Flyselskap: Lufthansa Klasse: Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: HKG Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 195.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.025,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Sept/Okt 2023 Booket: September 2023 Flyvninger: OSL-FRA // LH Biz FRA-HKG // LH First HKG-FRA // LH Biz FRA-OSL // LH Biz Har sondert terrenget etter en langtur med kona (og helst minst 1 leg i F) den siste tiden og fått ordnet fleksible tilstander både på jobb og med barnevakter. Utopisk å klare F T/R når vi ville være der minst 3 netter, så da tåler vi fint biz hjem. Svært uforutsigbart hva som har blitt sluppet, men fant destinasjonen som tronet øverst på listen denne gang - Hong Kong, da rekker vi nasjonaldag og golden week, kan jo bli gøy. Fant billettene litt før 7 imorges, og de var booket rett over 7 hos meget behjelpelig SAS kundeservice. Avreise samme dag kl 13, så da var det bare å få levert barn, pakket kofferten, og komme seg avgårde. Sitter på første flight as we speak. Får 4-5 timer på FCT, som jeg tenker blir fornøyelig, ny caterer til tross. Fordel med å booke last minute turer er at man får sjekket værmeldingen før man booker, eliminerte noen destinasjoner grunnet litt for dårlig vær. Hadde også valget mellom LX og LH på hjemtur, men kona foretrakk LH pga 2 timer kortere reisetid totalt, det får jeg bare tåle selv om jeg foretrakk førstnevnte.
Flyselskap: Lufthansa Klasse: Biz, First Avreise fra: OSL Destinasjon: EZE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 112.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.700,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: 1 Oktober 2023 Booket: 30 September 2023 Flyvninger: OSL-FRA // LH Biz FRA-EZE // LH First EZE-FRA // LH First FRA-OSL // LH Biz Høstferie og resten av familen er på tur så måtte finde på noe moro. I dag til morgen viste awardfares 2 ledige seter med LH F til EZE og 1 sete på returen, ringte inn og traff på en hyggelig danske som umiddelbart fant sentene og booket opp. Så nå blir det store bøffer og malbec i Buenes Aires
Ble en liten endring her i dag, da jeg så at det var ledige seter i C på PTY-SCL. Flyselskap: United Airlines, Copa America, Avianca Klasse: Economy, Business Avreise fra: IAH Destinasjon: SCL/EZE Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 90.000 poeng Skatter & avgifter (per person): 1197 DKK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Oktober/November 2023 Booket: September 2023 Flyvninger: IAH-PTY / United Airlines Economy (737-900) PTY-SCL / Copa America Business (737-800) EZE-BOG / Avianca Business (787-8) BOG-LAX / Avianca Business (787-8) LAX-IAH / United Airlines Economy (737 MAX 8) Kommentar: Ringte inn og fikk endret bookingen i dag kl 9.30 og hele prosessen gikk veldig raskt (hele samtalen varte i 3 minutter), men fortsatt ikke fått nye billetter nå (11 timer senere).
Flyselskap: Eva, Austrian Klasse: Biz Avreise fra: BKK Destinasjon: OSL Enveis, T/R, Open Jaw: Einvegs Antall poeng brukt: 99000 + CT Skatter & avgifter (per person): 909,- Antall reisende: 2 voksen Reisen finner sted i: Oktober 2023 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: BKK-VIE // BR Biz VIE-OSL // OS Biz Bytta ut KTM-CCU-SIN-FRA-CPH-OSL som inkluderte AI og SQ med denne. Separat betalt billett KTM-BKK. Gadd ikkje sitte 10dagar i KTM.
Flyselskap: Turkish Airlines, All Nippon Airways Klasse: Biz Avreise fra: Istanbul (IST) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 99000 + CT Skatter & avgifter (per person): 73 Euro Antall reisende: 2 voksene Reisen finner sted i: Juni 2024 Booket: September 2023 Flyvninger: IST - SGN / Turkish Airlines Business (A350 -900) SGN - HND / All Nippon Airways Business (787-9) Kommentar: Dette blir vår første reise betalt med Eurobonus. Kjenner jeg er spent. Booket via Awardfares > SAS sine sider.
