Flyselskap: SK Klasse: First, Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Washington DC Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120K + FP4 Skatter & avgifter (per person): 868 NOK Antall reisende: 2 + infant Reisen finner sted i: Februar/mars 2022 Booket: Januar 2022
Flyselskap: SK Klasse: First, Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 120K + FP4 Skatter & avgifter (per person): 875 NOK Antall reisende: 2 + infant Reisen finner sted i: November 2022 Booket: Desember 2021
Flyselskap: TK, NH, SN Klasse: Biz, First Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195K + 1 CT Skatter & avgifter (per person): SEK 1944 Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Februar 2022 Flyvninger: OSL - IST // TK biz A321 IST - HND // TK biz 777-ER HND - LHR// NH first 777-ER LHR - BRU // SN biz A319 BRU - OSL // SN biz A319 Kommentar: Hadde egentlig noe lignende planlagt for januar 2021. Satser på at det er gjennomførbart to år senere. Dette er med CT som ikke går ut før 31/12 i år, så brukbare muligheter for å forbedre denne etter hvert med bedre produkt på utreise og direkte LHR-OSL hjem.
Flyselskap: SK,TG, LX, OS Klasse: Økonomi, Plus, Business Avreise fra: Norge Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82500 Skatter & avgifter (per person): NOK 1606kr Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Mai 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: XXX - OSL SK Y OSL - CPH SK Y CPH - BKK TG C BKK - HKG TG C HKG - ZRH LX C ZRH - VIE LX C VIE - OSL OS C OSL- XXX SK Plus Utgått CT fra 2020. Melkerute på retur. Utrolig utplukket på de datoene som var aktuell, måtte bygge enkeltstrekk via AwardFares. Flott den nye funksjonen der de viser tilgjengelighet for EB. Den stemte i alle tilfellene her.
Flyselskap: SK/ANA Klasse: Plus Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: HNL, Enveis, men retur skal legges til Antall poeng brukt: 320 000 pluss 2 CT Skatter & avgifter (per person): venter på dommen Antall reisende: 4 stk Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Februar 2022 Rute: OSL-CPH-LHR-HND-HNL Fly: 320/777, 77W med the Room og 789 Siden eg brenner inne med 2 cter(pluss nokre nye, og 2 som er booka i oktober), og eg har booka turnene eg skal ha ut året(pluss at eg har 30 000 kr i voucher til Plus-reise til USA for blackfriday/førjulstur) så var det vinterferien som var mogleg. Ungene har lyst til å reise verda rundt, og kva er meir naturleg enn å ta ein liten stopp i Honolulu, som eg har høyrt om gjennom sangen til "3 Busserulls", som min far nynna på når eg var born(og saman med Arne Belinda, Plukka plommor, god dag, dette er meterologisk institutt), så var det ingen spørsmål om kvar eg skulle. Heldigvis var ikkje far Sputnik fan, då Zanzibar ikkje er verda rundt. Det var 4 stk ledige billetter via HND, så må ein vente litt på retur, då det er ikkje så mykje som er tilgjengeleg no via USA. Målet er å få fly 747-8 eller 340, då ungene ikkje har flydd desse endå Ser ut til å bli eco til SFO, då det er lite i biz ledig frå HNL i starten av mars, og Air Canada ser ikkje ut til å vera tilgjengeleg. Men uansett, Honolulu og Haiwaii!!!
