Jeg feiget ut på denne.. grunnet usikkerhet om jeg kom til å få boarde flyet fra LHR... Etter å kontaktet den japanske ambasadden og spurte hva de mente med "Travelers who are not entering Japan and transferring directly to a third country by transit, are not required to submit any documents and undergo inspections in Japan." Fikk jeg til svar: Thank you for your email. ”third country" in the context with transit implies different country than the place of departure or the place of previous transit place, but we are afraid to say that the Embassy cannot provide detailed information on transit. Please inquire directly the airline company about your question. Det er godt mulig at det er gjennomførbart, men har ikke lyst til å være den første til å prøve.. Etter en telefon til SAS føler jeg at jeg fikk endret til det bedre OSL-LHR (SK Plus) LHR-HND (ANA F) HND-LAX (ANA F) 7 timer transit på HND På egen Flypremium booking: LAX-CPH (SK Business) CPH-OSL(SK Plus) Var usikker på om denne skulle gå igjennom, men etter ett par timer venting er billett blitt utstedt, reisen har også blitt priset som en ènveis, slik at jeg fikk tilbake 40% av poengene.. klager ikke..
Er nok tryggere ja! Fant du ledig seter på både ANA F HND LAX, SK C LAX CPH som passet datoene, på sparket??
Flyselskap: Turkish Avreise fra: OSL Destinasjon: SGN Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 330k + 2xCT Antall reisende: 4 voksne Reisen finner sted i: Desember/Jan 2022/23 Booket: Januar 2022 Flyvninger: OSL-IST / Turkish Biz IST-SGN / Turkish Biz SGN-IST / Turkish Biz IST-OSL / Turkish Biz Kommentar: Utreise og retur plukket på slippdato. 8 stykk som reiser sammen. Hadde i utgangspunktet lagt opp til ulike reisedager med 4 i hvert følge. Men til min overraskelse slapp Turkish 4 seter til i Biz etter at 4 var booket. Så jammen fikk man inn 8 stykk i Biz på samme flyvninger t/r
Det har jeg også observert tidligere. Det var fortsatt 4 seter etter jeg booket 2 seter på en TK-flight.
Flyselskap: SAS, ANA Klasse: Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: TR Antall poeng brukt: 225 000 + 120 000 + 1x CT Skatter & avgifter (per person): 1681,- NOK + 529,- NOK Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Desember 2022 Booket: Desember/Januar 2021/2022 Flyvninger OSL-EWR // SK Biz JFK-HND // NH F Retur: NRT-JFK // NH F EWR-OSL // SK Biz Kommentar Booket ANA F i desember på en CT som hadde dato 31.12.2021, var ikke lett å finne noe ledig i F, men fant til slutt nåla i høystakken Var en meget hyggelig engelsktalende dame som var veldig serviceinnstilt. hun prøvde også å legge til reise fra OSL via brussel i business, men den ble stoppet av systemet, hun sjekket det også med sin sjef. Reise t/r New York ble da bestilt separat med SAS premium. ANA F var planlagt i 2020 og flyttet til 2021 og nå blir det 2022. Får en dag i New York på vei ned, 5 netter i Tokyo og 1 natt i New York på vei hjem.
Flyselskap: Turkish Klasse: Biz, Avreise fra: OSL Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: TR Antall poeng brukt: 330 K + 2 CT Skatter & avgifter (per person): Så mange endringer at jeg ikke har oversikt lenger Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Desember 2022/ Januar 2023 Booket: Januar 2022 En evigvarende bookingreferanse har nok en gang blitt skjøvet frem i tid, disse CT'ene er i sin femte iterasjon med SAS, og vi håper at det denne gangen faktisk blir en tur, og nyttårsaften 22 i Tokyo. Tidligere bookinger på samme poeng/CT'er har vært (tror CT opprinnelig gikk ut på dato i årsskiftet 19/20!): - Vietnam - Høstferien 20 - Vietnam - Påskeferien 21 - Tokyo - Høstferien 21 - Tokyo - Påskeferien 22 Og nå til sist - Tokyo - Juleferien 22/23
Flyselskap: SK, LX Klasse: Plus, Business Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Chicago (ORD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1400kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: mars 22 Booket: desember 21 Flyvninger: TOS - OSL / SK Plus (B738) OSL - ZRH / LX Business (A220) ZRH - ORD / LX Business (A343) ORD - ZRH / LX Business (A343) ZRH - OSL / LX Business (A220) OSL - TOS / SK Plus (B737) Laaanghelg med litt sightseeing og besøk på Michelin-restaurant Hadde en booking med SAS biz til samme destinasjon med FlyPremium, men etter å ha både lest på nettsider og hørt fra bekjente at SAS sitt biz produkt er ganske trist om dagen, valgte jeg å heller bruke CT på å få fly med Swiss og ny kabin A340. Håper å få prøvd Throne Seat!
