DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kva er eigentleg pros og cons for DNB SAGA? Fins det cons for dette? (Eg er DNB kunde med 1,99% boligrente)

    Har ikkje millionlønning, men slår eg saman meg og fruen, så er me på 1,5 mill. Er dette nok?
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Det er jo ingen ulemper ihvertfall..

    - Bedre service på telefon, chat og i banken.
    - Diversen rabatter og andre fordeler
    - Invitasjoner til ting som enkelte ganger er gøy
    - Concierge service som jeg faktisk har brukt og det fungerte..
    - Billigere forsikringer, spesielt på livsforsikring.

    Kvalifisering føler jeg er veldig individuelt. En kombinasjon av lån, verdier, fremtidig potensial etc..

    Som ung med mye lån og grei nok inntekt var ihvertfall vi interessante.. Men jeg kjenner folk som har fått kort med lavere inntekt, og folk med avslag med lik eller høyere.. Så det har sikkert litt med kundebehandleren å gjøre..
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Vanskelig å slå livsforsikringen gjennom Saga. Ellers synes jeg ikke det var så allverdens mye billigere forsikringsmessig enn GJF. Concierge har jeg aldri forsøkt, og rabattene via MC får man på alle kort utenom corporate card.

    Er vel også en bedre opptjening på eurobonuspoeng gjennom Saga enn de andre kortene, men har ikke aktivert det gjennom mitt kort. Holder meg til SAS MC og Amex.
     
  4. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Man får også nivå hos Avis - President Club.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    1,818
    Bonuspoeng:
    113
    Så vanskelig er det ikke å slå livsforsikring. Enhver fagforening for de med 5år utdanning og kontorarbeid har bedre vilkår (Econa,jurist mfl).
     
    mariusbb liker dette
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Ordla meg feil. Livsforsikringen er bra skulle det stått.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    1,818
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg enig i :)
     
    OttoL liker dette
  8. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Er saga gull med, samt har boliglån og alle forsikringer(innbo, bil m/full kasko, reise og livs/uføreforsikring). «Reforhandler» pris på forsikringer årlig og får stadig telefoner fra andre forsikringsselskaper som ikke greier å matche pris jeg får av DNB. Selv etter at min fagforening gikk over til annen bankavtale for sine medlemmer for noen år tilbake.

    Ellers er det fint med invitasjoner til diverse arrangementer og spesialtilbud rundt om. Og Consierge funket den ene gangen jeg benyttet meg av tjenesten.
     
  9. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med årsgebyrer o.l.?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Kort fortalt.. Er man DnB kunde, så er det ingen ulemper med å bli Saga.

    C
     
    ChrisTW, KRS and ValdresBjarne like this.
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då har eg sendt epost til kundekontakten min, så får me sjå om dei synes eg har stor nok verdi for SAGA!
     
  13. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Er det ikke gebyr/avgift hvis man skal ha sas eurobonuspoeng på DnB saga kredittkort?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,034
    Bonuspoeng:
    293
    Koster 99 i måneden for Saga. Da får man 20p/100kr.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,034
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg byttet fra gjensidige til DNB på den betingelsen at jeg og kona ble Saga-kunder, og at alle forsikringer og priser skulle være minst like bra. Jeg ville gjerne ha 20/100 på MC, og bedre pris på forsikringer. Er nå akkurat blitt SAGA-kunde, og sparer ca 9000,- i året på forsikringene, har samme betingelser på lån, og er veldig fornøyd med det. Jeg beholdt livsforsikring, ulykkesforsikring og uføreforsikring i Gjensidige, da damen hos DNB ikke klarte å matche pris og dekning. Jeg kan spare litt penger om jeg flytter dem, og samtidig sier opp medlemsskap i fagforeningen, men det har jeg ikke tenkt til.

    Alt i alt, veldig fornøyd med byttet!
     
    ChrisTW liker dette
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,354
    Likes mottatt:
    4,150
    Bonuspoeng:
    113
    Alt i alt veldig fornøyd med Saga selv. Jeg ble invitert med av en kundebehandler for en del år siden da jeg lå på rundt 500k/år, men det er vel litt individuelt ja.

    Kjedelig å betale 99kr/mnd men fin opptjening.

    Da jeg hadde boliglån var jeg fornøyd med prisen på det, forsikringene ble enda litt billigere, concierge fikset bestilling på en paris-restaurant for meg, og har testet de til et par andre småting med varierende hell.

    - Kan de ringe hotellet jeg er på vei til, få koden til parkeringshuset og sende meg den på SMS? ja
    - Kan de sørge for at en venn får et bursdagskort levert på hotellrommet i Dubai på bursdagen sin? ja
    - Kunne de skaffe meg en bartender til en fest? Nnnei, dessverre ikke :)

    Det mest irriterende med saga-conciergen er at jeg må identifisere meg hver bidige gang. Dette burde de ha løst med å lagre mobilnummeret mitt.
     
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,667
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Men SAGA har ikke årsavgift og i tillegg en meget god livsforsikring. Med en fagforeningsavtale må du vel betale fagforeningsavgift i tillegg.:D
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,102
    Likes mottatt:
    1,818
    Bonuspoeng:
    113
    Sant nok, men den anser jeg som sunk cost, alternativt som en forsikringspremie mot arbeidsrettproblemer. Nå er jeg med i Econa, og der er årskontingent kun drøye 3500kr, så regnestykket er faktisk positivt ettersom jeg forsikrer min kone også.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,763
    Likes mottatt:
    57,034
    Bonuspoeng:
    293
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med følgende?

    Jeg er i dag DNB Saga og har Saga MC med eb-opptjening. Samboeren fikk for noen uker Saga bi-program, hvilket innebærer at hun også kan få Saga MC (mot felleskonto) med eb-opptjening. Hun har enda ikke bestilt kortet.

    Jeg fikk i dag bekreftet at min konto oppgraderes til DNB PB. Jeg har da forstått at jeg får nye 12k eb grunnet overgang til nytt kundeprogram. Hvis vi da venter litt til med å bestille Saga MC til samboeren, vil vi da kunne få enda 12k siden vi på det tidspunktet er på forskjellige kundeprogrammer? Kan jo bli fint med 24k velkomstpoeng og 25% eb på hovedkortet :)
     
    Klokkesamler, jgroneng and Satyv like this.

Del denne siden