CT til Australia+NZ

Tråd i 'Bonushjelp' startet av hphp, 09. nov 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Denne er ikke helt innafor når det gjelder de vanlige regler..
    Kun et stopp i en sone mellom avreisesone og destinasjonssone.
    Her har du både ICN og KIX i en sone og BKK i neste sone før Australia..
     
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke bedre å enten dra rett fra europa til bkk også videre derfra ? Eller rett fra icn til syd?

    Singapore er generelt vanskelig å få award billetter hos - enklere å finne retur via bkk og thai tipper jeg.
     
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ut på tilsvarende tur neste år, og liker det eg leser!
    Kva ligg skatter og avgifter på? Me skal 4 stk ut på tur...
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan regne 4k per pers.
     
    ValdresBjarne liker dette
  5. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Det ble en nøtt det her. Finner ikke noe som tilfredstiller kravene våre:
    * Avreise etter 13. januar
    * ~2.5 uker
    * Ankomst Sydney før 26. januar (Australia Day)
    * Siden jeg har 240K poeng, og CT, vil vi gjerne bruke dette, og selvfølgelig ha mest mulig av reisen i F (minst ett leg per reiseveg)
     
  6. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Alle disse billettene har jeg funnet og er pr dags dato ledige, så det er ikke noe problem. Er faktisk en god del award billetter ledig fra både Melbourne og Canberra til Singapore. Men klart, er ikke denne ruta innafor i forhold til regler er det jo ikke noe å satse på. Tenkte bare å få flest mulig flights med first når man først skal svi av 240000 poeng:) Selvfølelig mulig å dra rett fra Europa til Bangkok, da får vi 2 flights i first, men begge med Thai. Går dessverre ingen first flights fra Seoul til Sydney...
     
  7. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    @Magnus77 Absolutt ikke meningen å være kjip, men kan dette tas i en separat tråd? :)
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    En ting til er at hvis vi skal fly direkte fra Europa til Bangkok er eneste mulighet München til Bangkok med Thai 747 da det ikke er noe ledig med thai A380-800 som passer til avgangen med first fra Bangkok til Sydney. Og da risikerer vi å fly Thai 747 first gammel konfig hele veien fra München til Sydney, og det er ikke det som jeg har mest lyst til.
     
  9. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Ser dere noe problematisk med denne?
    Jan 16 1:15PM Jan 16 3:25PM OSL-FRA (Lufthansa Biz)
    Jan 16 5:45PM Jan 17 12:05PM FRA-ICN (Asiana First)
    Jan 17 11:05PM Jan 18 4:55AM ICN-SIN (SQ Eco)
    Jan 18 11:55PM Jan 19 10:40AM SIN-CBR (SQ Biz)

    Feb 1 10:00AM Feb 1 3:25PM SYD-BKK (Thai Biz)
    Feb 2 12:05AM Feb 2 6:50AM BKK-CDG (Thai First)
    Feb 2 2:05PM Feb 2 4:20PM CDG-OSL (SAS Biz)

    Reisen til CBR er også på nærmere 3 døgn, som nok er et stykke over grensen for hva som er ønskelig. Også kjedelig med ICN-SIN i Eco, men finner ikke noe annet. Er det en bra strategi å booke dette nå, og så heller prøve å få endra frem mot avreise. Og mtp. Eco mellom ICN-SIN, hvordan er mulighetene for oppgradering før turen starter/underveis?
     
    Last edited: 12. nov 2017
  10. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Ser fin ut den, selv om du får nok av timer i lounger :p

    Tror det skal være mulig når du har så god tid. Bare å sjekke innom hver dag gjerne 2 ganger, så dukker det nok plutselig opp en liten godbit!
     
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    I utgangspunktet får du ikke ICN-SIN, da dette er to ulike soner.

    Vet ikke om det var du eller noen andre som pratet om å endre til Lufthansa på FRA-ICN, men de flyr ikke First på den ruta lengre.
     
  12. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Det var som pokker. Jeg prøver å finne reglene for soner, men lykkes ikke. Er det slik at man kun kan være innom tre soner på vei til destinasjonen?
    Jeg har funnet følgende alternativ. Går det?

    TK1594 FRA-IST Jan 17 6:00PM Jan 17 11:05PM (Turkish Biz)
    TK54 IST-SIN Jan 18 2:25AM Jan 18 5:45PM (Turkish Biz)
    SQ291 SIN-CBR Jan 18 11:55PM Jan 19 10:40AM (SQ Biz)

    Da utgår dessverre Asiana First, men vi kommer ihvertfall frem til Australia.

    (Edit: Fant sonereglene . "One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone." Da vil jeg tro FRA-IST-SIN-CBR går bra.)


    Det var nok meg, men jeg tenkte på FRA-SIN. Vet ikke om det går?
     
  13. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med FRA-ICN-SYD med Asiana First og Biz? Den er ganske ok.
     
  14. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Finner dessverre ikke noe ledig på ICN-SYD. Eneste jeg finner er ICN-CTU-SYD.
     
  15. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr ikke Lufthansa first til Icn? De gjør da det i april hvert fall når jeg har tenkt å reise, se bilde. Hvis de ikke flyr første klasse i januar er det jo en mulighet å fly Frankfurt til Beijing i first, der pleier det jo å være en del ledige billetter i first. Og så fly Beijing til Singapore, ser det er ledige bizz billetter med Singapore airlines fra Beijing til singapore når du reiser.

    Når det gjelder hva som er lov og ikke må jeg si jeg blir mer og mer frustrert og usikker. Men min siste bookede CT inneholdt Denpasar-Bangkok-Seoul og denne fikk jeg godkjent. Forstår ikke at denne er så mye mer ulovlig enn Seoul-Singapore?
     

    Attached Files:

  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    DPS-BKK-ICN-FRA - her ligger BKK i avreisesone, og man har kun ett stopp i transittsone (ICN)

    FRA-ICN-SIN-SYD - her ligger både ICN og SIN i hver sin transittsone. Altså to transittstopp i ulike soner som ikke er destinasjons- eller avreisesone. Det går i utgangspunktet ikke.

    Dog er det noen som har fått gjennom dette... så det er lov å prøve.
     
  17. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Etter drøyt 31 minutter i telefonen med en hyggelig og service minded svenske var turen i boks :D

    Så får vi heller se om vi kan endre på ruten til Sydney om noe skulle bli tilgjengelig fremover.
     

    Attached Files:

    Darkcho, DanH, Markal and 3 others like this.
  18. hphp

    hphp Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for all hjelp forresten. Uvurderlig!
     
    Darkcho liker dette
  19. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Artig at du drar gjennom både ICN og CTU. Min hypotese om at svenskene er løsere på "reglementet" blir bare sterkere og sterkere :)
     
  20. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra:) Da håper jeg at jeg også får gjennom et ekstra stopp i Asia enten på veg nedover til Australia eller på veg hjem igjen.

    Men du vurderer ikke heller å booke Frankfurt til Beijing med Air China da? Både deres 777-300 og 747-8i har ledig i første klasse på din dato. Da kan du booke Beigjing til Singapore og Singapore til Canberra med Singapore i bizz, og så satse på å forandre til Lufthansa first ned til Beijing. Vil jo tro at Singapore bizz er en del bedre enn Asiana og Air China bizz?
     

Del denne siden