Flyselskap: Aegean, Air China, SAS Klasse: Eco, Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Hong Kong (HKG) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 82.500p + CT Skatter & avgifter (per person): NOK 1554,- Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Januar 2024 Booket: September/oktober 2023 Flyvninger: OSL-ATH // A3 Eco // A320neo overnatting i Athen ATH-PEK // CA Biz // A330 PEK-HKG // CA Biz // A321 HKG-PEK // CA Biz // A321 PEK-ATH // CA Biz // A330 ATH-CPH // A3 Eco // A320neo CPH-OSL // SK Eco // A320neo Kommentar: Som nevnt i "ønske-om-hjelp-tråden" trengte jeg hjelp til å få sendt kona på konferanse i Hong Kong. @Molde fant et godt alternativ, og jeg booket ATH-PEK-HKG t/r på nett. I dag ringte jeg inn for å legge til OSL-ATH-OSL. TK var selvfølgelig ikke mulig å booke pga "Waitlist", og han første svensken jeg snakket med var ikke så flink. Så da ble det HUACA, og hun neste var veldig behjelpelig med å finne flighter som passet. Ble satt på vent ganske lenge, men det gikk gjennom til slutt. Ingen drømme-rute, men kona kommer seg frem og tilbake, og er fornøyd med å slippe eco hele veien, samt å måtte betale for billettene. Tipper jeg kommer til å følge litt med for å finne en mer optimal rute.
Jaggu tikket det ikke inn en e-post fra ExpertFlyer om ledige seter i C på IAH-PTY, så ble enda en endring. Flyselskap: United Airlines, Copa America, Avianca Klasse: Economy, Business Avreise fra: IAH Destinasjon: SCL/EZE Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 90.000 poeng Skatter & avgifter (per person): 1197 DKK Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Oktober/November 2023 Booket: September 2023 Flyvninger: IAH-PTY / United Airlines Business (737-900) PTY-SCL / Copa America Business (737-800) EZE-BOG / Avianca Business (787-8) BOG-LAX / Avianca Business (787-8) LAX-IAH / United Airlines Economy (737 MAX 8) Kommentar: Fikk ikke oppdatert billett etter at jeg ringte inn på lørdag for å endre PTY-SCL til C. Ringte inn igjen i dag, etter at jeg hadde fått mail fra ExpertFlyer om ledige billetter i C på IAH-PTY og ble raskt satt på vent. Etter en halvtime på vent sa han jeg snakket med at hun jeg pratet med på lørdag ikke hadde gjort noe rett, så bookingen hadde ikke gått gjennom. Heldigvis fortsatt ledige seter, så fikk booket om nå til C på hele utreisen og sparte til og med 150 kr i endringsgebyr hehe.
Flyselskap: SAS, Turkish Airlines og Singapore Airlines Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK (USM) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 247 500 Skatter & avgifter (per person): Antall reisende: 3 Reisen finner sted i: Desember og januar 23/24 Booket: Desember og januar 22/23 Flyvninger: OSL-CPH // SK Biz // A320neo CPH-IST // TK Biz // A321 IST-BKK // TK biz // A330-300 BKK-SIN // SQ Biz // B787-10 SIN-LHR // SQ Biz // A380-800 LHR-OSL // SK Biz // A320neo Kommentar: Tur bestilt i desember og januar i 22/23, bestilte utreise med en gang TK slapp dette og fikk så tak i SQ billetter i den korte perioden de var åpne for booking. BKK - USM kjøpt direkte hos PG. I dag er det overnatting i både IST på vei ut og SIN på vei hjem, ser på å bytte ut TK med noe annet som gjør at overnattingen blir i BKK i stedet.
