noe skulle skje
Pakk det sånn at det er fullt i kofferten, så det ikke har noe rom til å flytte på seg. Det er det viktigste. Og ikke pakk dem inn i bunaden eller noe annet dyrt. Det kan jo gå galt.. Litt sent nå kanskje, men det finnes sånne fine innpakkings-poser.
Jeg bruker denne. Lett å ta ut innholdet og bruke den til andre formål. HPRC 2000 med plukksum til venstre.
Aner en viss prisforskjell. Hvis man skal kjøpe dyr vin, så hadde jeg nok ikke tatt sjansen med å pakke i sekk. Men, hvis kofferten koster mer enn vinen, tja..
Jeg vet ikke hvorfor de har tatt bort prisen på akkurat den, men her er også billigere alternativer. Og ikke minst kun beskyttelse: https://www.rufo.no/categories/vinkoffert
Den med 8 flasker veier 8,6 kg tom, og med 8 flasker så nærmer vi oss kanskje 18-19 kilo. Men de med 24 flasker havner nok i spesialfrakt tror jeg. Drar du hjem med en Antonov An-225 så er det vel nok av plass