Appen "Gode Vinkjøp" synes jeg er veldig fin å ha på rask vei hjem på OSL. Mange viner er jo like dyre på tax free som på polet så det er fort gjort å bli lurt. Appen lister opp gode kjøp og oppdateres fortløpende. Koster kr 22 men det sparer man fort inn igjen.
Må bare skryte litt av folka bak Loungebuddy her: Den siste tiden har jeg småirritert meg over nye tilskudd av loungebilder der det flommer over av Louis Vuitton-vesker, intetsigende closeups av halvspiste brødskiver, parbilder og rett ut feilplasserte bilder a'la bilder fra annen lounge, bilder fra avgangshall eller ikke engang fra flyplassen. Sendte en kort henvendelse for et par dager siden via feedbackfunksjonen i appen og sannelig fikk jeg svar allerede i dag der de beklagte og forklarte at de fra tid til annen masseimporterer bilder fra Instagram og foursquare og at det da kommer med slike tilskudd. De sa at de skulle sjekke opp de aktuelle loungene det gjaldt, så det viser at det nytter å si ifra! Håper på sikt de kommer med en rapporterknapp per bilde og ikke bare per lounge. Fikk til og med en rabattkode på loungekjøp om jeg noen gang skulle trenge det Fine folk!
Noen som har peiling på hvilket bookingsystem United bruker? Har en booking gjennom dem som jeg ikke får lagt inn i myflights.
Hvordan gjør du det? Jeg har trykket på add booking, men da finner de den ikke. Bruker nettversjonen siden jeg ikke har epleprodukt.
Fant det ut. United bruker ikke Amadeus eller Sabre bookingsystem, så derfor finner ikke appen bookingen.
Berg-Hansen har oppdatert sin app. Jeg har testet den på iOS med ulike søk av flyreiser, og funksjonaliteten er passe ubrukelig for bestilling. Det er ikke mulig å velge klasse under søk og resultatlisten sorteres kun på total reisetid, uten mulighet for å sette noen andre filter; f.eks. pris, avreisetidspunkt eller flyselskap. Det finnes heller ikke en vanlig kalenderoversikt for dato og ingen bookingklasse vises før bestillingen er bekreftet. Selv Skyscanner leverer flere relevante resultater og har overlegen UI, presentasjon og tilpassing. Sammenlignet med direktebestilling på flyselskapets egen nettside så finner jeg på alle strekninger (alle) bedre valg og betingelser hos operatør. Dette holder ikke @BergHansen, legg fokus på desktop og manuell bestilling inntil dere kan bygge noe bedre for mobil. Trenger dere brukertesting, så tipper jeg det finnes en bra målgruppe her på InsideFlyer.no
Ser ut som mange har den, men ingen har skrevet noe særlig om den. Awardwallet-appen (og forsåvidt nettsiden) liker jeg veldig godt for å holde oversikt på poengbalansen på de forskjellige kontoene. De har stort sett støtte for de fleste flyselskap og hotellkjeder, og en haug andre tjenester. En gang i uka kommer det mail med de siste oppdateringene på poengfronten.
Da ble det sannelig lagt inn både gode vinkjøp og awardwallet apper. . . Måtte en ekstra runde med litt lokal passordlagring og totrinns autentisering på awardwalleten da... Kanskje greit de ikke har alle passord lett tilgjengelig.
Det hadde vore interessant å se flere hastighetsmålinger fra Internett om bord på fly. Neste gang du er online i 40 000 fot, ta en test og last screen dump opp i denne tråden. speedtest.net speedtest.net/mobile Merk om du har på VPN eller andre opp/nedlastinger går i bakgrunnen. Speedtest er referansen for hastighetsmåling og jeg åpner den på iPhone/PC alle nye steder jeg er; mobilnett-roaming, hotell, lounge, café, tog, kontor, heim etc. Da får du fort forståelse for hvilken båndbredde som er disponibel og hva du trenger.
Trekker opp denne: Er det flere som bruker tripit her? Jeg synes det er et genialt verktøy og vanligvis fungerer det ganske så greit når man videresender bekreftelser til [email protected]. Problemet oppstår imidlertid når jeg videresender en bekreftelse fra Expedia som den ikke klarer å "lese". Etter hva jeg kan forstå så er det fordi bekreftelsen er på norsk. Derfor spør jeg. Er det noen som vet hvordan/om det er mulig å få tilsendt epostbekreftelse fra https://www.expedia.no/ på engelsk? Jeg har forsøkt å logge meg inn på den amerikanske/engelske søstersiden, men der kommer ikke bookingen opp...
Jeg bruker Tripit (gratisversjonen), men registrerer manuelt det som den ikke plukker opp automatisk..
Godt spørsmål, har ikke funnet ut av det selv ifm at jeg måtte ha en printet bekreftelse på engelsk. Ser ut til at kontoen er knyttet opp til det enkelte land, ganske lite kundevennlig når en skal prøve å bytte språk eller valuta. Irriterende.
Har du prøvd å sende de en e-post for å spørre om de ev. kan sende deg bekreftelsen på engelsk? Min erfaring er at de svarer ganske raskt på e-post.
Hvordan fungerer SAS-appen på Android? Er det slik at den drar nytte av NFC-funksjonen telefonen har innebygget. Har hatt iPhone i alle år, men har nettopp byttet til Android.
Appen spør om tillatelse til å overføre data med NFC, så jeg antar ja uten å ha prøvd selv. Jevnt over, funker bra, sett bort fra at den ble noen hakk mindre nyttig da Widerøe forsvant fra appen.
Jepp, det gjorde jeg faktisk, men fikk til svar at det ikke lot seg gjøre. Det var tydeligvis vanntette skott mellom expedia.no og expedia.com / expedia.co.uk. Løsningen ble omsider: Mail til flyselskapet (Singapore Airlines) om de kunne maile meg bekreftelse, noe de gjorde. Den var på engelsk og tydeligvis i et format tripit kunne håndtere. Så det ordnet seg. Har nå totalt sikkert brukt noen timer på å unngå manuelt arbeid som jeg lett kunne fått fiksa på 10 min! Selvfølgelig verdt det!