Flyselskap: Lufthansa, Swiss, SAS, Turkish, Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: MNL Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 210 000+ CT Skatter & avgifter (per person): 2.182,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Des/Jan 2023 Booket: September 2023 Flyvninger: OSL-FRA // LH Biz FRA-ZRH // LX Biz ZRH-IST // TK Biz IST-MNL // TK Biz MNL-IST // TK Biz IST-CDG // TK Biz CDG-OSL // SK GO Da ble det booket nyttår i Filipinene. Har lyst til å se om jeg kan endre til TG på vei hjem for å teste de også, men vi får se hva som kommer. Flight reveiw på YouTube kommer
Flyselskap: Lufthansa, SAS Klasse: C/F Avreise fra: SVG Destinasjon: EZE Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 97.500 + CT Skatter & avgifter (per person): 2.508,- Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: OKT 2023 Booket: OKT 2023 Flyvninger: SVG-FRA // LH C FRA-EZE // LH F EZE-FRA // LH C FRA-CPH // LH C CPH-SVG // SK+ Dagens mest spontane booking for meg: - Etter gårsdagens nyheter fant jeg LH F til EZE i dag (4OCT23) med avreise SVG-FRA 1240. - Rask telefon til family for hundepass + avklaring med kunde om remote fra EZE - Booket reisen 1127 - Hentet 1147 ferdig pakka - Har nå gjemmekontor i FCT med avreise EZE 2140. - Retur 9OCT23 EDIT: LX F => LH F my bad
Flyselskap: SAS Klasse: Plus/Biz Avreise fra: KRS Destinasjon: JFK/EWR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R, Open Jaw Antall poeng brukt: 100.000 + CT Skatter & avgifter (totalt): 2.176,- Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: Jan/Feb 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: KRS-CPH // SK Plus CPH-JFK // SK Biz EWR-CPH // SK Biz CPH-KRS // SK Plus Jeg har lovet fruen en tur med businessclass, da det er noe hun aldri har opplevd. Med tanke på situasjonen rundt SAS tar jeg ingen sjanser og booket oss inn på en reise i slutten av januar 2024. Jeg hadde også en CT som jeg uansett måtte få brukt.
Flyselskap: SAS, Asiana, SQ og Air India Klasse: First, Biz Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R x 2 Antall poeng brukt: 60k + 225k poeng Skatter & avgifter (per person): NOK 1399 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2024 Booket: Juli/Oktober 2023 Flyvninger: OSL-CPH SK + CRJ900 1A CPH-SFO SK biz A330-300 1H 3 helgedager i byen SFO-DEL AI F 777-200LR DEL-ICN OZ biz A330-300 4 dager i Korea ICN-SIN SQ biz 787-10 SIN-DEL SQ biz A380-800 DEL-SFO AI F 777-200LR SFO-CPH SK biz A330-300 1A CPH-OSL // SK + A320neo 1A Først og fremst planlegger jeg å rekke både Polaris og avgangstiden denne gangen. Ellers ble det i overkant mange poeng brukt, og ganske mye flyving. Men hva gjør vel det?
Flyselskap: Lufthansa Klasse: Business Avreise fra: BGO Destinasjon: YVR Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 130.000 + CT Skatter & avgifter (per person): 1992 kr Antall reisende: 2 voksne Reisen finner sted i: September 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: BGO- FRA LH A319 C FRA-YVR LH B747-400 C YVR-FRA LH B747-400 C FRA-BGO LH A319 C Poengene må jo brukes når de er der, og når vi kan reise(?) Det er jo utrolig rart å booke en reise ut i verden med 2 legg hver vei, men når fruen skal være med er det kanskje nødvendig for tiden. Bestilte VIE-FRA-YVR-FRA-VIE på sas.no, når billettene var kommet ringte jeg inn til en hyggelig svenske som booket oss direkte BGO-FRA og tok bort VIE-FRA, så spurte han om han skulle gjøre det på returen også? Ja takk!
Flyselskap: Lufthansa og Avianca Klasse: Business og economy Avreise fra: OSL Destinasjon: BOG og SJO Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 147 500 Skatter & avgifter (per person): 2286kr Antall reisende: 2 Reisen finner sted i: Juli 24 Booket: Oktober 23 Flyvninger: OSL-FRA // LH Biz // A321-100/200 FRA-BOG // LH Biz // A340-600 SJO-MEX // AV Eco // A320-100/200 MEX-FRA // LH Biz // B747-8i FRA-MUC // LH Biz // A320neo MUC-OSL // LH Biz // A320-100/200 Kommentar: Sommerferie 2024 nesten i orden. Reisen ble først bestilt som en VIE-FRA-BOG og MEX-FRA-VIE og fjernet VIE 24t etter bestilt reise. Jobber fortsatt med å få med BOG-SJO og få kuttet ut mellom landingen FRA-MUC-OSL hjem. Og så satses det på at SAS fortsatt er i SA når sommeren kommer slik at det er en mulighet og få prøvd LH first class.
