DnB Private Banking

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Klokkesamler, 04. juni 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Intet krav om hvordan man har pengene investert bortsatt fra at de må være investert gjennom Dnb.
    Det ironiske er at du kan putte alt i et av KLP sine billige indeksfond, som har lavere gebyr en Dnb sine egne indeksfond. Vet ikke hvor lenge det har vært slik, fant det ført ut i går :confused:
    Da byttet jeg om samtlige fond i min mnd spareavtale fra div Dnb indeksfond til div Klp sine indeksfond :)
     
    Last edited: 28. jan 2022
  2. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Det tok 2 mnd og 3 henvendelser når eg flyttet noe av porteføljen min over til DNB PB.

    Når du først er komt inn i system svarer dei raskt, men onboarding er treig.

    Husk å sjekke at du får PB kurtasjen hos DNB Markets når du er onboardet, hos meg tok det ein henvendelse frå min PB kunderådgiver til DNB Markets for å få riktig kurtasje.
     
    tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Og sanntidskurser fra OBX gratis. Ganske nytt, og en god fordel.
     
    Maggie liker dette
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jøsses navn, har vel mast hver 2.dag og se hva som lå i innboksen. Takk for Markets tipset @SayWhat antok slikt gikk automatisk?

    Velkommen til oss!
    Vi er glade for å kunne ønske deg velkommen til Private Banking. De nye bankkortene dine er snart på vei til deg i posten, men du kan allerede nå benytte deg av fordelene du har hos oss.

    Jeg ser frem til et godt samarbeid, og hjelper deg gjerne med spørsmål knyttet til formuesforvaltning og finansiering. Alt annet får du hjelp til hos kundesenteret vårt. Som Private Banking-kunde blir du alltid prioritert.

    Med vennlig hilsen
    Kim XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
     
    SayWhat, Erlingni and Maggie like this.
  5. SayWhat

    SayWhat Senior Medlem

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Du skulle tru det, men innimellom så er IT-systemene til DNB litt kranglevorne for å seie det slik.

    Kan ha noe å gjøre med at dei holder på med å bytte leverandør på backenden

    https://finansavisen.no/nyheter/tek...s-tar-dnbs-nettbank-i-skyen-ibm-mister-avtale

    Ikkje SAS IT-nivå, men litt kranglevorne det siste halvåret. Har vært glad for at eg beholdt eit kundeforhold hos ein lokal Sparebank i tillegg for å seie det slik.

    Har mest brukt DNB PB til parkere ein langsiktig andel av proteføljen min, men resten handler eg med hos Nordnet.

    Nå skal det nevnes at eg opprett eit kundeforhold og testet ut nettbank og DNB markets med 40-50K før eg flyttet over noe større beløp.

    Kan være at det var dette som førte til problem med at PB kurtasjen ikkje kom automatisk.
     
    drsyk liker dette
  6. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Automatisk oppgradering av MC med både SAS opptjening overført til nytt kort.
    Key Account Manager som han få fint kaller seg selv, ordner så og si alt mulig rart, er jo himmel og jord forskjell mellom Saga og PB.

    For hver mail svarer han ila. 30 min. Dette er bra saker.

    Lager en markeds plan for meg klar på mandag, det vil de low risk, low yield del av portisen, må få ned risikoen, langsiktig spareprofil.

    Gearing, høy RR, Turbo warrent og 10x gearing ja det er fremdeles NON :cool:

    Må si det nye kortet så lækkert ut :D
    image.jpg
     
    Are, Erlingni, Upsaker and 1 other person like this.
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen i klubben ;)
    Ikke glem at du nå kan få velkomst poengene på ny, siden du har skiftet program.
    Så 10K eb poeng flyr din vei ved utmelding og innmelding.:)
     
    drsyk liker dette
  8. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    hvordan er det med omsetning (mot de 10.000 status poeng) på saga kort ved utmelding og innmelding med PB kort ?? videreføres den, eller nullstilles ?
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre er det fremdeles gammelt design som ligger i Curve-appen.

    Jeg har sendt bilde av det nye designet, men ser ut som det tar tid. Kanskje får de opp farten hvis flere maser?

    Adressen man sender bildet til er i så fall [email protected]
     
  10. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,005
    Bonuspoeng:
    183
    Det vet jeg ikke svaret på, spør Dnb så man ikke bommer her.
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Skal gjøre det i kveld :)
     
  12. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har akkurat hatt et lite rentemøte med DNB og de beholder meg på 2,00 på et boliglån på rundt 80% belåningsgrad. Jeg er SAGA kunde hos DNB. Nordea hadde jeg et møte med på Fredag og ble tilbudt 1,85 % og Nordea Premium program dersom jeg valgte å bruke banken.
     
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Kom både 10k velkomst poeng, og 20 k status poeng samtidig, jøsses IT hos DNB er definitiv bedre enn både SAS og AmEx IT tilsammen, og det skal det ikke mye til for å oppnå.:)
     
    Flymunda, SayWhat and Maggie like this.
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det videreføres.:cool:
     
    Schlandy liker dette
  15. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er best fremgangsmåte for å forhandle om lån på? Fysisk møte eller mail/telefon?
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid brukt chatten, men nå har vi jo vår egen PB key account manager, vedkommende bør vel kunne brukes til alt mulig innen finans verden?
     
  17. travelislife

    travelislife Will travel to my last day

    Innlegg:
    457
    Likes mottatt:
    2,690
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har god erfaring med mail. Har fått OK resultater tidligere. Men den siste gangen var jeg ikke fornøyd med å stå på 2,00% rente hos DNB. Jeg avventer tilbud fra Nordea med lån og full pakke. De skulle finregne på det og se hva de kunne tilby.
     
  18. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært DnB Saga kunde over svært mange år. Har valgt å ha lån knyttet til eiendom i lokal sparebank. Har fått tilbud om å bli oppgradert til DnB privat bank dersom jeg flytter lån eiendom og en del fond til dem. Venter på et konkret tilbud fra dem. Danske bank via akademiker avtalen tilbyr i dag nom rente på 1,85%. Samtidig ser jeg at Handelsbanken tilbyr 1,77% til blant annet jur. Er det noen av dere som har klart å oppnå en lavere rente enn 1,75% hos DnB (innenfor 60%). Lavere rente er mer cash til reise :) (selv om svært mye tyder på 6 hopp på 0,25% de neste 18 mnd). Er egentlig ikke noen stor DnB fan men syntes kundeservicen 24/7 er grei samt kampanjen hos power 4 ganger i året er en god grunn til å beholde kundeforholdet.
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste forskjell mellom de programmene altså PB status, er 20 k Status poeng hos SAS, resten er bare så som så. Og at jeg hadde griseflaks med min forvalter, svært dyktig person. :)
     
    phileas liker dette
  20. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    God kundekontakt og status poeng Sas er alltid kjekt selv om det heller skulle vært poeng hos One World :). Sitter igjen med et inntrykk at de nettbaserte bankene (bulder, himla) kan tilby nesten like god renter som bankene som tilbyr privat bank. Det er jo litt kjekt med billetter til event. Blir det en god rente så oppgraderer jeg.
     
    drsyk liker dette

Del denne siden