Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg oppdatert førstepost litt.
    Fikk forøvrig faktura på Shell MC i dag. Det jeg da lurer på er: har bare fått grense på 25k (ny kunde) og får ikke økt mer før tidligst i medio februar. Har nå fått lov å gjøre alle storinnkjøp i husholdningen og grunnet innkjøp av fliser og hvitevarer blir det minst utlegg på 20k+ til det. Kan jeg betale inn (på fakturaen som nå er på ca 24k) si 50k, og vil da ha 25k ekstra i kreditt i praksis? Skylder 10k til familiemedlem, og skal overføre 7k til, som jeg gjerne vil ha trumf på, samt at jeg gjerne tar en av BSU-overføringene via payr for enda mer trumf. Måtte smertelig bruke 5k på kjøleskap til 5k med Trumfvisaet (makset ut Shell MCet) og dermed bare 0.5% trumf.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at eg bør krangle med Kiwi om frukt og grønt bonus på mandler i lausvekt? Er faktisk ein steinfrukt...
     
  3. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du lykkes må du gerne give besked. Så rykker jeg mandel indkøb over til Kiwi fra Rema hvor det står på top 10 listen. ;):D
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp... :)
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel bare å vise dem en wikipedia-link hvor du påpeker at det er en frukt. Dobbeltsjekk evt nettsiden deres, og se om der står om noen forbehold. Er de fortsatt bakstreversk, send en mail til kundeservice sentralt, påpek det samme, og kom tilbake til butikken med positivt svar. Du kan til og med ymte frempå om du kan få noen trumfkroner som kompensasjon for at butikken har gjort feil :)
    EDIT: Ser de kan sno seg vekk på "fersk frukt" - men da sjekker du om du får trumf bonus på f eks tørket aprikos, rosiner ol, og kontrer med det.
     
    ValdresBjarne liker dette
  6. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du får det håper jeg marsipan også kvalifiserer! =)
     
    ValdresBjarne and Stuttfeiten like this.
  7. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Ja, det går fint an. Jeg har selv gjort akkurat det samme. Ringte inn og spurte om det var mulig først og fikk beskjed om at det ikke går an og at transaksjonen kommer til å bli avvist... Trodde ikke heeelt det stemte, så jeg prøvde likevel og det funket 100 %!
     
  8. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som forresten vet når Trumf-pengene blir overført fra Shell MC til Trumf? Jeg fikk faktura nå for 2 dager siden men ingenting er overført
     
  9. senorwafflez

    senorwafflez Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Samtlige av mine overføringer fra Shell MC til Trumf er datert 10de
     
  10. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ny runde med trippel-trumf på torsdag 11.1
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Når startet forrige Trumf-kampanje (overfør 500,- og få 300 ekstra EB-poeng) ?
    Jeg overførte 2x 500,- den 13/11 og 1 x 500,- den 19/11.
    Har kun mottatt 1x 300 poeng og har derfor sendt mail til Trumf om dette. Fikk idag svar at kampanjen startet 14/11. Er det korrekt?
     
  13. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Er det mulig å overføre BSUen via Payr? Antar du tar turen rundt via Shell MC for å få 1%? Men hvordan gjøres det praktisk? Jeg overførte 1.1 bare vanlig, men de pengene kan jeg jo ta ut igjen og eventuelt gå rundt og få litt trumf.
     
  14. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Fant du ut at dette? Om det ble registrert trumf, selv om du ble sendt til nye fane osv? Er vel isåfall gode muligheter for ihvertfall dobbeldipp, eventuelt trippel om man velger å kjøpe fra en 3. part med opptjening?
     
  15. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg spør, for har prøvd å finne entydig svar.

    Når man har Amex Platinum og Vanlig trumfkort, lønner det seg da å bruke dette fremfor Visatrumf? 2% på visatrum, på 100 kroner gir det 2 trumfpoen, som blir 26-27 ebp/100 nok

    Med vanlig trumf plus amex blir det 1% plus 20 ebp, som gir ca 34 ebp/100 nok?

    Eller er det noe jeg overser her?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer. Så fremt butikken tar Amex
     
    rimitone liker dette
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet hvordan shell Mc gjør utregningen sin av trumf? Får man bare 1% av det siste fakturabeløpet eller får man 1% av alt man har brukt? Nå har det seg nemlig slik at jeg måtte kjøpe fliser og andre hvitevarer (i tillegg til å bruke opp payr grensen med kortet) og har derfor måttet betale inn på kortet. Har allerede betalt inn 15k tidligere denne måneden.

    Har per nå 3k igjen, bruksgrense på 25k. Jeg har 2 innbetalinger på vei inn på 2 x 10 000. Vil jeg da (forutsatt at jeg klarer å bruke dem) få poeng for alt dette, eller vil jeg da kun få pittelitt trumf for det lille jeg evt får igjen å betale når regningen kommer (skulle vel bli en 1.5k i rest eller noe sånn).

    Har jeg rett og slett tapt masse trumf på å gjøre det slik? Grunnen til at jeg gjorde det var at jeg ikke fikk lov til å øke kredittgrensen før februar grunnet nytt kundeforhold.
     
  18. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    1% av bruk, såfremt du ikke har gjort noen refusjoner.
     
    Neonex liker dette
  19. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk plutselig inn de manglende 3x300 poengene mine :)
    Screenshot_20180208-224556.jpg
     
  20. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg også. 2x300 :)
     

Del denne siden