DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,207
    Likes mottatt:
    21,257
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. Men om det blir noe av er jeg usikker på.
     
  2. strikerbird

    strikerbird Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Er det noen som har blitt belastet for det nye mnd. pris?
     
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner jeg er frustrert med PB. Først måtte jeg krangle om å få satt ned renta, og nå er det fornying av bilforsikring som står for tur. Selv om bonusen har økt fra 70% til 75% så har prisen gått opp, ikke ned. 7916/år for 16000km/4000 egenandel.
    Til sammenligning ville Gjensidige ha 6476/år for samme betingelser!

    Det er slitsomt å måtte sjekke og forhandle hvert bidige år for å ha en konkurransedyktig pris. :-(

    Av og til føler jeg at så fort jeg snur hodet så forsøker de å sette opp prisen i skjul og håpe jeg ikke merker det.
     
    EndreD and Hanen like this.
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke det hele businessideen til DnB?
     
    EndreD, drsyk, jgroneng and 1 other person like this.
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    He-he, ja det koster å være kunde hos DnB og kjenner meg litt igjen. På reise har de dekningsgaranti og jeg undres om denne er verdt å ha i forhold til hos andre selskaper? Jeg tipper det står endel med liten skrift jeg ikke orker forholde meg til.

    Forøvrig gjelder ikke dekningsgarantien for kredittkort om noen skulle tro det. Jeg er bare Sagakunde og ikke PB, men kundeprogrammene er ikke noe å skryte av de heller. De burde vært mye mer rettet mot lån/forsikringskunder og ikke alt dette andre våset man tilbys som "spesielt viktig kunde".
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, virker sånn :)

    Jeg er generelt sett fornøyd med DNB PB altså, var bare litt frustrasjon som måtte ut nå. Hadde den samme runddansen for et år siden. På et tidspunkt så gidder jeg ikke å ta kampen for en tusenlapp en gang i året (selv om timeprisen er bra!).

    Litt som med strømleverandør. Jeg orker ikke sitte å sjekke og sammenligne leverandører og avtaler og bytte en gang i måneden. Den tiden bruker jeg heller på å samle eurobonus og trumf mer effektivt :) (ja jeg vet, noen strømleverandører gir også trumf og eurobonus..)
     
  7. Broker

    Broker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Første post fra nytt medlem.
    Jeg har blitt tilbudt Private Banking nå som Saga Platinum har forsvunnet. Ettersom jeg allerede har Centurion fra American Express lurer jeg litt på om det er noen reell verdi av DNB Private Banking over dette. Ut fra nettsidene og det rådgiveren forklarte på telefonen virker det som et vesentlig dårligere tilbud enn Amex.

    Er de finansielle rådene man får så gode, eller de eksklusive tilbudene så rå at det er verdt det? Fra nettsidene ser det ut som det koster det samme som Saga Platinum, men skjønner fra tråden her at prisen tydeligvis er satt opp?

    Noen som kan dele noen highlights rundt hvilke fordeler og arrangement de har tilbudt det siste året?
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Kostnaden for min del dekkes av helårs reiseforsikringen for familien.

    Av arrangementer som har vært av interesse for meg skulle det være førpremiere på nye james bond, men alle billettene ble revet bort på null komma svisj, så den får jeg ikke blitt med på.

    Du kan jo ta en dypdykk i fordelene å se selv hva du synes:
    https://www.dnb.no/privat/private-banking/det-lille-ekstra.html

    Legetime på mobil har jeg allerede via helseforsikring.
    Priority Pass Lounge har jeg brukt en sjelden gang hvis jeg flyr Norwegian, ellers er det jo eurobonus-lounge det går i.

    Avis president's club og concierge kjenner du vel allerede fra Saga.
     
    Broker liker dette
  9. Broker

    Broker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Jeg ser at alle concierge-tjenester, leiebil, hotell og andre oppgraderinger blekner fullstendig i forhold til American Express. Imidlertid viser det seg at de har noen aldeles ypperlige juridiske tjenester som virker svært lovende. Det i seg selv er verdt et noen tusenlapper i året, så det blir nok DNB videre også.
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,207
    Likes mottatt:
    21,257
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken juridiske tjenester tenker du på?

    Arrangementene pleier være veldig bra, spørs jo litt hvor man bor i landet.
    Her i Oslo har det i alle fall vært alt fra julekonserter, diverse kollen arrangementer, Øya, Over Oslo, Miniøya og intime lokale konserter fks på Frognerseteren i fjor. Før premieren på James bond var siste arrangement, den kommer forhåpentligvis til høsten igjen :)
     
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    I forhold til forsikring er DNB kun konkurransedyktige på reise og livsforsikring. Alt annet er samlet i et annet selskap med lavere priser.

    PB har hjulpet oss nå i sammenheng med nytt huskjøp. Vår personlige rådgiver har kunne sett på ulike løsninger for å få finansieringen i havn. Dette var det ingen andre banker som kunne. Så i den sammenhengen er jeg veldig fornøyd!
     
    Maggie liker dette
  12. Broker

    Broker Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    De har et par advokater som ikke kan klargjøre kontrakter etc, men som kan gi generelle råd og også peke på spesialiserte advokater og anbefalinger hos de store husene. Allerede vært nyttig.
     
    Maggie liker dette
  13. zeldr

    zeldr Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvem er det som pleier å innvilge PB? Er det rådgiveren man har oppført i nettbanken, eller gjøres dette automatisk hvis man tilfredstiller vilkårene? Er det evt egen avdeling som gjør dette?

    Har nok kontanter til å få PB, men skal veldig snart betale for leilighet, og da vil jeg ikke tilfredstille kravet lenger. Kjøper leiligheten som en investering, og har lån i DNB, men spørs hvordan stemningen blir da. Er de raske på å kaste folk av PB? Er det rett på Saga da? Jeg går evt rett fra student til PB
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg husker ikke helt om det var bankens rådgiver som dyttet meg opp til saga eller pb da jeg snakket med de om noe annet, eller helt hvordan jeg endte opp med PB til slutt. Tror jeg foreslå det selv og det ble innvilget.

    Sørg for å ha pengene på konto i DNB, deretter ta kontakt med rådgiveren din eventuelt epost til [email protected] og spør om du kvalifiserer
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.dnb.no/privat/private-banking/webform/kontakt-oss.html

    Som privatkunde uten behov for investeringsrådgivning klarer jeg ikke å se behovet for Private Banking, utover at du får et fint svart kort og DNB-appen din blir svart o_O
     
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    DNB-appen kan du få svart med Saga også ;) Så der forsvant endå ein «fordel» ?
     
  17. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Mitt (personlige) inntrykk er at privatkunder som ligger og vaker i grenseland på private banking i liten grad er interessante for DNB. De tjener ikke så mye penger på den gruppen uanz, så da blir det lite vits sammenlignet med Saga når man ser hva man får igjen for kostnaden (Som jeg ikke husker hva er i farten)
     
    snus_mumrikken liker dette
  18. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Du har nok heilt rett, eg nærmar meg nok til og kunne på få PB. Men veit heller ikkje om det er verdt den ekstra kostnaden. Einaste gode fordelen er vel reiseforsikringa slik eg ser det o_O
     
  19. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mye bruk for den det neste året o_O
     
    drsyk and jgroneng like this.
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,207
    Likes mottatt:
    21,257
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er PB kunde, tidligere SAGA og aldri hatt svart app. Hvordan endrer man den?

    Siden jeg har vært i begge programmer må jeg si at arrangementene med SAGA ble dårligere den siste tiden, her er det en fordel med Pb.
     
    kiev liker dette

Del denne siden