DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Du trenger ikke SAGA for supertilbud og EB-opptjening. Du kan søke her om DNB Mastercard (som ikke krever eksisterende kundeforhold): https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/webform/mastercard.html

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Bare søk, flytt "totalt" over, så flytter du tilbake til den opprinnelige banken din...Verre er det ikke :)

Neonex liker dette
  3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg bestilte Saga spurte jeg om det var mulig å droppe debetkortet, da det uansett ikke kommer til å bli brukt. Ser ingen grunn til å betale årsavgift for noe som bare skal støve ned i en skuff. Fikk til svar at Saga er en totalpakke; så begge eller ingen.

Er det noen som har klart å kvitte seg med debetkortet her?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, men det må agentrulett til. Ring inn og si du ikke bruker det.

5. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    For min del beholdt jeg det fordi DNB er en av få banker som fortsatt lar deg ha bilde på bankkort, så da er det backup ID og backup betaling i et.

Kanskje ikke viktig for deg, men verdt å nevne.

turbotobben liker dette
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål i fall det skulle bli aktuelt med store kjøp:

På mange kort funker det ikke å "fylle opp" på forhånd, da kredittgrensen samtidig fungerer som grense for enkeltkjøp (SAS MC Premium er jo et eksempel på dette.)

Hvordan er dette med Saga MC? Får man der gjøre så store kjøp man vil om kortet er fylt opp tilstrekkelig på forhånd, eller blir man også der stoppet ved beløp over kredittgrensen?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,864
    Bonuspoeng:
    293
    Saga kan man overfylle uten problem, antar det gjelder alle DNBs mastercard.

8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,806
    Bonuspoeng:
    350
    En telefon til kundeservice så øker de kredittgrensa di. Jeg kjøpte nytt kjøkken og fikk økt til 300k for et enkeltkjøp.

9. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på noen ting
    1) Teller hva man bruker uten EB-opptjening aktivert mot 100/200k, grensene, eller teller det kun når du betaler månedspris og har spend?
    2) Hva hvis man slår av og på? Si at jeg aktiverer og bruker 50k i februar under en Power-kampanje, slår av opptjening, venter til august, reaktiverer og bruker nye 50k på Power. Vil jeg da få 10k statuspoeng?

10. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,892
    Bonuspoeng:
    113
    1) Kun EB opptjening teller.
    2) begynner på 0 hver gang

11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    796
    Bonuspoeng:
    93
    Med Saga følger noen forsikringer:

https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/privat/Kort/Forsikringsvilkaar_SAGA_PrB_ny.pdf

Noen som vet om disse også gjelder om kortet er brukt med Curve?

Grunnen til at jeg er usikker er at det meg bekjent vil være Curve som fremgår av kontooversikten, og ikke den aktuelle butikken eller leiebilselskapet.

Videre ser jeg av nettsiden at DNB har gjort spesifikt unntak for Curve hva angår Supertilbud og faste rabatter. Er det da rimelig å tro at det samme kan gjelde forsikringer, selv om det så vidt jeg kan se ikke er nevnt i vilkårene?

Last edited: 10. mai 2020
  12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Forsikringer som krever betaling med kort vil ikke gjelde, nettop fordi som du sier DNB forholder seg til Curve som motpart.

13. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er din kilde til svar på nr. 2?

14. Fuzzion

Fuzzion Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Fra DNB sitt ståsted så har man vel ikke kjøpt reisen/objektet med DNB MC. Man har kjøpt det med Curve. Og så har man betalt Curve med DNB MC. Eller har jeg totalt misforstått hvordan Curve fungerer?

15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,361
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er min oppfatning også. Curve er et mellomledd.
    Jeg ville ikke stolt på hverken reiseforsikring, avbestillingsforsikring, refusjon av kjøpt flybillett ved konkurs etc hvis jeg brukte kredittkortet via Curve, BillKill eller noe annet. Kun direkte belastning teller.

16. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,493
    Bonuspoeng:
    113
    Curve er jo et Mastercard så kjøpsbeskyttelsen skal være god. Men jeg regner med de rene kredittkjøpsbestemmelsene ikke gjelder. Curve er vel debit. Det er mulig britiske bestemmelser ikke skiller mellom debit og kredit. Selv ville jeg unngått Curve til alt annet enn kontantuttak og en runde med øl.

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    Curve har laget en egen type kjøpsbeskyttelse fordi kortet ikke dekkes av det som tilsvarer kredittkjøpsloven i Storbritannia. Jeg har ikke giddet å lese meg så mye opp på dette siden jeg ikke bruker kortet så veldig mye, men det er noe info her: https://support.imaginecurve.com/hc/en-gb/sections/360000212717-Curve-Customer-Protection

freddyen liker dette
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,678
    Bonuspoeng:
    293
    freddyen liker dette
  19. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har erfaring med hvor strenge de er med inntektskriterene for å få SAGA? Får man avslag med 800k i årsinntekt f.eks?

20. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,806
    Bonuspoeng:
    350
    De gjør i såfall en individuell vurdering basert på inntekt, formue og gjeld. De er litt mer slepphendte med krava om du vil låne litt penger av dem og kanskje forsikre litt der og

FastLane liker dette

Del denne siden