Ting går i blant bedre også SK+ OSL-LHR A320-neo NH O LHR-HND 1F The Suite 777-300ER UA C HND-ORD 787-9 Polaris new suite UA O ORD-LAX 767 Domestic First NH O LAX-HND 1F The Suite 777-300ER NHO NHD-LHR 1F The Suite 777-300ER SK + HLR-CPH 737-800 SK + CPH-OSL 737-800
Flyselskap: SAS Klasse: Plus Avreise frå: «Verdens vakreste by» (BGO) Destinasjon: Milano (MXP) Einvegs, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 75000 Skattar & avgifter (per person): 683,- Antal reisande: 2 voksne, eit born og ein infant Vi reiser i: Oktober’22 Booka: Januar’22 Flightar: BGO-OSL | SK+ | 737-800 OSL-CPH | SK+ | 320neo CPH-MXP | SK+ | 320neo MXP-OSL | SK+ | 320neo OSL-BGO | SK+ | 737-800 Kommentarar: Madammen planlegg venninetur til Milano i haust, men eg fryktar dei vil gje seg på det. Det vil ikkje vere bra for mine egotripplanar, so då gjeld det å hedge seg, slik at det i alle fall vert litt flyging i år. Sete 1D er reservert på samtlige flights
Flyselskap: SK Klasse: Business og Plus Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Chicago (ORD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 60.000 Skatter & avgifter (per person): 738 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: November 22 Booket: Januar 21 Flyvninger: OSL - CPH / SK Plus CPH - ORD / SAS Biz ORD - CPH / SAS Plus CPH - OSL / SAS Plus Kommentar: Ser ikke lyst på å få gjennomført noen påsketur til ORD, så da ble det en backupbooking.
Flyselskap: SK Klasse: Plus Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Kristiansund (KSU) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 10.000 Skatter & avgifter (per person): ca 600 Antall reisende: Reisen finner sted i: April 22 Booket: Januar 21 Flyvninger: OSL - KSU / SAS Plus KSU - OSL / SAS Plus Kommentar: Fotballtur til Kristiansund, kombinert med langhelg. Ny by, ny flyplass og ny stadion.
Flyselskap: SAS, Turkish, Austrian Klasse: Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Denpasar Bali (DPS) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 210 000 + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1 376 Antall reisende: 2 voksne + infant Reisen finner sted i: Juni 2022 - Februar 2022 Booket: Januar 2022 Flyvninger: OSL-VIE / Austrian Business (E-195) VIE-IST / TK Business (330-300) IST-DPS / TK Business (787-9) DPS-IST / TK Business (787-9) IST-AMS / TK Business (787-9) AMS-OSL / SK Go (737-800) Kommentar: Første CT er planlagt brukt på en måneds pappaperm i Bali med mor og arving. Hjemreisen er noe ukurant med 10 timer venting på IST. Ideelt hadde det dukket opp direkte fra OSL - IST, for kortest mulig reisetid for sjefen på 9 måneder.
Det finnes egne rom med seng i loungen på IST. Dog er det vel beregnet for de med transfer mellom 4 og 8 timer tror jeg.. Er flere som som har kommet inn ved lengere connection også.
