Den store Trumf-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 02. jan 2018.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    I mangel på noe bedre å bruke utgående "dittgavekort" på så ble det i dag brukt på meny, trumf får man tydeligvis også. Mulig gammelt nytt for forum, men nytt for meg.
     
  2. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Er det flere enn meg som tror at vi snart står overfor en devaluering når det gjelder å konvertere Trumf til Eurobonus?

    Logikken min (som kun er synsing på lavt nivå) er at vi har vært/er i en periode med meget høy prisvekst. Dette igjen fører til at vi legger igjen mer penger i (dagligvare)butikkene som igjen medfører mer Trumfbonus til oss brukere. Dette er da en økt kostnad for butikkene. Og når dagligvarebutikkene hevder at fortjenesten er som før/lavere så er jeg redd for at NOK 200 om ikke lenge er lik 2500 EB (eller lavere) ved fast overføring.

    Er jeg på ville veier her i resonnementet mitt? Jeg håper jo egentlig det.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Norgeskjeden har jo kuttet i mulighetene for opptjening allerede og jobber med å få folk over på eget kredittkort for å styre omsetning inn i egen bank/økonomi. Så en devaluering er kanskje neste skritt? Samtidig tenker jeg at de kanskje heller vil kutte i inntjeningen for alle kunder, heller en å kutte i overføringen som ikke så mange kunder gjør.

    Tenker at det også kommer en devaluering i EB. SAS har jobbet hardt med å begrense mulighetene for uttak som koser SAS penger. Og jeg vil tro de vil øke prisene, igjen eventuelt justere gebyr oppover. Uten at jeg aner noe. Så det er spekulasjon for min side.
     
    Cforoe liker dette
  4. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,478
    Bonuspoeng:
    183
    Eg begynner å lure på om ikkje poengprisauke, i alle fall av Star Alliance reiser, kunne ha styrka EB-programmet om det medførte at tilgangen til bonusreiser vart betre.
     
    Cforoe liker dette
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Med mindre SAS øker prisen Norgesgruppen betaler per poeng for konvertering så tenker jeg også at en devaluering av Trumf i seg selv er mer sannsynlig.
     
    Cforoe liker dette
  6. kenny

    kenny Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Trumf Visa fjerner 0,5% Trumf-bonus på generelle varekjøp fra 01.01.23:
     

    Attached Files:

  7. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    "Vi tror at dette vil kunne gi deg som Trumf Visa kunde enda flere og bedre fordeler."

    Klassisk forbedring der, altså.
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    De er ihvertfall upfront med endringen og forteller åpent om den mer enn en måned frem i tid, så det er da noe... Hadde følt meg mer snytt om det bare gjøres i det stille og informeres om i etterkant.
     
    holmen liker dette
  9. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Selv om det gjør kortet dårligere. Det var aldri særlig bra i første omgang.

    Verre er det at de direkte uriktig sier at du får ekstra fordeler med ViaTrumf hvis du har Trumf VISA. Noen få fordeler krever riktignok betaling med Trumf Visa, men nesten alle er tilgjengelig for absolutt alle, uansett hvilket kort du betaler med når man går innom ViaTrumf først.

    Her er teksten i mailen fra Trumf VISA:
    Hver måned samler vi nye ekslusive fordeler til deg som Trumf Visa kunde på ViaTrumf. Vi gir deg en unik Trumf-bonus. Har du enda ikke Trumf Visa kredittkort? Da kan du søke i dag.
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    De hadde et tilbud med 16% på ViaTrumf hvis du betalte med Trumfvisa. Hvis det kommer igjen, så er jo det helt ok. :)
     
    trygveat liker dette
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Klart, det er veldig bra. Men hvilken butikk?

    Beste jeg har sett var drøye 10% på Douchebag hvis man betalte med Trumf VISA.
     
  13. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg ikke husker feil var det hotels.com
     
    tobeornot999 liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,543
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, glemte visst å skrive hotels.com der. :rolleyes:
     
  15. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    De som allerede er påmeldt nyhetsbrevet har fått en mail med en knapp som må trykkes på før 31.12 for å få 3% på neste handel. Kan times med når man skal handle inn mye til jul altså.
     
    SayWhat and FlyMCO like this.
  17. jonss

    jonss Metaprokrastinator

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    1,060
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, tilbudet er bare gyldig i 14 dager fra du meldte deg på.
     
    FlyMCO and SayWhat like this.
  18. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Er dobbeldippingens tid forbi hos Shell? Fylte en betydelig mengde for en uke siden ved å først trekke Trumf-kortet, så SAS MC P, men ikke fått noe trumf for bryet. Litt irriterende da det hadde gjort at jeg hadde fått den automatiske overføringen til EBPoeng.
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Fylte hos shell med trumf kort og kredittkort den 1.12. Trumf er registrert inn.
     
  20. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Må man betale i kassen for å få til dette, eller går det an å scanne/tappe trumfkortet og så kredittkortet på pumpen selv?
     

Del denne siden