Flyselskap: TAP, Air Canada, SAS Kabinklasse: Business (eco FRA-CPH-OSL) Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Boston / Calgary Antal poeng brukt: 130 000 + CT Skatter & avgifter (per person): Ca 1500,- pr pers Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli / August 2022 Booket: Desember 2021. Flygninger: Oslo - Lisboa - Boston med TAP Calgary - Frankfurt - København - Oslo med Air Canada og SAS Original tur var Oslo - Boston t/r, men fant ledig hjemreise fra Calgary nå i romjula. Blir dermed noen dager i Boston før Rocky mountains og Canada kaller. Fikser egen billett mellom Boston og Calgary.
Flyselskap: Ethiopian og SAS Avreise fra: SVG Destinasjon: SEZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105.000 + CT Antall reisende: 2 voksne Skatter & avgifter: 1400,- pp Reisen finner sted i: September 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: SVG-OSL / SAS Plus OSL-ADD / Ethiopian Biz ADD-SEZ / Ethiopian Biz SEZ-ADD / Ethiopian Biz ADD-OSL / Ethiopian Biz OSL-SEZ / SAS Plus
Flyselskap: TAP, Air Canada og SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: New York/ Washington D.C Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.117 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juni - Juli 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL - LIS / TAP Biz (A320neo) LIS - EWR / TAP Biz (A321LR) DCA - YYZ / Air Canada Biz (CRJ900) YYZ - FRA / Air Canada Biz (777-300ER) FRA - OSL / SAS plus (737-800, trolig blir A320neo) Kommentar: Hadde en opprinnelig bonustur til HND med flertalls innenriks billetter kjøpt med cash som er refundbare. Jeg kansellerte turen da Japan gjorde det samme som ifjor at de ville ikke kommentere om når de skal åpne for turister igjen. Derfor regner jeg som lite sannsynlighet å komme inn i Japan i Juni, da droppet jeg Japan til fordel for USA. Det Hvite Huset har ikke planer å stenge turisme ute på grunn av omikron varianten, så også at pandemien typisk faller ned i løpet av våren som gjør turen gjennomførbare med utgåtte CT. Vet at mange er skeptiske å fly med narrowbody over 5 timer, men siden det er business class, så Svensken var samarbeidsvillig og sa at jeg burde ha bestilt lenge før enn nå . Opprinnelig jeg hadde lyst på California turen, men men 2500 kr ekstra for å fly tur retur New York og Los Angeles med 767 Delta gjør ikke noe da. Er veldig takknemlig hvis noen sender meg tips for en fattig student som skal ut på tur i USA (2 uker i California og 12 dager i østkysten) for første gang. Ja jeg er der under 4. juli.
Flyselskap: Turkish Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Istanbul Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1008 NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Mai 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL - IST / Turkish Biz (A321) IST - OSL / Turkish Biz (A321) Ble en langhelg i Istanbul for å bli kvitt siste CT med utløp i 2021, ikke helt optimal bruk av CT men slipper unna Norge på 17. mai så helt ille er det jo ikke.
Flyselskap: Austrian, Swiss, South African, Ethiopian og SAS Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Cape Town Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1.386 + 450 nok Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: februar 2022 Booket: desember 2021 Flyvninger: OSL-VIE / Austrian / Embraer 195 VIE-ZRH / Austrian / A320 ZRH-JNB / Swiss / A340-300 JNB-CPT / South African / A319 CPT-ADD / Ethiopian / B788 ADD-LHR / Ethiopian / A359 LHR-ZHR / Swiss / A320neo ZHR-OSL / SAS / A320neo Kommentar: Først 35 minutter i kø før det ble brutt etter 42 minutter, så nesten 2 timer til før neste svenske svarte. Positivt overrasket over å ha fått business på alle åtte leg, riktignok SAS Plus på siste. Ellers en fin miks av fly og flyselskap. Måtte prøve et par varianter av de korte flightene før det gikk gjennom, men er fornøyd nå. Så får tiden vise om vi kan reise.
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: SVG Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 72 000 Antall reisende: 2 voksne Skatter & avgifter (per person): 514 NOK Reisen finner sted i: November 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: SVG-OSL / SAS OSL-MIA / SAS
Flyselskap: SAS, ANA og Austrian Klasse: Plus og Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: "Open Jaw" (NRT og HND) Antall poeng brukt: 82.500p + CT Skatter & avgifter (per person): kr 1.376,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Oktober 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL - DUS / SK Plus (B737-800) DUS - NRT / NH Biz (B787-9) HND - VIE / NH Biz (B787-9) VIE - OSL / OS Biz (A320) Kommentar: Måtte finne noe å bruke utgående CT på, så da ble det en ego-trip til Tokyo i oktober. Hvis Japan åpner opp for turister, da.. Fant billettene på SAS *A-booking, og fikk faktisk bestilt på nett. Uten å ringe inn. Gratulerer til meg!
