DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Eb opptjening er jo helt valgfritt når en er saga.
    Alle andre kort med eurobonus opptjening som SAS MC og amex har årspris.
    Så frekt er det definetvt ikke. Om du ikke ønsker det er det enkelt og ikke bestille ;)
     
  2. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Som Saga-kunde må man betale kr. 99 pr. mnd for å samle Eurobonuspoeng, eller har jeg misforstått noe?

    Som en fordel for Saga-programmet burde dette vært inkludert og ikke en betalingstjeneste som hos alle andre.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Som DnB kunde kan man i sammen med sitt MC aktivere EB opptjening(uavhengig av saga, Privat banking eller standard kunde). Denne tjenesten koster 59? for standard og 99 for PB og Saga. syns det er helt topp.
    Eneste er at det er litt for dyrt for standard som kun gir 15p per 100 etter min mening.
     
  4. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke enig.. med tanke på antall saga kunder, så tror jeg det ville blitt rimelig tullete.. at de derimot tar 99kr mnd også for PB, det er en annen sko..

    Om det var inkludert for alle Saga, uten 99kr, ville det vært en rimelig sinnsyk kostnad for dnb...
    100 000 sagakunder(tatt fra luften, men sikkert ikke langt unna) med 100 000 i årlig omsetnung, gir fort enorme kostnader ved kjøp av eurobonuspoeng for dnb.. hvor mange sikkert aldri vil benytte seg av poengene.. mens derimot, når det er en betalt tjeneste, så benytter de som ønsker det, og får glede av det..


    C
     
    Xflipper liker dette
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,224
    Likes mottatt:
    5,396
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er sammenhengen mot fly premium, får man det for de 99/mnd i Saga eller må man ha eget kort i tillegg til 1495 i året?

    K
     
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Eget kort (SAS MC Premium) som koster 1495,- i året. Håndteres av SEB, og har ingenting med DNB å gjøre.
     
  7. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    saga med eurobonus var gull verdt for meg da jeg kunne bruke det med payr. Nå er det litt.. tja. Hvis du fyller drivstoff på shell så kan du bruke fysisk trumfkort for 1% trumf, i tillegg 20 eurobonus per 100-lapp og 4% avslag når du betaler med dnb saga mc.

    Ikke så ille det. Men verdt 1200 kroner per år? Det må man nesten velge selv.
     
  8. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Bra jeg ikke er alene om å forstå det.
     
    PetterX liker dette
  9. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Sikker på at man kan det? Jeg prøvde å opprette fast overføring fra min mors Trumf-konto til min EB-konto. Jeg fikk dessverre feilmelding.
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Men husk at beløpet på kontoen må være under det beløpet du setter på den faste overføringen. Om hun har mer enn 200 kr på kontoen så går det ikke.
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er inntektskravet for Saga egentlig (evt også investerbar formue)? Vet det er nevnt spesifikt med PB, men kan ikke huske å ha sett det samme for Saga.
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Egentlig 1 million i årlig inntekt eller plasserbar formue, men kan gjøres unntak for de med BankID på mobil.
     
    Henrik, Xflipper and Neonex like this.
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Bankid på mobil faktisk? Merkeligste unntaket jeg har hørt om :p
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Var nok en morsomhet det der, men Saga vurderes mer individuelt i forhold til inntekt/gjeld/formue.
    Så det er ikke krav hugget i stein, men saksbehandler gjør en vurdering i hvert tilfelle.
     
    Neonex liker dette
  15. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Til dere som har Saga, har dere også vært nødt til å flytte over alle forsikringene?

    Har vært i kontakt med en kundebehandler nå som sier at jeg må bli helkunde med både lån, lønnskonto og forsikringer. Har forsåvidt både lån og lønn der, men dnb har overhodet ikke vært i nærheten av å kunne matche noen av forsikringene mine grunnet meget gunstig fagforeningsforsikring.
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg har ingen forsikringer hos de. Ei heller lån
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk Saga med lønnskonto alene, så ingen krav om forsikring. Jeg har har flyttet over ganske mye fordi DNB har et ganske bra tilbud nå, men mange av forsikringene er via fagforening.
     
  18. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    De forsøkte å tvinge meg også. Ba dem ringe igjen om 2 mnd.... Det er 1 år siden :)
     
  19. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Alle kort utenom saga og PB koster 49 kroner måneden. Og jeg vil påsta at dette er en mye bedre deal enn saga og PB. 100% høyere pris, men bare 33% bedre opptjening. Dårlig deal for saga og PB i min bok.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel etter min mening den dårligste løsningen av alle.
    Her får du akkurat det samme som på Shell MC - men du skal betale for det?
    For dobbel pris får du i alle fall poeng du ikke kan få gratis et annet sted..

    Om jeg ikke husker feil må man gå over 7-8000 kr per måned om det skal gi mening istedenfor å kjøpe seg poeng for 99kr mnd..
     

Del denne siden