Flyselskap: SAS og KLM Klasse: Premium og Business Avreise fra: BGO Destinasjon: Panama/San Jose Enveis, T/R, Open Jaw: Open Jaw Antall poeng brukt: 180 000+ CT Skatter & avgifter (per person): 2040 NOK + 490 NOK Antall reisende: 2 voksen + 1 Infant on lap Reisen finner sted i: November 2026 Booket: Januar 2026 BGO-SVG / SAS Link Premium E195 SVG-AMS / KL Business Boeing 737-8 AMS-PTY / KL Business Boeing 787-10 Kjøper følgende utenom: PTY-GUA GUA-SJO SJO-AMS / KL Business Boeing 787-9 AMS-BGO / KL Business Airbus A321NEO Da blir første tur i biz med infant, kan trygt si man er spent Liten overnight pit stop i stavanger måtte desverre til, men fikk booket Scandic stavanger airport med poeng så da er det kort vei til terminal. Så blir det en liten rundtur i mellom America, med Panama, Guatemala og Costa Rica.
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: CPH Destinasjon: YYZ Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall poeng brukt: 60 000 + FP4 Skatter & avgifter (per person): Totalt cirka 2500 med endringer. Antall reisende: 1 voksen Reisen finner sted i: Juni 2026 Booket: Desember 2025 / Januar 2026 / Mars 2026 Bosnia spiller VM-kvalik mot Wales og deretter eventuelt Italia. I desember ble det klart at de møter Canada i Toronto dersom de kvalifiserer seg. Da startet flybillettjakten. Tidlig i desember fant jeg ORD–CPH–YYZ via partnersøket, på rent SAS-metall (CPH–YYZ alene dukket ikke opp). Booket hele routingen for 30 000 poeng + ca. 500 kr i skatter/avgifter. I januar ringte jeg inn og ba dem fjerne ORD–CPH. Noen minutter på vent mens de avklarte med backoffice, og vips – jeg satt igjen med CPH–YYZ dagen før kampen. Kostet 750 kr i endringsgebyr + litt ekstra i skatter/avgifter. Men prisen på 30k beholdt de pga FP4. Helt innafor. La så inn alerts på retur fra YYZ (og et par andre store byer for sikkerhets skyld). I natt begynte det å plinge inn tilgjengelighet flere steder. SAS’ awardsøk ville ikke spille på lag, men jeg fant setene i partnersøket – dog til blodpris. Ringte inn i dag (søndag). Fikk en hyggelig svensk dame på tråden etter to minutters ventetid. Hun fant ikke helt til Oslo, men fikk det til CPH. Pris: 30 000 poeng (FP4) + 1007 kr i skatter/avgifter. Booket som enveis. Ser i etterkant at det ble lagt på 450 kr i service fee – så sannsynligvis håndtert som partnerbooking, men likevel til FP4-pris. Helt greit kompromiss. Status nå: 3 netter i Toronto og billett til åpningskampen klar – forutsatt at Bosnia gjør jobben. Nå gjenstår det “bare” å slå både Wales og Italia over fire kamper. Hva skal vi si oddsen er? 11.84? Vi krysser fingrene.
Flyselskap: KLM, Air France Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: SJO Enveis, T/R, Open Jaw: T/R Antall reisende: 2 Skatter og avgifter: 2285 2602 2702 NOK pr pax + 750 pr pax endring = 3 452 kr pr pax Antall poeng brukt: 180 000 + CT Reisen finner sted i: Mai 2026 Booket: Des 2025, Jan 2026, Feb 2026 OSL - AMS KLM C 737-8 AMS - CDG AF C A321 AMS - SJO KLM C 777-200KLM, CDG - SJO AF C A350-900 (Safran Optima) SJO - AMS KLM C 787-9 SJO - CDG AF C A350-900 (Stelia Opera) CDG - OSL AF C E190 AMS - OSL KLM C 737-8 Endret til AF på retur slik at vi får A350 med Stelia-setene.
Flyselskap: LH, Sviss Klasse: Biz Avreise fra: OSL Destinasjon: HKG Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 42616 miles an more Skatter & avgifter (per person): 3947 nok Antall reisende: 1 voksne Reisen finner sted i: Feb 2027 (kinesisk nyttår) Booket: Mars 2026 Flyvninger: OSL-FRA / LH Biz FRA-ZRH / LH Biz ZRH-HKG / Sviss Biz Hadde noen poeng/miles som jeg aldri fikk brukt. så tok bare å valgte en enveis til HKG. ganske dyre avgifter, men det virket ganske std med LH. ser for meg hjemreise i pluss med Finnair vis det ikke dukker opp noe annet. men det tar jeg som det kommer. Min første business long haul er bestilt (tok flex siden det er mye usikkerhet her da...)
Flyselskap: SAS Klasse: Business Avreise fra: OSL Destinasjon: IAD Enveis, T/R, Open Jaw: Enveis Antall poeng brukt: 210K + FP4 Skatter & avgifter (per person): 952,- Antall reisende: 3 voksne+1 barn Reisen finner sted i: Juni 2026 Booket: Mars 2026 Jeg fant i går fire business bonusbilletter til DC under fotball-VM (CPH–IAD). Det var ingenting ledig fra Oslo på avreisedagen, så det blir en unødvendig natt i København på veien. Jeg fikk lagt på feeder OSL-CPH dagen før på telefon i dag. Sjelden det legges ut fire i biz på samme avgang, litt overraskende med tanke på fotball vm, men jeg plukket de opp og sier tusen takk