Flyselskap: LO, NH, LH Klasse: Biz, First Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 97500 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 1854 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: OSL - WAW // LO Biz 737 Max8 WAW - LHR // LO Biz 737 Max8 LHR - HND // NH First 777-ER HND - FRA// NH Biz 787-9 FRA - MUC // LH Biz A319 MUC - OSL // LH Biz A320 Da er det snart klar for tur igjen med bl. a NH F Jeg hadde en CT som gikk ut i 2021, hadde booket denne til en tur til Japan i Mars 2022 for å utvide gyldigheten på CT. Jeg snakket med SAS i helgen / i går og fikk booket om denne til en tur nå i Februar. Får en god del timer på LHR og gleder meg til SQ F loungen før avreise til HND Det var ikke noe ledig direkte til LHR så da får jeg en del timer i WAW istedenfor på utreisen med overnatting. Som dere ser så snur jeg på HND og flyr tilbake. Etter det jeg har forstått får jeg tilgang til ANA Suite loungen ved ankomst på HND siden mitt neste fly til FRA er rett over midnatt (før kl 0500) Jeg følger også med om det blir noe ledig med NH F på returen også. Men da må jeg ta med madrass, da jeg ikke får tilgang til loungen ved ankomst Skal legge ut bilder som sist
Endring 1: Flyselskap: SK/ANA/United/TK Klasse: Eco, Plus, Biz Avreise fra: Oslo Destinasjon: HNL, Tur/ retur , og ikkje minst rundt jorda Antall poeng brukt: 380 000 pluss 2 CT Skatter & avgifter (per person): venter på dommen Antall reisende: 4 stk Reisen finner sted i: Februar og retur mars2022 Booket: Februar 2022 Rute: OSL-CPH-LHR-HND-HNL//HNL-SFO-IST-DUS-OSL Fly: 320/777, 77W med the Room og ANA789, 737-900(ny)TK 787, 321 og 320 Etter intens jobbing med å finne retur i biz, og ikkje 7-8 timer i eco frå HNL til ORD/EWR, så endte det med opp 5 timer i eco til SFO, ein kveld i byen, 4 timer i polarislounge, og IST på retur, som då er i married segment til nokre få byer i EU. Agenten(kvinne) var veldig proaktiv, og fant fram ein eg ikkje såg via DUS, og ikkje den via BRU som eg hadde valg(her var det ikkje Plus mogleg...). Så då er det fire dager rundt HNL, ei natt i SFO, 4 stk i minikabiner i the Room med ANA, og ikkje minst; Fyrste reise verda rundt for heile familien!!!
Flyselskap: SK, OZ, TK Klasse: Eco, Biz Avreise fra: TRD Destinasjon: Sydney (SYD) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 275.000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 2636 NOK Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: November/desember 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: TRD - OSL // SK Eco A320neo OSL - LHR // SK Plus A320neo LHR - ICN // OZ Biz A350-900 ICN - SYD // OZ Eco B777-200LR SYD - ICN // OZ Biz B777-200LR ICN - IST // TK Biz B777-300ER IST - OSL // TK Biz A321-100/200 OSL - TRD // SK Plus A320neo Fjerde forsøk på å bruke CT som egentlig gikk ut i 2020. New Zealand februar 2021 utgikk pga corona. Booket deretter tur til Bali og Taiwan for januar og mars 2022 som også gikk ad dundas. Fikk heldigvis en siste sjanse da jeg fikk CT tilbake med ny varighet ut mars 2022. Litt surt med eco ICN-SYD, men biz resten av langstrekkene så godt fornøyd med å få booka til Australia. Null ledig i NH, TG kun 60/30 dager frem i tid og SQ umulig de siste to åra. Fant alle flighter i Awardfares og sas.no ( hvorfor TRD-OSL ikke var mulig i Plus aner jeg ikke) før jeg ringte for å bestille. Vår alles kjære Dennis fant selvfølgelig ikke noen av flightene jeg hadde resjekket at fortsatt var ledige mens jeg venta på svar, så måtte ut på strafferunde. Traff Patrick deretter - han fant flightene med en gang og sendte e-post med bookingbekreftelse før jeg avslutta samtalen. For en forskjell på folk!! Nå er det jo annonsert åpning av Australia 21.02, så får håpe at det blir noe av turen siden den ikke starter før slutten av november. Gleder meg til ny tur Down Under
Flyselskap: SAS, Lufthansa og Turkish Klasse: Økonomi & Business Avreise fra: SVG Destinasjon: DXB, retur fra AUH (Abu Dhabi) Enveis, T/R, Open Jaw: OJ Antall poeng brukt: 123 750 + 2 "utgåtte" CT Skatter & avgifter (per person): ca 1350,- Antall reisende: 2 + 1 barn Reisen finner sted i: Februar 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: SVG - OSL SK Y OSL - FRA SK Y FRA - DXB LH Y AUH - IST TK C IST - CPH TK C CPH - SVG SK Y Det lengtes etter garantert sol i vinterferien, så da returnerer vi til Dubai og Emiratene. Økonomi på vei ned, men det er overkommelig med Lufthansa. Utreise til DXB da de har mildere Covid-krav enn naboen Abu Dhabi. Returen blir fra dog fra AUH. Business var for så vidt mulig på vei ned, men reisetiden ble over dobbel så lang, og et ekstra leg, samt bare til AUH, i tillegg til landing kl 01:20. Hadde jeg reist alene, hadde jeg nok valgt det da. Med barn og kone, not so much.