Flyselskap: SAS, Lufthansa, Ethiopean og Turkish Klasse: Øko, Plus og Business Avreise fra: BGO Destinasjon: ZNZ Envegs, T/R, Open Jaw: T/R Antal poeng brukt: 105 000 Skattar & avgifter (per person): 2377 kr Antal reisande: 1 bonusnisse Reisen skjer i: Desember 23 Booka: Oktober 23 Flightar: BGO - CPH | SAS + | Ukjent CPH - FRA | LH C | A320 FRA - ADD | ET C | Ukjent ADD - ZNZ | ET C | Ukjent ZNZ - IST | TK C | Ukjent IST - FRA | LH C | Ukjent FRA - BGO | LG C | A319 Kommentar: Ugandaturen i november vart bytta med Zanzibar i desember. Det vert neppe nokon ringutdeling på turen, men litt sol og vasing rundt vert det heilt sikkert. Væskebalansen må og haldast i hevd når ein er på tur.
Flyselskap: SAS og EVA Klasse: Plus og Business Avreise fra: OSL Destinasjon: BKK Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 165.000 Skatter & avgifter (per person): NOK1.708 Antall reisende: 1 Reisen finner sted i: Juni/juli 24 Booket: Oktober 23 Flyvninger: OSL-AMS SK + A32N 1A AMS-BKK BR C B77W 5A Ca 4 uker i Thailand BKK-TPE BR C B781 2A Overnatting i Taipei TPE-BKK-AMS BR C B77W 2A Overnatting i Amsterdam AMS-OSL SK + E190 1A Kommentar: Foretrekker egentlig å være i Europa på sommeren, men det fristet liksom ikke å bruke poengene på intra-europeisk C siden dette ikke koster all verden uansett. Endte derfor opp med å svi av mesteparten av poengene på en tur til Thailand. Et besøk var langt overdue (ikke vært der siden 2016). Kan kanskje halvere prisen hvis jeg får i land ny CT ila våren 2024. Dog, nylige rapporter om at SQ C er bookbart for EB gjør at det frister å sjekke om det finnes noe tilgjengelig med dem, i alle fall en av veiene.
Flyselskap: Lufthansa, ANA og LOT Klasse: First, Biz, Eco Avreise fra: Munchen (MUC) Destinasjon: Tokyo (HND) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 225k poeng Skatter & avgifter (per person): NOK 2200 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: September 2024 Booket: Oktober 2023 Flyvninger: MUC-JFK - LH C - A380-800 JFK-HND - NH F - 777-300 HND-ORD - NH F - 777-300 ORD-WAW - LO C - 787-8 WAW-OSL - LO X - E90 Kommentar: Tørr ikke sitte med for mange poeng ved overgang til SkyTeam, og fant ledige First-billetter på passende tidspunkt. Blir mine to første First-flyvninger, så det gledes voldsomt allerede. Vil forbedre reisen fra ORD til Europa når datoen nærmer seg.
Flyselskap: SAS, Asiana, Air India og Etiopean Klasse: First, Biz og + Avreise fra: Oslo (OSL) Destinasjon: Seoul (ICN) Enveis, T/R, Open Jaw: T/R x 2 Antall poeng brukt: 60k + 225k poeng Skatter & avgifter (per person): NOK 1399 Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Februar 2024 Booket: Juli/Oktober 2023 Flyvninger: OSL-CPH SK + CRJ900 1A CPH-SFO SK biz A330-300 1H 3 helgedager i byen SFO-DEL AI F 777-200LR DEL-ICN OZ biz A330-300 2 dager i Korea GMP-PEK CA biz biz 737-800 PEK-PVG CA biz A330-300 PVG-ADD ET biz 18 timer dagtid i Addis ADD-DEL ET biz 20 timer i Deli DEL-SFO AI F 777-200LR SFO-CPH SK biz A330-300 1A CPH-OSL // SK + A320neo 1A Da, fikk jeg flyttet til noe litt mer fornuftig. Lange nok stopp til at det kan bli sightseeing både i Addis og Delhi. Så får jeg sove ombord hos Etiopean og spise litt injeira innimellom. Og Jeg for fløyet Air China. Riktig nok ikke med deres beste produkt. Men nytt selskap, eller riktigere sagt, nytt C produkt. Også er det jo morsomt å fly fra Asia til Nord Amerika via Afrika på vei til Oslo da....