Flyselskap: Brussels, Austrian, EVA ,Thai, Etiopian, og SAS Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 EB Skatter & avgifter (per pers): 2220 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Juli 2022 Flyvninger: OSL-BRU Brussels A320 BRU-VIE Austrian A320 VIE-TPE EVA 777-300ER TPE-BKK Thai 777-300ER BKK-HKG Etiopian 787-8 HKG-TPE EVA A330-300 TPE-VIE EVA 777-300ER VIE-CPH SAS A320 Fest i Thailand i Januar, ble endel avklart. Ikke mye ledig noe sted, men med denne lander vi kvelden før, og har 7 dager på stranden. Planen er å booke om hjemreisen til MXP og få noen flere dager. Ellers en grei booking med tanke på flytider, og litt forskjellige produkter også.
Flyselskap: SAS Klasse: Plus og Biz Avreise fra: BGO Destinasjon: ORD Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60 000 EB Skatter & avgifter (per pers): 856 kr Antall reisende: 1 bonusnisse Reisen finner sted i: Juli ‘22 Booka: Juli ‘22 Flyvningar: BGO-CPH | SAS Plus | ukjent CPH-ARN | SAS Plus | A321 ARN-ORD | SAS Biz | A330 ORD-ARN | SAS Biz | A330 ARN-BGO | SAS Plus CRJ900 Jammen fekk eg konsesjon for ny egotrip utan å spørje ved middagsbordet hin dagen. Ein time seinare var bookinga gjort. I helga skal madammen til Oslo på jentetur. For eit reisemål… Då blir det ny tur for å teste SAS Biz i 330. Avreise torsdag 0600.
Flyselskap: Brussels, Austrian, EVA ,Thai, Etiopian, og SAS Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 EB +24 000EB Skatter & avgifter (per pers): 1820 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Juli 2022 Flyvninger: OSL-BRU C Brussels A320-100 BRU-VIE C Austrian A320-200 VIE-TPE EVA C 787-10 Ny Laurel Class TPE-BKK C Thai 777-300ER BKK-HKG C Etiopian 787-8 HKG-TPE C EVA A330-300 TPE-MXP C EVA 777-300ER MXP-CPH + SAS A320NEO CPH-OSL + SAS A320 foreløpig som separat booking Festligheter i Thailand i Januar. Endelig ble dato og arrangement bekreftet. Ikke mye ledig å finne. Skulle gjerne vært i Bangkok over nyttår men fant ikke noe ledig. Etter mye tid på telefon med blant annet en ansatt som ikke ville booke British Airways mellom Kina og Italia ( Eva flighten til Milano) fant jeg en kompetent dansk dame som svarte etter bare 1 time på dansk kundeservice i ettermiddag. Tidlig fly ut fra OSL, men mulig frokost nr 2 på the Loft. Austrian biz intra Europa som jeg ikke har testet. Et par timer på VIE er greit før en god natts søvn på det nye EVA biz setet og så en dusj i EVA loungen før det blir Thai lunch til BKK. Hjemreisen ble satt 3 dager så da blir det helg i Bangkok og sikkert noe begrenset rapportering utover kveldene. Er veldig fornøyd med Etiopian fra BKK og østover. Før vi får oppleve EVA sine eldre kabiner, med 23 timer i et Taipei som må være åpnet litt opp. Til slutt skal SAS få ta oss nordover. Og vi håper selvfølgelig at bolaget finner ut at en direkte flight til Oslo er fornuftig.
SK og TK. 2 Pax. SAS C OSL BRU TK C BRU IST KUL TK C KUL IST FRA SAS C FRA CPH OSL (SAS flyr ikke direkte mellom OSL og FRA, opprinnelige FRA OSL ble kansellert). Denne ble bestilt nyttårsaften med fjorårets CT. Så lenge City Jet ikke kansellerer OSL BRU (det gjorde de 14/7) så burde dette gå bra.
