Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,365
    Bonuspoeng:
    293
    Du får det frem hvis du gjør vinduet (ganske mye) smalere.. Da ser det ut som på telefonen. :rolleyes:

Men man kan ikke søke på dato, siden man må trykke på en "nedtrekksmeny".
    Jeg pleier å søke på dato for å finne ut hva som er overført, det får jeg ikke til lenger.

Preference and Storbaba like this.
  2. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    På nettsiden, min konto --> så får man opp alle kjøp med all info (kjøpsdato og dato for sist endret status).

3. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lang tid går det til Trumf overfører bonus til EuroBonus til det dukker opp på min EuroBonus-konto?
    De la inn den automatiske overføringen på Søndag 16/02.

4. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Denne eposten fra Trumf i dag var litt morsom.
    De kunne kanskje utelatt å sende en slik epost når det er et så lite beløp stående på min Trumf.

5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,658
    Bonuspoeng:
    113
    Det pleier å komme inn kort tid (minutter eller max. timer) etter at overføring er gått ut av Trumfkonto.

6. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Kan hende dem er lagt til. Var usikker hvor mye EB jeg hadde fra før.
    En overføring fra Trumf på 900kr vil jo bli 12150 EB-poeng. En slik endring burde man jo merke.

Litt dumt at ikke overføringer kan vises i EuroBonus Appen. Det vises kun EuroBonus som kommer fra bruken av kortet (Søk etter SAS EuroBonus Bonuspoeng).

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    0,059 kr x 1200 kw forbruk i måneden = 70,8 kroner så legger du til 69 kroner som avrundet blir 140 kroner måneden, med en binding på ett år? Tja, 1680 kroner i gebyrer for 500 trumfpoeng? Nei takk! :oops:o_O Men du kan jo spille Joker Nord da :rolleyes:;)

8. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Dette kan du se i SAS-appen, hvis du går inn på "activity". Da vil poeng som kommer fra Trumf stå som "Norgesgruppen".

DJViking liker dette
  9. SundalBonus

SundalBonus Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Det er ganske individuelt ut i fra forbruk. For min del har jeg månedlig forbruk på ca. 300 kw fra mars og utover sommeren. Regnestykket blir da:
    • 0,059 kr x 300 = 17,7 kr/mnd (runde opp til 20 kr) for "påslaget".
    • 69 kr i måneden x 6 måneder (det er bare 6 måneders bindingstid) = 414 kr
    Månedsgebyr x 6 mnd = 414 kr
    Påslag x 6 mnd = 120 kr
    = 534 kr i kostnad
    534 kr for å motta 500 trumf kroner som med automatisk overføring blir 6750 EB. Det gir en kost per EB-poeng på rett i underkant av 8 øre.

Alternativt kan jeg pengene ut til egen konto og da ha en kostnad på 34 kr ila 6 måneder. Dette er billigere enn min nåværende strømleverandør som har 0 kr i påslag, men 29 kr i månedsgebyr og derav 174kr over samme periode.

Preference liker dette
  10. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,298
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker om det er verdt å bruke tid på å reagere på det i det helle tatt...men:

Klart det blir dårlig når man tar feil forutsetninger.

Avtaleperiode er 6mnd, ikke 12.
    Måndesavgift er 34,5 kr/mnd, ikke 69 kr/mnd.
    Påslag er 2,95 øre/kWh, ikke 5,9 øre/kWh.

Vanlig avtale = Dårlig, bedre med Joker Nord.
    Velkommen tilbake avtale = Attraktivt, selv om bonus tas ut i cash.

Se gjerne orginal post.

SundalBonus liker dette
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,822
    Bonuspoeng:
    183
    "Hvor utgangspunktet er galest, blir titt resultatet originalest".
    - Peer Gynt

Chrisljo liker dette
  12. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gikk ut i fra denne avtalen som @themichael postet, men bommet på at det var 6 måneders binding og ikke 12, så hvis en kutter etter 6 månede så er den litt bedre, men ikke bra. Da blir det 69 kroner måneden for avtalen i 6 måneder, som er 414 kroner, og det er før du har begynt å bruke strøm, og bruker en da 1200 KW i måneden, så er påslaget 5,8 øre KW, som igjen tilsarer 69 kroner så 414 kroner der også, så 828 kroner i påslag og gebyrer? Nja, uansett med justert regnestykke så er det på linje med Joker Nord uansett, men i det minste så har du mulighet til å begrense skaden da :rolleyes: .... Men vil en bli lurt, så vil en bli lurt, ingen stopper deg i forhold til det da :rolleyes:

Hvis en får en strømregning på 1000 kroner i ren strøm, så endrer det regnestykket med 10 kroner måneden, men uansett så betaler en da ca 700 kroner for å få 500 trumfpoeng, så en kommer aldri opp dit uansett, med mindre en signerer en slik avtale rett for en reiser bort i 6 månder da, men det gjelder ikke de fleste selv her inne engang.

Fjordkraft.png

Last edited: 20. febr 2025
  13. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,298
    Bonuspoeng:
    113
    Nå blir regnestykket ditt for komplisert for meg for å følge med. Jeg kommer på rundt 430 kroner i avgifter for 750 kroner Trumf. I min bok er det en god deal. Men jeg fikk uansett ikke tilbudet og var bare interessert i å høre om det var noe mulighet å tegne tilbudet uten invitasjon...noe det åpenbart ikke er.

14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, uansett så er vi enige om at en bør ta trem kalkulatoren og sjekke om det lønner seg å signere, og gjerne ha noen som kan dobbeltsjekke at en har regnet det riktig før en foretar seg noe sånn som å signere en avtale sånn som dette.

15. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    De fleste har vel påslag både per kWh og mnd i sin strømavtale så det er merkostnaden med Fjordkraft folk flest må forholde seg til.
    De færreste bytter strømleverandør konstant for å få er par mnd med lokketilbud, men hadde jeg hatt muligheten hadde jeg tatt lokketilbud er om å komme tilbake tvert.

16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,084
    Bonuspoeng:
    293
    Man venter alltid på 750 eller 1000-trumfkampanje uansett

SundalBonus, Storbaba and Maggie like this.
  17. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    508
    Bonuspoeng:
    93
    Meny Mer kjører 50% trumfbonus på asiatiske varer i uke 9. Denne uken blir det en del trumfbonus her i heimen ;)
    I tillegg kjører de bonus på kvarg og noe mellommelk.

Spar har byttet ut Taco til pasta.
    Screenshot_20250223_074012_Meny.jpg Screenshot_20250223_073956_Adobe Acrobat.jpg Screenshot_20250223_074047_Meny.jpg

EndreD and jgroneng like this.
  18. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    361
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har testet og kan bekrefte at de gjelder andre typer pasta fra la molisana.

men er det det samme med resten? gjelder det for andre typer pestoer feks?

DJasko liker dette
  19. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    361
    Bonuspoeng:
    63
    svarer meg selv, det finnes en link

https://spar.no/tema/godt-til-middag-30-trumf-bonus-t-o-m-23-3-96743

og jeg kjøpte en variant molisana som ikke vises i nettbutikken, men kanskje fordi det er utsolgt på nett

Last edited: 24. febr 2025
    DJasko and Lars J like this.
  20. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,247
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje vi skal være glad for at ikke alle disse 2 milliardene blir omgjort til ebpoeng? Bare å glemme million-challengen når man begynner å snakke om potensielt 20-40 milliarder ebpoeng på markedet:p

Screenshot_20250225_101250_Chrome.jpg

Del denne siden