Flyselskap: SAS, Lufthansa, Thai Airways, Singapore Airlines
Klasse: Biz og First
Avreise fra: Trondheim TRD
Destinasjon: Sydney SYD
Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw
Antal poeng brukt: 285.000 EB Poeng + CT
Skatter & avgifter (per person): Ja, men hvor mye??
Antall reisende: 2 voksne
Reisen finner kanskje sted i: Januar/februar 2020
Booket: Februar 2019, endret desember 2019 og januar 2020
Flyvninger:
TRD - OSL / SAS Plus B737
OSL - FRA / Lufthansa Biz A319
FRA - BKK / Thai Airways First A380
BKK - SYD / Thai Airways First B747
Utenom CT:
SYD - ASP / Qantas Eco B737
ASP - BNE / Virgin Australia (flydd av Alliance Airlines) Eco F100
BNE - WLG / Virgin Australia Eco B737
AKL - SIN / Singapore Airlines Biz A380
SIN - FRA / Singapore Airlines First B777
FRA - OSL / Lufthansa Biz A320
OSL - TRD / SAS Plus B737
View attachment 68070
Kommentar:
Opprinnelig booket i februar 2019 med oppstart OSL i stedet for fra TRD da det ellers ville passert 8 legs. Retur var samme flight til Singapore, men via ICN med SQ Biz og ICN - FRA med Asiana Airlines First suites. Deretter bestemte våre venner i Seoul seg for å kutte First på Asiana. Greit nok det, har reist med de før og ville blitt 35000 EB billigere og uansett plass i suiten, nå omdøpt Business Suite. Så fikk jeg i desember en e-post som fortalte at min 02.30- flight fra SIN til ICN var kansellert og erstattet med en flight som ville gitt meg landing på ICN flere timer etter at flighten til FRA hadde reist. Panikk der og da, men så fikk jeg den glade beskjeden da jeg ringte Tallinn at jeg i stedet fikk reise med First B777-300ER med SQ SIN-FRA i stedet - score! Etter å ha kjent på "rekkeangst" de siste par dagene siden jeg hadde bestilt separat billett TRD-OSL med tre timer Connection, ringte jeg i dag til Tallinn igjen og fikk knyttet TRD til reisen tur/retur- Dette ble nå mulig siden reiseruta ble kuttet fra 7 til 6 legs (pga open jaw var det ikke lov å kun ta med TRD ene veien da jeg opprinnelig bestilte da det ellers ville blitt dobbelt open jaw). Nå er jeg superfornøyd!
Billetter SYD-ASP-BNE-WLG er bestilt separat. Tur til Uluru / Alice Springs, deretter et par dager i Brisbane. Blir så en ukes roadtrip fra Wellington via Norsewood, Napier, Tongariro og Rotorua/Hobbiton til Auckland hvor hjemreisen tilbake til vinteren starter i begynnelsen av februar.
Jeg gleeeeeeder meg
Vis alt...