Flyselskap: SAS, EVA, Thai, Turkish og LOT Klasse: Eco, Plus og Biz Avreise fra: EVE Destinasjon: KIX Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 90 000 EB + CT Skatter & avgifter (per pers): 945 kr x 2 Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Oktober 22 Booka: November 21 / Juli 22 Flyvninger: EVE-OSL | SAS Plus | A320neo OSL-AMS | SAS Plus | A321 AMS-TPE | EVA Biz | 777-300er TPE-KIX | EVA Eco | A321 KIX-BKK | Thai Biz | 777-300er BKK-JED | Thai Biz | 787-8 JED-IST | Turkish Biz | A332 IST-WAW | LOT Biz | E195 WAW-CPH | SAS Plus | CRJ900 CPH-OSL | SAS Plus | CRJ900 OSL-BOO | SAS Plus | A321 Bestilte først en forholdsvis straight tur fra Evenes til Tokyo med SAS, for å få med meg F1-løpet til høsten. Etter kansellering fra bolaget fikk jeg beskjed om å finne en rute selv, for så å ringe inn. Et par av strekningene jeg fant kunne ikke vedkommende i andre enden av telefonlinja finne. Heldigvis var den svenske damen veldig hjelpsom, og vi endte opp med litt av en melkerute på returen. Nå krysses fingre for at Japan åpner for turister.
Flyselskap: KLM, WestJet og SAS Klasse: Biz, Eco og Plus Avreise fra/til: SVG/HAU Destinasjon: YZF (Yellowknife) Enveis, T/R, Open Jaw: Usikker på hva det kalles… Antall poeng brukt: 109.500 FB miles og 36.000 EB Skatter & avgifter (per pers): ca 3.800 NOK Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: September 22 Booket: Juli 22 Flyvninger: SVG AMS // KLM Biz AMS YEG // KLM Biz YYC YZF // WestJet Eco YZF YYC // WestJet Eco YYC YYZ // WestJet Eco YYZ CPH // SAS Biz CPH OSL // SAS Plus OSL HAU // SAS Plus Kommentar: Sa jeg kunne hjelpe en bekjent som skulle til Yellowknife. Visste ikke helt hva jeg bega meg ut på, for det er tydeligvis ikke verdens navle Uansett; er godt fornøyd med resultatet, der jeg endelig fikk brukt noen av FB-poengene mine. Turen er booket som fire ulike bookinger: 1) Utreisen til Edmonton, 2) Edmonton-Yellowknife, 3) Yellowknife-Calgary-Toronto og 4) retur fra Toronto med SAS. Han får to døgn i Edmonton, 5 døgn i Yellowknife, samt halvannet døgn i Toronto. Læringen er at FB-poengene er geniale til sære innenriksflyvninger. Langt mer krevende er det å finne gode priser på longhaul, men de finnes innimellom. Når jeg da fikk kombinert det med retur med SAS, ble det ikke så verst til slutt
Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 + CT (fra 2019/2020) Skatter & avgifter (per person): NOK 1394 Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: juni 2023 Booket: juli 2022 Flyvninger: OSL - WAW / LO Biz - 737-800 WAW - NRT / LO Biz - 787-8 NRT - WAW / LO Biz - 787-8 WAW - OSL / LO Biz - 737-800 Kommentar: Sommerferien for 2023 er (forhåpentligvis) i boks. To uker i Tokyo + en ukes tur til Okinawa er planen så langt. Tenker å kjøre Peach Aviation tur/retur i Japan, evt. legge til ANA øko billett til Okinawa på veien ned eller tilbake når CT-telefonen er tilbake til normalen.
Jeg vurderer også LO Biz på long haul. Vet du eller noen andre her hvordan dette business produktet er i forhold til Swiss sitt? Jeg har inntrykk av at LOT servicen er bedre enn på Swiss, siden sistnevnte både har flere business seter og First!
