Flyselskap: SAS / United / Lufthansa Kabinklasse: Plus & Business Avreise fra: Trondheim (TRD) Destinasjon: Washington (IAD) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): ca 1426 NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: april 2022 Booket: februar 2022 Flyvninger: TRD-CPH / SAS Plus / CRJ-900 CPH-BRU / SAS Plus / A320-neo BRU-IAD / United Business / B787-10 IAD-FRA / Lufthansa Business / B747-8 FRA-CPH / Lufthansa Business / A320-neo CPH-TRD / SAS Plus / CRJ-900 (Kjøpt ekstra) Innså at hytte-prosjektet ikke blir klart nok til påska likevel og booket derfor en liten tur til meg og junior. Hadde egentlig tenkt en open jaw til EWR / IAD men det var veldig utplukket. Tilsluttning fra/til TRD er også veldig håpløst. Vel vel det var midt i påska så skal vel kanskje ikke forvente bedre. For meg så blir det nytt bekjentskap med United C i 787-10 og The Loft i BRU. For junior så blir det også første gang i jumbo og da blir det selvfølgelig å fly i 2.etg Såå det bør vel være greit temp her da og noe å finne på med en 9-åring?
Flyselskap: SAS / ANA / Lufthansa Kabinklasse: Plus, First, Economy Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 225 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1617 NOK Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: august/september 2022 Booket: februar 2022 Flyvninger: OSL-FRA / SAS Plus / 737-800 FRA-HND / ANA First / 777-300ER HND-FRA / ANA First / 777-300ER FRA-OSL / Lufthansa Economy / A320-neo Vi prøver igjen, meg og @Satyv. et par dager i Tokyo i august/september må vel gå bra? Erfaring: Ringte CT telefonen i går. Tyvärr svarte og fant ingen ANA first. Søkte hele august og september. Ringte så til gull telefonen. Hun fant billettene vi ønsket på første forsøk (ER IKKE DET LITT RART?) hun klarte ikke å få oss på SAS flyet 09:15 pga kun 50 min connection time. så det ble en omvei via CPH med to strekk i economy, grytidlig. Hun fikk ikke regnet på skatter og avgifter så fikk ikke utstedt billettene men ba meg ringe igjen dagen etter for å fikse det. Ringte i dag kl 09 til CT telefonen, og ba de fikse det. Ingen problem. Spurte igjen om det ikke var mulig med noe business til/fra Frankfurt/Oslo. Jeg spurte spesifikt om SAS flyet som var ledig i Plus. Han sa det ikke var noe problem før han snudde og sa det var for liten tid mellom flyene. Han virket usikker i stemmen så jeg ba han bare booke det flyet - "det går bra". Han mumlet noe om at det var på egen ansvar. Uansett billettene er i boks, og jeg antar at det ikke er vårt problem om vi faktisk ikke skulle rekke flyet i Frankfurt til Tokyo ?
Flyselskap: SAS / ANA / Lufthansa Kabinklasse: Plus, First, Economy Avreise fra: KSU Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 112 500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2427 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: august 2022 Booket: februar 2022 Flyvninger: KSU-OSL / SAS Plus (737) OSL-FRA / SAS Plus (737) FRA-HND / ANA F (777-300ER) HND-FRA / ANA F (777-300ER) FRA-CPH / LH eco (A321) CPH-OSL / SAS Plus (A320neo) OSL-KSU / SAS Plus (737) Erfaring: Takket være tips på forumet om ANA F fra @Jorge booket jeg om min forrige ANA C tur som uansett hadde fått et kansellert leg fra SIN-HND uten gode alternativer. Første forsøk på CT telefon ble svært kort, da en ublid Tyvärr-Dennis satt i andre enden og kunne fortelle at ANA First ikke er tilgjengelig. Andre forsøk gikk mye bedre, og ANA F t/r var i boks. Fikk også SAS Plus helt hjem, noe som er en sjeldenhet for oss som bor i grisgrendte strøk.
Høres ut som en veldig bra tur med behagelige flights underveis. Til spørsmålet om inn/utreise fra Mauritius har jeg ikke svaret - og det finner du nok enklest ved å google litt rundt. Men jeg vet mange gjør tilsvarende i endel sørøst-asiatiske stater (Thailand, Vietnam osv) - og når man kommer tilbake over grensen etter en kjapp tur til nabolandet så fornyes turistoppholdet.
Det er mer enn minimum connecting time på 45 minutter, men det blir jo på en måte deres problem når dere bookes om til halvkjip Lufthansa business class som går sju timer senere pga. en liten forsinkelse feks. Spørs hva slags risikoprofil man er komfortabel med. Edit: Skulle Japan åpne for innreise kan det også hende det blir noe ekstra sjekk av coviddokumentasjon i Frankfurt med tilhørende køståing, som kanskje gjør at man burde beregne minimum + 30 minutter.
