DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Siden det ikke er noen tråd på dette fra før, så tenkte jeg å lage det.

    Hva er private banking?

    "Private Banking passer for privatpersoner og investeringsselskaper som har minst 2 millioner i investerbar formue/Private Banking is the best choice for private individuals and investment companies with investable assets of minimum NOK 2 million."

    Har du spørsmål, svar, erfaring eller kommentarer? - Fyr løs.

    upload_2018-6-4_14-14-2.png




    upload_2018-6-4_14-10-28.png
     
    Gullars liker dette
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Mao.....ikke for meg :p
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Kostnad?
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Må heller ikke glemme: "....og dyrere banktjenester enn nødvendig"

    Bruk heller en lavkostbank :)
     
  5. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Du har de fleste fordelene listet opp allerede. Man får en kontaktperson i banken som følger deg opp tettere enn hva de gjør for andre kunder. Det er også en del flere arrangementer og korte seminarer. Det er nesten alltid tapas og vin på disse. DnB er kanskje den banken med lavest grense for Private Banking, er altså bare 2 millioner? Danske Bank hevet nylig grensen fra 5 til 10. De tok med en del av kundene på hockey-vm i københavn i mai. Kundene bestilte og betalte selv fly, men fikk kamper og middag.
     
    Xflipper liker dette
  6. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hos DnB får man såvidt jeg husker 25 poeng pr 100kr i Eurobonus om man er PB-kunde. Det er litt bedre enn de 20p man ellers får på Saga-gullkortet. Ang banktjenestene så blir de ikke dyrere, faktisk er det ikke uvanlig at med minstebeløp på 1 mill pr fond så får man andeler i ellers like aksjefond, men med lavere årlig forvaltningshonorar. Det er helt klart en del gimmick også, i Danske Bank skifter f.eks nettbanken farge til sort for PB-kundene :)
     
    Travellingalf liker dette
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,354
    Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    113
    Savner info om hva det koster (saga gull er gratis), for denne fordelen frister jo litt:
    "Priority Pass gir deg tilgang til 1000 flyplasslounger over hele verden. Du får fem besøk gratis i året".
    I tillegg har de ført opp "The American Express® Platinum Card" som i seg selv gir loungetilgang, men ikke om det er inkludert i kundeprogrammet eller om man må betale 5000/år som det vanligvis koster.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil uansett utgå i løpet av året når DNB mister Amex-lisensen.
     
  9. Klokkesamler

    Klokkesamler Aktivt Medlem

    Innlegg:
    499
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    @HaraldOslo - Jeg har ikke fått oppgitt noen pris, så jeg antar det er samme pris på dette som for Saga.

    Jeg fikk heller ikke informasjon om at jeg kunne få American Express Platium - hvertfall ikke kostnadsfritt. Noe jeg tviler på at de gir ut?
    ----------
    Jeg har ingen erfaring, da jeg akkurat har fått dette innvilget, men hører gjerne fra andre som har hatt dette. Spesielt hva angår eventer - da jeg syntes DnB har vært dårlig på dette feltet med Saga.
    -----
    En annen fordel er tilgang til en analyseplattform samt meget gunstige kurtasjer dersom man handler aksjer.
    -----
    Spesielt spent på lounge på Gardermoen - går ut ifra at dette er en kjøpt tjeneste hos Avinor?
     
  10. alexfins

    alexfins Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Er ikke grensen for Private Banking i DNB 2 MNOK inntekt / 5 MNOK investerbar formue?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er blitt 2/2.

    Jeg fikk for øvrig beskjed om at programmet ikke har noen kostnader, ref. spørsmålene lengre oppe i korrespondansen. Forskjellene fra Saga er altså kun diverse fordeler, hvis man ser bort fra «tvangen» om å investere 2 MNOK gjennom DNB (om man anser dette som en ulempe).
     
    alexfins liker dette
  12. Chaisselounge

    Chaisselounge Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hos Danske Bank får man med Mastercard World Elite UBEGRENSET antall gratis lounge-innganger på Priority Pass, men bare for max 2 personer pr gang. De har også egen avtale med Sola og Gardermoen med disse betingelsene, dette er steder hvor Priority Pass ikke har inngang.
     
    Petter B-C and Robert H like this.
  13. Kimarild

    Kimarild Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg investerte/brukte ca. 2Mill via DNB nylig. (eiendom går litt opp og ned for tiden så faktisk verdi pr. idag, er kanskje ikke nøyaktig det samme som jeg brukte)

    Vil jeg da kunne søke om PB kunde, eller må jeg selge disse eiendommene, få tilbake 2Mill på konto, også kjøpe de igjen?

    Noen som har tanker om dette.

    Har allerede fått kontakt info til noen i DNB, men ikke tatt steget å søke, da jeg har lyst å være sikker på at jeg får dette ved første forsøk. (bare en personlig ting det da.)
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    1,818
    Bonuspoeng:
    113
    2 MNOK i inntekt er bekreftet? Det er i motsetning til 2 MNOK i disponibel formue et ganske høyt tall.
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,196
    Likes mottatt:
    17,194
    Bonuspoeng:
    293
    Ville spurt DNB, da de er de eneste som kan svare riktig på dette.
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan bekreftes, ja.
     
  17. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hjelper det at kona er i arbeid, eller må jeg dra i land 2Mill selv?
    Der kommer jeg nok aldri :confused:
     
  18. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Noen ide om hva som skal til for å få dette kortet?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Om dere to har totalt over 2mnok i inntekt klarer dere vel greit å skrape sammen 2mnok i fond/aksjer også...?
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    1,818
    Bonuspoeng:
    113
    Ble det slått fast at det var familieinntekt som telte?
     

Del denne siden