Kempinski Villa Rosa 5*, Nairobi (Westlands)
Bestilt: Deluxe King
Oppgradert til: Executive King Balcony (3 kategorier opp)
Service: Ekstremt bra
Perks: Frukt, nøtter, lokale søtsaker på rommet. Gratis minibar, gratis frokost
Membership: GHA Titanium
Flott, staselig og litt gammeldags hotell. Om man ønsker klissnytt og strømlinjeformet er ikke dette stedet. Selv om vedlikeholdet er veldig godt, har de heldigvis bevart gamle ting som teak flooring (slikt får man ikke kjøpt idag) uten å fristes til å skifte ut. Det er likevel slipt jevnt og lakkert, så alt er på stell.
Fikk rom i 9 etasje av 10, akkurat som oppgitt i mine generelle preferences for high floor.
View attachment 179803
(Bilde kopiert fra webben, alle andre bilder er mine egne)
Rommet er stort, har en enorm king bed, og kjempe-bad med både badekar og separat dusj. Akkurat slik jeg ideelt vil ha det: liker et badekar for bading, men liker ikke å dusje der.
View attachment 179804
Rommet fra et par vinkler:
View attachment 179805
View attachment 179806
Som spesielt nevnt i starten: service her er ekstrem! Ansatte overalt, alltid et smil og et Jambo (hei, på Swahili) og spørsmål om de kan gjøre noe som helst for gjestene.
Mail kom inn etter et halvt døgn hvor de gjerne ville vite om det var noe som helst annet jeg ønsket fra pute-menyen(!) eller alle mulige andre ting.
Den mest gjennomførte hotell-frokosten jeg har sett og smakt noensinne.pg jeg har vært på flere hundre hotell etter hvert for sammenligningen: stasjoner for alt man kan ønske seg laget på bestilling, nesten 15 te-varianter (er jo i Kenya), egen dessert-kokk og ostedisk/deli, ferdige valg/inspirasjon for egg m/tilbehør på rundt 10 forskjellige måter inkl tyrkisk, indisk, kenyansk osv.
Gikk for en tyrkisk vri fra egge-menyen, stilren og med biter av kalkunpølse:
View attachment 179807
Denne var islamsk halal også, men jeg liker godt et hotell som sørger for å gjøre alle happy. Bacon og pølser av svin for dem som vil ha det (meg!) på en egen stasjon det også, selvsagt. Kenyanerne er forøvrig 80% kristne, med stort muslimsk innslag blant resten.
Bassenget er ikke stort, men rent og ryddig. Tett oppfølging med utdeling av håndklær for bading på de allerede håndkle-oppredde solsengene.
View attachment 179808
Oppgraderingen av rommet ble bekreftet på forhånd, etter en vennlig mail til hotellet. Er heldig som skal være her noen netter, og vil lett komme tilbake til dette hotellet når som helst!
Ble nesten et reisebrev i lengde dette haha....
Vis alt...