Flyselskap: SAS Klasse: Plus Avreise fra: SVG Destinasjon: MIA Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 60 000 Antall reisende: 1 voksne Skatter & avgifter (per person): 697 NOK Reisen finner sted i: November 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: SVG-OSL / SAS OSL-MIA / SAS MIA - ARN / SAS ARN - OSL / SAS OSL - SVG / SAS
Gjorde en endring på CT-reisen min, så nå er den skrudd sammen akkurat slik jeg ønsker den, så gleder meg til å tilbringe tre måneder i fjellene i Nepal igjen og denne gangen har vi blinket ut ett fjell som skal bestiges Dette er fjellet som skal bestiges
Flyselskap: SK, TP, LH Klasse: Biz, Plus, Eco Avreise fra: OSL Destinasjon: PUJ (Punta Cana) Enveis, T/R, Open Jaw: t/r Antall poeng brukt: 165.000 + CT Antall reisende: 2 voksne Skatter & avgifter (per person): ca. 2500,- Reisen finner sted i: Mars 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL-FRA / SK Plus FRA-LIS / TP C LIS-PUJ / TP C PUJ-LIS / TP C LIS-FRA / TP C FRA-OSL / LH X Kommentar: Vi har planlagt og booket tur til Vietnam i mars (som egentlig skulle vært gjennomført i mars 2020) som det (igjen) ikke ser ut som det blir noe av. Benyttet derfor en ny CT for å booke tur til Punta Cana i Den Dominikanske Republikk.
Flyselskap: Lufthansa Avreise fra: OSL Destinasjon: MEX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 135.000 + CT Antall reisende: 2 voksne Skatter & avgifter: 2100,- pp Reisen finner sted i: Januar 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL-MUC / LH Biz MUC-MEX / LH Biz A350 MEX-FRA / LH Biz B747 FRA-OSL / LH Biz
Flyselskap: Ethiopian Avreise fra: OSL Destinasjon: ZNZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 105.000 + CT Antall reisende: 2 voksne Skatter & avgifter: 2508.- Reisen finner sted i: September 2022 Booket: Desember 2021 (3 timer før CTen ble ubrukelig..) Flyvninger: OSL-ADD / Ethiopian Biz ADD - ZNZ / Ethiopian Biz 777-200LR ZNZ - ADD / Ethiopian Biz 777-200LR ADD-OSL / Ethiopian Biz
Flyselskap: Swiss Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330.000 + 2 CT Antall reisende: 2 voksne 2 barn Skatter & avgifter: 5.308,- Reisen finner sted i: Mai-Juni 2022 Booket: 31. desember 2021 Flyvninger: OSL-ZRH / Swiss Biz ZRH - NRT / Swiss Biz 777-300ER NRT - ZRH / Swiss Biz 777-300ER ZRH - OSL / Swiss Biz Booket selv på SAS sine sider etter mye leting. Ønsket egentlig å finne noe i høstferien, men en uke i mai-juni med mange fridager passer også bra. Eneste som gjenstår er at Japan åpner. Første booking ble kansellert uten at poeng og CT kom tilbake. Hadde heldigvis en god reserve.
Flyselskap: Lufthansa og ANA Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500 + CT Antall reisende: 1 voksne Skatter & avgifter: 1590,- Reisen finner (ikke) sted i: februar 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger: OSL-FRA / LH Business FRA-HND / ANA business B789 HND-FRA / ANA business B789 FRA-OSL / LH Business
Flyselskap: SAS, Thai Airways, Lufthansa Klasse: Business & Plus Avreise fra: KRS Destinasjon: HKT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter: 2 x 1529 NOK (Pluss service fee 2 x 450) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Desember 2021 Flyvninger KRS – OSL / SAS Plus (A320) OSL – LHR / SAS Plus (CRJ900) LHR – HKT / Thai business (B777) HKT – FRA / Thai business ((B777) FRA - ARN Lufthansa business(A321) ARN – OSL / SAS Plus (A320) OSL – KRS / SAS Plus (B737) Jeg fant reisen på nettsiden til SAS/Star Alliance, men kun leg for leg, ikke mulig å booke sammenhengende på nett. Jeg forstår ikke hvorfor det er slik når alt er Plus/business og det ikke er open jaw, Uansett, jeg ringte den vanlige SAS-telefonen, valgte engelsk og traff en serviceinnstilt britisk kvinnelig kundebehandler. Inntrykket mitt er at de er gjerne er mer service-minded («What can I do for you, sir?») enn skandinaver. Hun fant alt jeg ba om på første forsøk, noe som jo er fordelen når man ringer med utgangspunkt i funn på nettsiden til SAS/Star Alliance og ikke på Awardfares som jeg også bruker. Jeg har nå tre bookinger i samme tidsrom med tre forskjellige CTer. I tillegg til HKT, har jeg SEZ og CUN. Hvis Phuket Sandbox fungerer slik det skal, er nok dette favoritten så langt, blant annet fordi utvalget av bosted helt klart gir mest for pengene her. Her finner jeg villa eller leilighet med privat basseng til priser de andre stedene ikke er i nærheten av. I usikre koronatider er det en enorm fordel med et utvalg CTer og nok av poeng disponibelt. Denne fleksibiliteten er noe av det mest verdifulle for oss som samler på bonuspoeng.
Flyselskap: SAS Klasse: Business & Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: SFO Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antal poeng brukt: 36000 + FP4 Skatter & avgifter: 635 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Desember 2021 OSL-CPH / SAS Plus CPH-SFO / SAS Biz Kommentar: Familiemedlem som skal over for et lengere opphold hvis alt går som planlagt.
Flyselskap: SAS Klasse: Business & Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 120000 + FP4 Skatter & avgifter: 869 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: November 2022 Booket: Desember 2021 / Januar 2022 OSL-CPH / SAS Plus CPH-HND / SAS Biz HND-CPH / SAS Biz CPH-HND / SAS Plus Kommentar: Langhelg i Tokyo, 2 kriterier som mangler for at denne skal gå i boks. Tokyo må åpne for innreise og dama må få fri...