CT ticket som er booket og utgått - avbestilling Thailand Corona?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 28. jan 2020.

1. Bergan01

Bergan01 Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde en booking med følgende hjemreise: HKG-PEK-FRA-OSL med bla Air China F.

CT gikk ut 15.01.2020

Først lot ikke Tallinn meg kun endre hjemreisen (Ønsket å beholde utreisen ettersom jeg har SQ F der), men de lot meg avbestille hele reisen - Deretter fikk jeg 30 dager på å booke en ny reise.

Etter litt diskusjon lot de meg faktisk endre kun hjemreise, uten noe bookinggebyr.
    Dette var selvsagt grunnet Corona-viruset, og hvordan dette påvirker flygingene til Air China.

Jeg vurderte selvsagt sterkt å avbestille hele reisen, i håp om at det skulle dukke opp F tilgjengelighet for hjemreisen, men tok ikke sjansen på dette grunnet at det er andre bookede faktorer som hotell og cruise.

chrt, RoadKing, trygveat and 4 others like this.
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra det ordnet seg, men du er helt sikker på at de ikke har brukt en ny CT?

3. Bergan01

Bergan01 Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, de er litt fleksible nå virker det som. Fikk brukt eksisterende utgått CT, eventuelt fått et vindu på 30 dager til å booke ny reise på denne CT.

Edit:
    Det skal også nevnes at jeg har enda en booking i forbindelse med samme tur, for 2 andre personer. Denne CT er fremdeles gyldig.
    Hjemreise på denne er også fra HKG, men ettersom det var med Turkish Biz og da utenom fastland-Kina, måtte jeg betale endringsgebyr.

4. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for at du deler, det var den type fleksibilitet jeg øynet et håp om at Tallinn ville vise i denne situasjonen!

Bergan01 liker dette

Del denne siden