Flyselskap: SN, NH Klasse: Eco, Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: Sapporo (CTS) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 135k + 1 CT Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Feb 2023 Booket: Feb 2022 Flyvninger: OSL- BRU// SN Biz A319 BRU- LHR // SN Biz A320-300ER LHR - HND // NH First B777 HND- CTS// NH Eco B787 Etter å ha fulgt med som Gestapo på ANA first slippet den siste tiden fikk jeg endelig kloa i to plasser på "The Suite" fra LHR til HND. Det blir en perfekt innledning til en liten uke med "Japow" i Niseko. Regner med å kunne forberede med direkte legg OSL-LHR og muligens høyere klasse enn eco på legg til Sapporo etterhvert - det er tross alt et år til... Hjemreisen bookes på separat enveis booking senere (det er min medreisende som skal bruke sine poeng og CT på den delen). Målet da er å få testet NH eller OZ Biz på vei hjem.
Flyselskap: Lufthansa,Turkish, Copa og SAS Klasse: Økonomi, SAS Plus og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: PTY, (Panama) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130 000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): ca 1.680,- Antall reisende: 2 Reisen fant sted i: November 2021 Booket: Desember 2020, men booket om og endret utallige ganger etter kanselleringer fra flyselskapene. Flyvninger: OSL-FRA LH - Økonomi FRA-IST TK - Business Stopover 16 timer IST-BOG TK - Business Kort stopp på tarmac BOG-PTY TK - Business PTY-BOG CM - Business BOG-FRA TK - Business FRA-ARN SK - Plus ARN-OSL SK - Plus Etter mye om og men kom vi oss på tur igjen. Opprinnelig gikk turen til Costa Rica via Canada, men gjennom 2021 ble det meste kansellert og endret flere ganger og vi endte opp med Panama via Istanbul, som vi ble meget fornøyd med. Fikk sett både Bosporos og Panamakanalen på samme tur. Vi klarte å time reisen med 200årsdagen for frigjøringen fra Spania, men den feiringen ble dessverre Covid-avlyst. Det ble uansett et fint opphold og nydelig å fly langdistanse business igjen.
Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus & Business Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 120.000 (Fly Premium) Skatter & avgifter (per person): ca 870NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: desember 2022 til januar 2023 Booket: februar 2022 Flyvninger: OSL-CPH / SAS Plus CPH-HND / SAS Plus HND-CPH / SAS Biz CPH-OSL / SAS Biz Kommentar: Etter å ha "mistet" en rekke ANA First bookinger, så tipper jeg dessverre også at det fjerde forsøket ryker (i slutten av april). Derfor trengte jeg en mer realistisk booking. Skrapet for poeng, så hadde jeg et lite håp om at SAS ville fortsette å slippe biz-billetter til Tokyo mot jul. Det skjedde ikke, så da blir det en 28 dagers tur. I utgangspunktet plus begge veier, men så skjer det.. På hjemreisen dukker det opp to business billetter! Siden SAS-siden nektet meg å logge inn/forandre etc. (var litt over middels ustabilt) valgte jeg å ringe SAS kundeservice. Hun som svarte (på engelsk) insisterte på at det var tullet av meg å ville oppgradere F-bookingen min i SAS til Business siden jeg allerede hadde SAS FIRST! Jeg brukte dermed 2-3 minutter på å forklare henne at jeg hadde SAS Plus-billetter og at SAS ikke tilbyr et First-produkt.. Heldigvis begynte sidene å bli responsive igjen, så jeg takket for "hjelpen" og kansellerte bonusturen selv (søkte om refusjon), før jeg bestilte meg nye billetter. Plus billettene dukket opp igjen på utreisen og jeg fikk booket meg inn i business tilbake. Ikke den mest spennende ruten eller turen, men med tre Tokyo-bookinger i år.. så skal det ikke stå på viljen!
Dette er så sterkt, tenk å være så ubrukelig at en ikke vet hvilke klasser flyselskapet en jobber for flyr...HVEM er det som ansetter disse folkene???