Tusen takk!! Godt å høre at noen gjør dette med de sørøst-asiatiske stater. Gleder meg til å bli bekreftet hele veien. På tide å fortsette planleggingen da. Fortsett å komme inn med vellykkede bookinger! ✈
Har samme problemet med noen tilslutninger via FRA selv også. Siden SAS og LH har delt rutene mellom seg og det dermed er LH som flyr til/fra OSL og hubben i FRA, er man prisgitt LH sine bonusregler. For min del betød det at retur fra Asia med LH B747 til FRA ga LH business videre til OSL også. Mens utreisen som også går via FRA, ble til OSL-ARN-FRA siden ikke LH tilbyr noen plasser på LH-flightene når man skal videre med noe annet enn LH. Asiana i mitt tilfelle.
Flyselskap: SAS, Brussels, ANA, Lufthansa Kabinklasse: Plus, Business, First, Economy Avreise fra: OSL Destinasjon: ISG / HND Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 337 500 + 2xCT Skatter & avgifter (per person): kr 1700 per voksen, kr 1586 for barn + 3 x kr 450 service fee Antall reisende: 2 voksne, 1 barn Reisen finner sted i: Juli 2022 Booket: Februar 2022 Flyvninger: OSL-BRU / SK Plus / 737-800 BRU-FRA / SN Business / A319 (overnatting FRA) FRA-HND / NH First / 777-300ER HND-ISG / NH Economy / 787-8 HND-FRA / NH First / 777-300ER FRA-AMS / LH Economy / A320neo AMS-OSL / SK Plus / 737-800 Kommentar: Bytter ut Bali med Ishigaki etter at Turkish kansellerte flyvninger uten å booke om. https://www.insidekyoto.com/can-i-travel-to-japan-now anslår 85% sjanse for åpen grense i juli, så dette kan kanskje gå?
Flyselskap: ANA / Lufthansa Kabinklasse: EU bic/ eco og biz og LH "biz" Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Vancouver via HND Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 2x 160 000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1700 NOK ca Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: februar 2022 Booket: februar 2022 Flyvninger: OSL-FRA / LH 2 i biz og to i eco / 737-800 FRA-HND/YVR / ANA biz/ 787 YVR -MUC LH BIZ 350 MUC-OSL / Lufthansa biz/ A320-neo Etter masse fram og attende, og ikkje godkjente routinger til HNL og SFO om HND, så fekk eg godkjent denne. Hadde mest lyst til å fly ny config 77W via LHR, men torde ikkje å endre meir på denne med 160 000 poeng for to stk og utgått CT og verda rundt, og turen starter straks. Ankomst når nye regler er i gang i Canada
Flyselskap: SK, TK, OZ Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: HAN / SGN Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antal poeng brukt: 165.000 + CT fra 2018(!) Skatter & avgifter (per person): Husker ikke .. Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Oktober / November 2022 Booket: Første gang i april 2019, endret flere ganger. Flyvninger: OSL-BRU / SK C BRU-IST / TK C IST-ICN / TK C ICN-HAN / OZ C SGN-IST / TK C IST-OSL / TK C Bakgrunn: Skulle reist 5/3-2020 men vi valgt å ikke dra den gang. God avgjørelse! Har flyttet reisen flere ganger og nå som SAS igjen utvidet CT hvis en skulle reise før 31/3 så flyttet jeg den igjen til okt/november 2022. Vi planlegger 4 dager i Hanoi, fly til Ho Chi Minh og deretter 4 dager der før vi flyr hjem.
