EB-børsen. Kjøp, salg og bytte av ekstrapoeng. Og kun poeng.

Tråd i 'Kjøp og salg av poeng' startet av Brunello, 09. des 2017.

1. Fredrikn

Fredrikn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Selv med en god del etterspørsel så var det ikke så lett å få solgt med de høye avgiftene så jeg kommer med et nytt forslag:

Har gratis oppgradering til sas plus worldwide pga. mastercardet mitt så hvis noen ønsker å booke en bonusreise via min bruker vil de få gratis oppgradering. Ta kontakt for en god deal :)

EDIT: SOLGT!

Last edited: 21. okt 2018
    jonss liker dette
  2. Kai

Kai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har 180k poeng tilgjengelig og 8800 trumf kroner tilgjengelig. Send PM ved interesse :)

gzegorz and Shyneno like this.
  3. B4stian

B4stian Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Trenger 13000 poeng for å booke tur... noen som vil selge eller evt låne meg mot noe imellom? Har poeng tikkende inn om en måneds tid, men redd bonusbillettene er borte da :/

4. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Er på jakt etter en CT og 140k+poeng, må gjelde for Star a og må være gyldig for 2019. Send meg en PM

5. Bergan01

Bergan01 Medlem

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    33
    65.000 EB poeng ønskes kjøpt.
    Send meg gjerne PM om du har noen du vil kvitte deg med

Last edited by a moderator: 21. okt 2018
  6. HEHO

HEHO Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har 27 000 EB poeng, og eventuelt 5 000 EB poeng fra Trumf som jeg ønsker å kvitte meg med. Send meg PM ved interesse.

7. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg må nesten spørre hva disse poengene går for, gitt at selve overføring koster en del på større overføringer.
    Samtidig regner jeg med at det må være billigere enn å kjøpe direkte fra sas, eller?

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    det er veldig vanskelig, for det er ikke lønnsomt å selge dem

9. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Det er det jeg tenkte.
    La oss bruke eksempel oppe, cirka 30000 poeng.
    Det koster 1500 nok kun i overføring, så det må være minstebeløpet.
    Om jeg kjøper samme poengene koste det 6000 nok.

I en sånn scenario jeg kan ikke tenke meg at jeg ville kunne by mer enn 3000 nok, med tanke på risiko osv.
    Det hele høres ikke spesielt lønnsomt nei.

Shyneno liker dette
  10. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje bedre verdi å selge ferdig kjøpte bonusbilletter eller?

DanH and Shyneno like this.
  11. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Er mulig intr. å kjøpe poeng. Har sendt noen PM, men dersom noen har poeng til salgs, send meg PM. Alt av interesse fra 60 000 poeng og oppover...

12. aadneih

aadneih Adne

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, Ønsker å kjøpe eurobonus poeng trenger ca 50.000 ++ for å kunne planlegge langtur neste år. Send PM. Har også CT for 2018 som jeg ikke får brukt, dersom noen kan gjøre nytte av den på kan jeg også bytte den vekk, usikker på om den kan brukes av andre?

13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    CT kan ikke brukes av andre hvis du ikke også tilbyr poeng på kjøpet.. Noe jeg tviler på du gjør siden du ønsker å kjøpe dette! ;)

Har du lest tips her inne på hvordan skaffe seg poeng? 10000 fra Fjordkraft, 5000 for DN-abb osv.. Det er dyrt å kjøpe fra andre!

Shyneno liker dette
  14. JohannaMP

JohannaMP Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Er interessert i å kjøpe poeng, trenger max. 100.000. Send PM dersom du har poeng til salgs (helst rimelig, det haster ikke med poengene...).

15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at jeg har noen poeng til salgs altså, men i og med at du bruker ordet "rimelig" så lurer jeg på om du er klar over at bare kostnaden av å overføre 100.000 poeng er 5.000 kroner, så allerede der er man i nærheten av mitt begrep om rimelig (her må jeg ta høyde for at du har andre definisjoner av rimelig enn meg ;)). I tillegg kommer selvfølgelig prisen selger skal ha for poengene...

16. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du tar en runde blandt venner og familie så kan det kanskje hende at du finner en del poeng der du kan overføre. Gjør en avtale med de at du kjøper Trumfen deres og sett opp fast overføring. 10.000 Trumf tilsvarer 100.000 poeng. Og med fast overføring får du jo 15 poeng per krone overført.

17. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    En annen ting er jo at det ikke er lett å finne noen som selger 10.000 Trumf kroner i en bulk. Da er det kanskje lettere å finne noen som selger 100.000 Poeng.

Hva er rimelig pris for 100.000 poeng?
    13øre pr. poeng + 5000kr i gebyr ?

18.000kr ?

18. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Det er her rimelighetsbegrepet er litt vanskelig, i og med at det er ganske så relativt. Det vel ofte at selger og kjøper har forskjellig syn på hva som er rimelig, og svært ofte blir rimelig brukt som synonym til billig.

Jeg vil si at 18.000 kroner vil være en forventet og helt ok pris på 100.000 poeng (kalkulert ut i fra snitt mellom engangs og fast overføring av Trumf). Om kjøper synes den er "rimelig" er jo en helt annen sak o_O

19. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,985
    Bonuspoeng:
    113
    Vært diskutert mange ganger. Personlig «kjøper» jeg alle anledninger prisen er under 8 øre, men bruker/«selger» ved 12 øre. For tommelfingerberegninger og kostpris til familie beregner jeg 10 øre.

20. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Men da har du og jeg rimelig likt pris syn.
    Jeg sa 18k og du sa 17k.

Del denne siden