Lov å dele bildet eller må man følge oppsettet som er tidligere? jeg er litt lat.. Men føler meg fornøyd med denne etter som at alle her inne skryter av ANA.
Flyselskap: SK, LH, AC Klasse: Plus, Business Avreise fra: MOL Destinasjon: YVR/YYC Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 130.000 Skatter & avgifter (per person): NOK 1200,- (husker ikke 100 %) Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: August 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: MOL - OSL / SK Plus OSL - FRA / LH Business FRA - YVR / AC Business YVR - YYC / AC Economy YVR - EWR / AC Business EWR - OSL / SK Business OSL - MOL/ SK Plus Kommentar: Første gang bestilte jeg i fjor etter lang ventetid på hotline. Det er jo slikt at det ikke fungerer med å bestille på hjemmesiden, slik at det ble da 450 kroner ekstra gebyr. Men med tanke på vanlig pris er det verdt det. Først skulle jeg tilbake fra EWR, men det ble en endring denne uken som gjør at jeg dropper opphold i NY og tar noen dager i Vancouver. Jeg har vært på telefon med SAS (både engelsk og skandinavisk) og det gikk raskt å komme gjennom og jeg har bare møt hyggelige og imøtekommende medarbeidere. Fikk endra flyturen med avgang fra YVR som kobler seg uten problemer til flyet fra EWR som jeg hadde fra før. Håper de fortsetter slikt. Første gang SK BIZ
Ikke glem at SAS har bookingklasse F på Plus intracontinentalt.. Fort gjort å gjøre feil der da.. Tror nok vi skal være rimelig sikker på at de aller fleste som tar en jobb som telefonagent på callsenter ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Og antakeligvis er det en rimelig mange bedritne og ufyselige kunder som gjør at de ferreste holder ut, og med dårlig lønn så er det helt naturlig at omløpshastigheten er høy.. Og høy omløpshastighet betyr jo fort at man får dårlig opplæring både fordi ingen kan en dritt og fordi det er lite vits å legge mye ressurser i noen som ikke blir værende....
Flyselskap: SK, TK Klasse: Pluss, Business Avreise fra: OSL Destinasjon: MRU Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter og avgifter (pr. person): kr 1084,- / pax Antall reisende: 2 Reisen vil finne sted i: juni 2022 Bestilt: Først i oktober ble dette kansellert og det ble nå ombooket i februar Flyreiser: OSL - CPH / SK Plus CPH - FRA / SK Plus FRA - IST / TK Business IST - MRU / TK Business MRU - IST / TK Business IST - FRA / TK Business FRA - OSL / SK Plus Kommentar: Bestilte en annen destinasjon med CT tidlig i fjor som ble kansellert og bidro til å forlenge CT. Bestilte dette som en to ukers tur i oktober, men dette ble kansellert igjen denne helgen. Etter mye frem og tilbake med kundeservice for å finne en alternativ to ukers tur. Det har nå blitt en tre ukers tur. Jeg trenger litt hjelp her. Min nasjonalitet tillater meg bare å være på Mauritius i maksimalt to uker. Jeg tenker på å ta et fly til Reunion i to/tre dager og så reise tilbake til Mauritius. Jeg vet at folk gjør dette innenfor EU for å komme rundt 90-dagers greia. Men er det noen her som har opplevd dette i andre land? Vil gjerne vite hvilke muligheter jeg kan ha slik at jeg kan planlegge litt med datoer for hotell og aktiviteter mm.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus / Business Avreise fra: Oslo Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 45000 + 1 CT Skatter & avgifter (per person): 876 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Februar 2022 Jeg har sett mye rart inne på sas.no, men GJENFERD, det var nytt. Etter å ha avbooka morgendagens CT-tur til EWR med utgått CT (men gyldige poeng) dukka det altså opp et gjenferd inne på sas.no i form en CT med utgangsdato 31.12.2021. Aner ikke om det var agent som gjorde feil eller om dette er en bug, men bestemte meg asap for en booking til Tokyo i Januar 2023. OSL - CPH (Plus) CPH - HND (Plus) HND - CPH (Business) CPH - OSL (Plus) Tiden får vise om det blir tur. Tipper jeg må være den her inne med dårligst ratio på bookede turer / gjennomførte turer.