God service, kurant fly og sete, men maten var litt uvanlig for norske ganer. Litt mer polsk stil. for de som liker det
Avreise fra: OSL Destinasjon: NRT Antall poeng brukt: 257.500 + med 2 stk. CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1407 (bittelitt mindre for kidden) Antall reisende: 2 voksne + 1 barn Reisen finner sted i: feb/mars 2023 Booket: juli 2022 Flyvninger: OSL - WAW / LO Biz - Embraer 195 WAW - NRT / LO Biz - 787-9 NRT - ZRH / LX Biz - 777-300er ZRH - OSL / LX Biz - A220-300 Kommentar: Jeg fant først 3 Swiss billetter begge veier, men siden det ikke er mulig å bruke to CT på SAS sin hjemmeside, bestilte jeg først til meg selv. Da jeg skulle ta de to andre plassene, var det plutselig bare ett sete tilgjengelig. Jeg ringte derfor CT-felefonen i dag morges, men de kunne heller ikke finne setet som forsvant, så da endret til en litt senere utreise med LOT, og booket deretter de to medreisende på samme fly. Litt surt å tenke på at det før var nok av ANA biz å oppdrive, men med poeng som går ut denne måneden er jeg bare glad for å få booket noe. Jeg har en ANA F tur i desember som jeg er redd ryker, men denne i feb/mars har jeg større forhåpninger til
Flyselskap: SAS, Ethiopian, Turkish Klasse: Plus og Biz Avreise fra: KSU Destinasjon: CPT, retur JNB Enveis, T/R, Open Jaw: Open jaw Antall poeng brukt: 82.500 + CT Skatter & avgifter: NOK 1490 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: november/desember 2022 Booket: Juli ‘22 Flyvninger: KSU-OSL | SAS Plus | A320neo OSL-ADD | Ethiopian Biz | 787-9 ADD-CPT | Ethiopian Biz | 777-300ER JNB-IST | Turkish Biz | A350-900 IST-LGW | Turkish Biz | A321-100/200 LHR-OSL | SAS Plus | A320neo OSL-KSU | SAS Plus | A319 Kommentar: Da blir det en ny solotur på meg, den forrige gikk til Florida/cruise i Caribbean i desember 2021. Nå bærer det til Sør Afrika samt en svipptur innom Mozambique. Jeg fikk innvilget 17 dager fra min kjære og er strålende fornøyd med det! Det blir noen dager i Cape Town, wine tram-tur i Franschhoek med masse vinsmaking, safari i Sabi Sand, noen late beach dager med snorkling og dykking på Benguerra island i Mozambique, og en avsluttende dag i Johannesburg. Både mat og drikke der nede er jo av høyeste kvalitet, og prisen på dette er heller ikke ille så jeg gleder meg som en liten unge!!! Jeg får også prøvd ut Ethiopian som jeg ikke har prøvd før, Turkish har jeg flydd med flere ganger, men ikke med den nyeste airbusen. Det er første gangen jeg reiser til Sør Afrika så jeg tar gjerne imot tips
Flyselskap: Austrian, EVA ,Thai Klasse: Biz Avreise fra: CPH Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82 500 Skatter & avgifter (per pers): ca 1100 kr Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Juli 2022 Flyvninger: CPH - VIE C OS302 Airbus A320-100/200 VIE - BKK C BR 062 BKK - CPH C TG950 Boeing 777-300ER Kommentar: Liten utfart utenlands i sommer, og bookingfingre som var klare. Booket en reise online ved å sjekke tilgjengelighet på Awardfares. Mulighet til en tur til Bangkok fristet. Da jeg fant mulighet med EVA ut, så ble det til en booking. Håper på å få booket en plass på Gaggan og oppleve litt sol når vintermørket slår til som verst i Norge. Retur til og fra CPH satser jeg på at ordner seg når vi nærmer oss litt.
Flyselskap: EVA Klasse: Biz Avreise fra: VIE Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis enn så lenge Antall poeng brukt: 99 000 + CT Skatter & avgifter (per pers): 863 kr (13 kr for infant) Antall reisende: 2 voksne pluss infant Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Juli 2022 Flyvninger: BR 62 VIE-BKK I Kommentar: Godt utgangspunkt for en siste tur før "infant" blir barn og må ha eget sete. Hvor i Thailand vi skal og hvordan vi kommer oss hjem igjen vites ikke enda.
Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus & Business Avreise fra: OSL Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 240 000 (Fly Premium) Skatter & avgifter (per person): 774 NOK Antall reisende: 4 voksen Reisen finner sted i: Oktober 2022 Booket: November 2021 - juni 2022 Flyvninger: OSL-CPH | SAS Plus | A320neo CPH-LAX | SAS Biz | A350-900 LAX-CPH | SAS Biz | A350-900 CPH-OSL | SAS Plus | A321-100 Kommentar: Høstferie til Grand Canyon, Vegas, Antelope Canyon, Mesa Verde, Monument Valley, Durango mm. Innleder med et lite døgn ombord i Amtrak Los Angeles - Albuquerque på ‘Southwest Chief’ som jo er et høydepunkt i seg selv. Veldig fornøyd med å finne 4 pax i C med SAS tur/retur. Spent på å prøve A350 for første gang. Gleder meg!