Da ble det ombooking til First! Ringte inn til CT-telefon på slaget kl. 9 tirsdag. Agenten fant reisen ut fra Frankfurt øyeblikkelig. Billetten utstedt 47 timer og 55 minutter senere (satt faktisk i telefonkø inn til SAS for å purre da billetten ble utstedt). Flyselskap: SK, SN, NH og LH Klasse: Eco, Plus, Biz og First Avreise fra: OSL Destinasjon: HND Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225 000 + CT Skatter/avgifter per pers: ca 2800 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Juli 22 Booket: Feb 22 Flyvninger: OSL - BRU / SK Plus BRU-FRA / SN Biz -- FRA-HND / NH First -- HND-FRA / NH First FRA-AMS / LH Eco AMS-OSL / SK Plus
Flyselskap: SK, NH Klasse: Plus og First Destinasjon: Tokyo Antall poeng brukt: 225 000 + CT Skatter/avgifter per pers: ca. 1800 kr Antall reisende: 2 voksne (ifølge passet, men jeg gleder meg som en unge) Reisen finner sted i: Juni Booket: I dag Ettersom ANA F reisen i jan/feb ble umulig å gjennomføre, fikk jeg tilbake CT med utløp 28.02.22. CT-telefonen fant svært lite av de billettene jeg fant på Award Fares, men etter å sjekket utallige datoer for 2 F billetter T/R, fant den tålmodige svenske damen endelig en tur som passet reisefølget. Det var ingen ledig bonusbillett fra OSL-FRA denne morgenen, men det ordner vi med å kjøpe egen LH-billett. Litt melkerute hjem via Arlanda, men med 1A+B på begge flightene og ok connection tid, går det bra! Flyvninger: FRA-HND ANA F (NH204 | Fly Boeing 777-300ER - 2019 cabin) HND-FRA ANA F (NH203 | Fly Boeing 777-300ER - 2019 cabin) FRA-ARN SAS PLUSS (SK2636 | Fly Airbus A320neo) ARN-OSL SAS PLUSS (SK491 | Fly Boeing 737-700)
Flyselskap: LH Klasse: First, Buisness, Økonomi Destinasjon: Oslo Antall poeng brukt: 152500 + CT Skatter/avgifter per pers: ca. 2115 NOK (1132+450 DKK i service fee) Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Kommende uke Booket: Feb 2022 Flyvninger: MEX-FRA LH F (LH499 | Boeing 747-8i) FRA-OSL LH Økonomi (Airbus A320) OSL-FRA LH Økonomi (Airbus A320) FRA-MEX LH C (LH498 | Fly Boeing 747-8i) Kommentar: Etter å ha booket gutteturen i posten over, var det greit å blidgjøre kona med å fly over foreldrene hennes, som aldri før har fløyet noe annet enn økonomi. Det ble et styr med CT-telefonen som ikke fant samme F seter som jeg så på Award Fares, at Lufthansa ikke godkjente bookingen i går, og at vi var på venteliste. Han jeg snakket med hadde ikke sett dette før, og kunne ikke forklare meg helt hvorfor ikke bookingen gikk igjennom, men at jeg måtte ringe tilbake i dag. Da viste det seg at grunnen til at bookingen ikke gikk gjennom i går, var at det var fullt på business mellom FRA og OSL, så vi var på venteliste der. Jeg fikk SMS i morges om at det hadde ordnet seg, men da jeg ringte CT-telefonen fant jeg ut at han jeg snakket med i går kun hadde reservert MEX-FRA i business, og at F nå var borte. Da endret vi avreisen en dag, og fikk tak i de siste F billettene. Pga. reisens lengde var det ikke mulig å få F på FRA-MEX, men C i andre etasje er forhåpentligvis bra nok. På FRA-OSL-FRA var det kun økonomi ledig, så vi måtte ta det. Etter hva jeg forstår vil de likevel ha tilgang til First Class Terminalen/Loungen etter MEX-FRA i F, siden de skal fly videre med LH, selv om de kun har økonomi på billetten til OSL. Hvis ikke blir de 7 timene i FRA fryktelig lange!
Flyselskap: Lufthansa Kabinklasse: Business og First Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: MEX (MEX) Antal poeng brukt: 76 250 + CT Skatter & avgifter (per person): 1530 NOK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: I dag Booket: I går Flyvninger: OSL-FRA / LH Business / A320 FRA-MEX / LH First / B747-8 MEX-FRA / LH Business / B747-8 FRA-OSL / LH Business / A320
Det gjekk til skogen, fyrst på grunn av at me ikkje fekk godtkjent routing, eg fekk endra den til Vancouver via HND, men då slo corona inn i heimen
Flyselskap: Lufthansa, Air Canada, Avianca og SAS Klasse: Økonomi og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SCL/MVD Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 82500 + CT Skatter & avgifter (per person): 1689 kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Februar 2022 Flyvninger: OSL - FRA: LH Økonomi (A320neo) FRA - YUL: AC Biz (B777-300ER) YUL - BOG: AC Biz (A330-300) BOG - SCL: AV Biz (A319) MVD - BOG: AV Biz (A320-100/200) BOG - LHR: AV Biz (A787-8) LHR - OSL: SK Plus (A320neo) Kommentar: Etter en tur til Argentina i januar 2022, fikk jeg mer lyst på Latin-Amerika. Siden jeg har hatt lyst til å reise til Chile lenge, så er valget lett. Uruguay/Montevideo har jeg hørt en del positivt om, svipper jeg innom Montevideo før jeg reiser hjemover.