Sikkert ikke alle som er enig, men jeg kan ikke fatte at folk tør å ta med en så liten baby på langreise i disse tider. Spesielt utenfor Europa. Jeg er ikke her for å skremme eller lage kvalme… men bare minner om å ha alt i orden og vær klar over konsekvensene dersom noe oppstår. Så små barn er veldig sårbare og med ukjent klima og mange regler, blir jeg svett bare av å lese at noen våger på langtur med et barn under 1 år. https://www.dagbladet.no/nyheter/isolasjon-i-thailand--traumatisk/75028179/amp
Flyselskap: SK Klasse: Biz,plus Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: TR Antall poeng brukt: 60K x2 FP4 Skatter & avgifter (per person): 866 NOK Antall reisende: 2 bonusnisser Reisen finner sted i: Des 2022 Booket: Januar 2022 Flyvninger: OSL - CHP // SK Plus A320neo CHP - HND // SK Biz A350 HND - CHP// SK Biz A350 CPH - OSL // SK Plus A320neo Kommentar: Min første tur til ramens hjemland Jeg og en fellow bonusnisse fra IF skal på jomfru tur til Tokyo. Har forsøkt meg på Tokyo tidligere men aldri klart få begge leg i biz og derfor kansellert, samt usikkerheten det har vært med åpne grenser i Japan. Satser på at dette ikke er et problem i desember. 3 dager skal utnyttes maksimalt. Sas premium gir virkelig valuta for pengene til denne turen.
Flyselskap: LH, AV, SK Klasse: Biz, plus Avreise fra: OSL Destinasjon: CTG/BOG Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 165K 1xCT Skatter & avgifter (per person): 1634 NOK (598 for infant) Antall reisende: 2 + infant Reisen finner sted i: jan-mars 2022 Booket: Januar 2022 Flyvninger: OSL - FRA // LH Biz A319 FRA - MEX // LH Biz 747-8i MEX - BOG // AV Biz 787-8 BOG - CTG // AV Øko BOG - BCN// AV Biz 787-8 BCN - OSL // SK Plus A320 Kommentar: Opprinnelig booket vi via BCN begge veier, men ettersom SAS kansellerte utgående OSL - BCN kansellerte vi hele turen og fikk igjen CT med gyldighet til 28. feb 2022 (gikk ut i desember 2021). Har en natt i MEX og en natt i BOG før Cartagena.
Flyselskap: SK, AV Klasse: Biz, Øko Avreise fra: SVG Destinasjon: SJO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130K 1xCT Skatter & avgifter (per person): under utregning Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: November 2022 Booket: Januar 2022 Flyvninger: SVG - LHR // SK Øko A320 LHR - BOG // AV Biz 787-8 BOG - SJO // AV Biz A319 SJO - BOG// AV Biz A319 BOG - LHR // AV Biz 787-8 LHR - SVG // SK Øko A320 Kommentar: Det dukket ikke opp noe ved søk til/fra SVG, men fikk booket til/fra LHR på nett. Ringte inn for å få lagt på SVG-LHR-SVG i SAS Plus. Det viste ledige billetter både i *A-portalen og ved 'vanlige' poengbilletter, men agenten sa at disse var i en klasse som kun kunne bookes med 'vanlige' poengbilletter og at det som stod som 2 ledige i *A-portalen var en bug.
Flyselskap: SK Klasse: Plus Avreise frå: "Hordalands svar på Førde" (BGO) Destinasjon: Dubrovnik (DBV) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 75 000 Skattar & avgifter (per person): 680,- Antal reisande: To vaksne, eit born og ein infant Reisa finn stad i: Juli 2022 Booka: Januar 2022 Flygingar: BGO - OSL | SAS Plus | 737-8 OSL - CPH | SAS Plus | 320neo CPH - DBV | SAS Plus | 320neo DBV - CPH | SAS Plus | 320neo CPH - BGO | SAS Plus | 320neo Kommentar: Madammen er skeptisk til om det kan verte Asia-tur i sommar. Både grunna pandemien og at ho truleg ikkje får ferie dei vekene vi etter planen skal vere vekke. Då må det bookast backuptur. Vi vil begge reise til Kroatia, so då var det berre å leite opp nokre høvelige datoar. Om turen vert noko av håpar vi kan få til ein rundtur rundt Adriatarhavet og vitje både Italia, San Marino, Bosnia og Montenegro i tillegg til Kroatia.