EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'Kjøp og salg av poeng' startet av Brunello, 09. des 2017.

1. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    min verdi er 10øre

2. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Hvem er det som selger trumf her ?

3. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Edit:solgt

Jeg har akkurat solgt mine trumfpoeng, så jeg kan jo i teorien sette opp automatisk overføring til en kjøper her hvis jeg får en god pris? men da må personen også ville kjøpe alt hver måned. vil ikke stresse med å bytte hele tiden. ligger vel på mellom 500-1000kr/mnd.

fikk en del PM, så redigerer innlegget litt.
    Jeg solgte mine 2000 for 2600, som gir en kurs på 1.3, og da var det en dårligere avtale for kjøper i og med at han da bare fikk 10 poeng per krone.
    Vil tro jeg da kan få en bedre pris for 50% flere poeng. Det er iallfall ikke vits å by mindre :)

Last edited: 14. aug 2018
    duppsko liker dette
  4. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Det bør være en god deal for en med kontinuerlig behov for poeng. Men litt administrasjon for begge parter såklart.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Her er et forslag som for noen kan virke rart men som andre kan synes er OK :)

Jeg holder på å booke tur til USA for sommeren 2019 for alle fire i familien (2+2). Enten til New York eller SFO/LAX. Ønsker helst å fly til enten LAX eller SFO bort og fra den andre byen hjem. Alternativet er EWR begge veier. Vi ønsker helst å være borte 14-16/17 dager.

Har idag to bookinger inne:
    28/6: OSL - EWR i SAS Plus
    10/7: OSL - ARN - LAX i SAS Plus
    Har dermed brukt 216.000 poeng og har pt. 37.000 poeng på kontoen.

Utfordringen er som følger:
    Hvis det dukker opp 4 seter EWR - OSL i tidsrommet 12-15/7 har jeg ikke nok poeng (108.000) ledig til å booke setene uten å kansellere bookingen til LAX. Hvis det så dukker opp 4 seter tilbake fra LAX eller SFO tviler jeg på at setene jeg hadde den 10/7 er ledig lengre..

Spørsmålet mitt er derfor om det kan la seg gjøre at hvis det dukker opp seter EWR - OSL i ønsket tidsrom, at noen med altfor mange poeng på konto kan booke disse for meg for å «holde de av». Hvis det viser seg at jeg finner seter fra SFO eller LAX kan de bare kanselleres. Hvis jeg ikke finner seter derifra må vi finne en måte å få «flyttet» bookingen over til meg slik at mine poeng blir brukt.

Som sagt forstår jeg at dette kan virke rart for noen, og kanskje det er noe jeg ikke har tenkt på som gjør det ikke-gjennomførbart. Men det er også mulig det lar seg løse.

Hvis noen kan være interessert i å hjelpe en felles forumist setter jeg stor pris på det. Ta kontakt her i tråden eller på PM :)

På forhånd takk!

6. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Er du sikker på det ikke finnes noe "hemmelig" kø system?
    Som kan komme imellom når "en-av-oss" kansellerer den billetten som blir holdt av til deg? Selv om du står klar til å booke. Muligens det går, om begge er på telefonen samtidig...evt. konferanse...

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Det er her utfordringen kommer inn. Ingen vet vel helt hva SAS gjør med bonus-billetter som blir kansellert. Noen blir tilgjengelig for andre å booke, andre ikke..

8. Skinnes

Skinnes EBG, AY Gold

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Hvis jeg skulle selge 222.000 EB poeng, hvor mye kan disse selges for? Har også en CT.
    20.622 av poengene er grunnpoeng.

Shyneno liker dette
  9. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    du kan ikke overføre mer enn 100.000 poeng til en annen men du kan bestille billetter for andre.. du kan selge feks 150.000pts + ct eller 190.000pts + ct osv...

jeg kan by deg 15.000kr for 190.000pts + ct

Xflipper liker dette
  10. Skinnes

Skinnes EBG, AY Gold

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Du har PM

11. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,531
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje bare meg, men jeg foretrekker at det ikke tas på pm. Da vet jeg nemlig gjengs pris hvis jeg av en eller annen grunn senere skulle ha behov for slikt, eller kan påpeke det sånn ca til andre. Ved "send pm" med gullkort fikk jeg forslag på alt i fra 3-6k.

Nanping and Shyneno like this.
  12. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her ved salg av trumf-poeng. Tilbudet varierte fra 1.1 til 1.65.
    ganske stor forskjell :)

13. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner godt at folk ønsker å ha slike samtaler på PM. Det som derimot kunne vært bra å ha en person som får informasjon om gjennomførte transaksjoner og rapporterer dem aggregert.

Shyneno liker dette
  14. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg solgte iallfall akkurat 2000trumfpoeng.
    etter dette har jeg inngått en avtale om salg av det som kommer inn av trumf. da går det jo bare 200trumfpoeng hver gang, og det vil uansett ikke bli det store tapet. når jeg ser at folk har 500 innlegg her inne så velger jeg å stole på de.

15. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan ikkje overføre Trumf, kun sette inn på NCC(Choice) og til Eurobonus, og til EB så er det best med fast overføring.
    Skal du kjøpe eller selge? Her er det absolutt best å selge, då me betaler mykje meir en det du kan kjøpe det av hos venner og kjente. Så det er best og vera dealer, som @Stianoh Går også ann å legge det ut på facebook/kjøp og salg på facebook, men folk trur du er litt gal!
    Men når du blir passe stor poengjunkie, så gjer du nesten alt!

16. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Er interressert i å kjøpe både EB poeng og Trumf. Noen som har?

17. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,358
    Bonuspoeng:
    183
    "Alle" her er vel stort sett interessert i å kjøpe trumf!

indahla and Shyneno like this.
  18. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, da jeg solgte de 2000 jeg hadde så overførte jeg til 10 EB/kr. Når jeg jeg da var på 0 har jeg skaffet en fast kjøper her og lagt inn hans navn og EB-nr, slik at han får en fast overføring hver gang jeg får 200 trumfpoeng. Da får han 15 EB/kr :)

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye betaler han deg pr. 200 Trumf?

Shyneno liker dette
  20. Stianoh

Stianoh Medlem

Likes mottatt:
    106
    Bonuspoeng:
    43
    300kr. Dvs 1.5kr pr trumfpoeng. Har dog fått bud på 1.65 i ettertid, men siden jeg var kjapp med å godta 1.5 så skal han få det en stund.

Shyneno liker dette

Del denne siden