Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,416
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, problemet ligger jo i det at de oppga verdi.

Igjen, det burde være en minstegrense slik det var tidligere. Latterlig å mva/toll-behandle 13 kr (1 GBP).

Insomnia4u and btm like this.
  2. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    28
    Chatet med Curve. De er kjent med problemstillingen. De sa at det er bare å betale til posten, aktivere kortet og sende regningen over til dem.

tobeornot999 liker dette
  3. foxman

foxman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Lurte på om noen har hatt erfaring med bruke curve til bestilling av reise. Deretter bruke reiseforsikringen på underliggende kort? Tenkte risikoen av at man ikke har betalt reisen direkte med gjeldende kredittkort.

I mitt spesifikke tilfelle gjelder det Saga mastercard

4. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,416
    Bonuspoeng:
    293
    Kan sikkert gå greit noen ganger og med noen underliggende kort+forsikringer.

Andre ganger vil forsikringsselskapet kunne protestere.

Det fremgår jo av kort-belastningen at det feks er betalt til et hotell eller flyselskap (men det fremgår også at det skjedde via Curve).

Ikle noe jeg selv hadde satset på, hvis det er viktig for deg å ha forsikringsdekningen...

foxman liker dette
  5. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Har noen fått til å legge inn Nordeas kredittkort i Curve? Spør for en venn som akkurat har skaffet seg Curve...

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,103
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, har din venn probleme?

7. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, han sliter med at bankid-verifiseringen ikke går igjennom.

Har du noen tips? Og bruker du android eller iPhone? Han bruker android, så jeg tenkte evt at han kan prøve på min iPhone neste gang vi sees..

Edit: etter å ha prøvd daglig i flere dager, funka det plutselig. Så tydeligvis noe hikke i et eller annet system.

Men takk for bekreftelsen!

Last edited: 26. april 2026
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    Det er lenge siden jeg har brukt smart rules og go back in time nå. Har Curve fikset bugen de har der smart rules ikke tar hensyn til valuta? Eller må jeg fortsatt sette grenser til ca en tiendedel av det beløpet jeg egentlig ønsker å ha som grense?

Gidder ikke drive å flytte haugevis av småbeløp så tenker det holder å flytte de større kjøpene fra nå til etter jeg har startet ny opptjeningsperiode hos SAS.

9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,103
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at Smart Rules generelt sett ikke fungerer særlig bra, og sist jeg prøvde var vel et halvt år siden.

10. tobeornot999

Likes mottatt:
    13,416
    Bonuspoeng:
    293
    Smart rules fungerer fortsatt ikke særlig bra.

Har halvveis gitt opp Curve for min del. Ideen er konge. Og Gbit fungerer kanon. Helt til man må diskutere eller blir truet med utkastelse av kredittkort-selskapet. Har ikke skjedd meg, men eksemplene er jo flere her på IF.

11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,049
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste som får trøbbel med kredittkortselskapet har vel flyttet store mengder transaksjoner i løpet av kort tid. Hvis man er litt selektiv på hva man flytter gjennom gbit og sprer det over en lengre periode burde det gå bra

jonss liker dette
  12. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,608
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har knotet litt, men med unntak av SAS MC i glansdagene (der var jeg fortsatt relativt behersket) så tar jeg noen GBIT ila dagen i et realistisk mønster. Tar ikke f eks to handler på helt forskjellige sider av byen i GBIT 1 min etter hverandre. Har ikke fått noe mas opp gjennom. Har da flyttet MYE med dnb (i ny saga-periode) og en del i gode gamle sas mc doble poenghelger.

Spielhaug liker dette

Del denne siden