Flyselskap: SN Kabinklasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: IAD Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 130k + CT Skatter & avgifter (per person): 1400NOK Antall reisende: 1 voksen og 1 barn Reisen finner sted i: April 2023 Booket: August 2022 Flyvninger: OSL - BRU //SN Biz BRU - IAD//SN Biz A330 IAD - BRU//SN Biz A330 BRU - OSL //SN Biz Kommentar: Hadde egentlig booket Tokyo i Biz med min datter på 7 (litt forsinket skolestartertur) i vinterferien 23, men siden jeg også har en ANA F tur inne kun to uker før tenkte jeg det var greit å deriske booking-porteføljen ved å avbestille førstnevnte til fordel for et land som har større sannsynlighet for å faktisk være åpent. Etter mye leting fant jeg 2 pax i Biz med SN til IAD i påsken, så da får vi bytte ut Ramen og Tokyo Disney med baby-ribs og en lokal Washington tusenfryd variant
Flyselskap: SAS, Eva og Thai Klasse: Biz/Eco Avreise fra: KSU Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82500+CT Skatter & avgifter (per pers): 1127+825? Litt vel høyt service fee, usikker på hvorfor Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: August 2022 Booket: August 2022 Flyvninger: KSU-OSL SAS Plus 737-700 OSL-CDG SAS Plus A320 CDG-TPE Eva Biz 777-300ER TPE-BKK Eva Biz 777-300ER BKK-CDG Thai Biz 777-300ER CDG-OSL SAS Plus A320 OSL-KSU SAS Eco A320 Booket på mandag, avreise i dag. Flyr ikke gjennom Taiwan før fredags morgen, går glipp av Pelosi. Ryktes at det fortsatt er fulle vernedrakter og noe begrenset service som gjelder hos Eva, dessverre.
Flyselskap: Japan Airlines og Alaska Klasser: First og Domestic First Avreise fra: NRT Destinasjon: LAX Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 70k Alaska Miles Skatter & avgifter: 56 USD Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: September 22 Booket: August 22 Flyvninger: NRT-SFO / JAL First B777 SFO-LAX / Alaska "Domestic First" ERJ175 Kommentar: Jeg har hatt en del Alaska miles som har brent i lommen min ganske lenge og JAL F har vært det siste manglende F produktet på min liste. Derfor hoppet jeg på da det dukket opp et sete neste måned. Enn så lenge har jeg verken seter til NRT eller hjemover fra LAX. Tanken er å la det gå noen uker for å se hva som åpnes i Lufthansagruppen, og evt kanskje noe EVA greier. innspill til en kreativ routing OSL-NRT på 6.sept tas imot med takk
Flyselskap: SAS Kabinklasse: Plus Avreise fra: OSL Destinasjon: LYR Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur Antal poeng brukt: 40 000 (Fly Premium) Skatter & avgifter (per person): 508 NOK Antall reisende: 4 Reisen finner sted i: Påsken 2023 Booket: August 2022 Ikke den mest omfattede reisen men synes det var grei valutta for poengene å få familien til Svalbard i påsken for 40 KEBP
Flyselskap: SAS, Austrian, EVA Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165 000 + CT Skatter & avgifter (per pers): 1471 kr inkl service fee (450 kr) eksl endringsgebyr. I tillegg 225 kr for infant Antall reisende: 2 voksne pluss infant Reisen finner sted i: Januar 2023 Booket: Juli/August 2022 Flyvninger: SK 1471 OSL-CPH I PS 304 CPH-VIE I BR 62 VIE-BKK I BR 67 BKK-LHR I SK 804 LHR-OSL I Kommentar: Fant returflight for denne igår og med hjelp av en kjapp, flink og servicevillig (jøss) svenske fikk jeg lagt til både retur og tilknytningsflights på utreisen. Litt surt med ekstra mellomlanding i CPH på utreisen, men OS har tydeligvis ikke daglige direkteflights til VIE i januar. Estimert køtid på CT-telefonen var 35 minutter, jeg tror jeg kom gjennom på litt under 30 og selve samtalen tok bare 37 minutter alt inkludert. Billettene ble satt i kø for kalkulering av avgifter og billettering, men de rakk såklart ikke dette før reservasjonen på EVA-strekket til LHR ble slettet i morges ca halv ni. Jeg satt meg i telefonkø da CT-telefonen åpnet for å fikse dette, men hverdagsutfordringer gjorde at jeg måtte legge på 15 minutter seinere. Allikevel ramlet billettene inn i epostkassa mi en snau halvtime etter det igjen, så eurobonusavdelingen fikk ut fingeren til slutt og klarte til og med å legge tilbake flyvningen som datt ut. Greit når ting løser seg av seg selv uten at jeg trenger å gjøre noe Ellers begynner det å lukte kraftig Koh Samui av denne turen, men har ikke helt bestemt oss enda. Januar er jo teoretisk sett regntid, men går vel forhåpentligvis bra, spesielt siden det er andre halvdel av måneden