Erfaringer med GHA Discovery + gjennomførte overnattinger

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av freddyen, 09. nov 2025.

1. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    1,016
    Bonuspoeng:
    93
    Du får i iallfall 2 opp!.

Sånn på siden så har Avani riverside en ordentlig kul bar. Sin rooftop bar.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    113
    Ja to opp forventer jeg. Men fikk inntrykk fra @milehigh at han fikk mer enn to. Ettersom han ofte bor på GHA hoteller har han sikkert input på det. KI var veldig tydelig på at den rooftop baren på Avani var bra. Takk for tips.

3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,958
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et invitation-only level over Titanium. Det funker helt insane:)

Men det gjør generelt Titanium også. Det er et bra triks å booke noen av de lave spennene opp fra base room.

En supernice suite på Bellustar Tokyo nå. SIst fikk jeg penthousen her.

Drar videre til Pan Pacific og Capella Kyoto i dag, og deretter Patina Osaka.

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    113
    Du lovte en gang for lenge siden litt info om Red level. Får vi det snart?

5. f1y

f1y Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Ifølge denne artikkelen så er det snakk om mye 'soft' (bedre kundeservice) og at romoppgraderingen er suite og ikke to hakk opp. Ser ut som en time tidligere innsjekk og to timer senere utsjekk, nytt fruktfat daglig (tror jeg alltid har fått frukt som titan selv) istedet for kun ved innsjekk.

Litt på siden, men jeg vet ikke om man på det røde nivået også får bestikk mtp. hvor mye frukt man må få, har selv reagert på hvor mye frukt det forventes at man skal klare å spise med henda, men det er jo en treningssak.

6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at Red også jan dele status då om noen har er jeg klar til å takke ja. 100 netter er kanskje nok for å kvalifisere? Trodde det ville være enda høyere.

7. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Titanium kan også dele ut 1 Titanium kort i året.

Deler mitt eget til ett av barna, så har vi flere oppgraderinger og gratis frokoster tilgjenglig når vi reiser sammen som gruppe.

Ser slik ut (før utdelingen):

Screenshot_20260723_123124_GHA DISCOVERY~2.jpg

Spielhaug, Earl, Teknolai and 2 others like this.
  8. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Kempinski Villa Rosa 5*, Nairobi (Westlands)

Bestilt: Deluxe King
    Oppgradert til: Executive King Balcony (3 kategorier opp)
    Service: Ekstremt bra
    Perks: Frukt, nøtter, lokale søtsaker på rommet. Gratis minibar, gratis frokost
    Membership: GHA Titanium

Flott, staselig og litt gammeldags hotell. Om man ønsker klissnytt og strømlinjeformet er ikke dette stedet. Selv om vedlikeholdet er veldig godt, har de heldigvis bevart gamle ting som teak flooring (slikt får man ikke kjøpt idag) uten å fristes til å skifte ut. Det er likevel slipt jevnt og lakkert, så alt er på stell.

Fikk rom i 9 etasje av 10, akkurat som oppgitt i mine generelle preferences for high floor.

Screenshot_20260723_124330_Chrome.jpg
    (Bilde kopiert fra webben, alle andre bilder er mine egne)

Rommet er stort, har en enorm king bed, og kjempe-bad med både badekar og separat dusj. Akkurat slik jeg ideelt vil ha det: liker et badekar for bading, men liker ikke å dusje der.

20260722_161135.jpg

Rommet fra et par vinkler:

20260722_161102.jpg

20260722_161116.jpg

Som spesielt nevnt i starten: service her er ekstrem! Ansatte overalt, alltid et smil og et Jambo (hei, på Swahili) og spørsmål om de kan gjøre noe som helst for gjestene.

Mail kom inn etter et halvt døgn hvor de gjerne ville vite om det var noe som helst annet jeg ønsket fra pute-menyen(!) eller alle mulige andre ting.

Den mest gjennomførte hotell-frokosten jeg har sett og smakt noensinne.pg jeg har vært på flere hundre hotell etter hvert for sammenligningen: stasjoner for alt man kan ønske seg laget på bestilling, nesten 15 te-varianter (er jo i Kenya), egen dessert-kokk og ostedisk/deli, ferdige valg/inspirasjon for egg m/tilbehør på rundt 10 forskjellige måter inkl tyrkisk, indisk, kenyansk osv.

Gikk for en tyrkisk vri fra egge-menyen, stilren og med biter av kalkunpølse:

20260723_100812.jpg

Denne var islamsk halal også, men jeg liker godt et hotell som sørger for å gjøre alle happy. Bacon og pølser av svin for dem som vil ha det (meg!) på en egen stasjon det også, selvsagt. Kenyanerne er forøvrig 80% kristne, med stort muslimsk innslag blant resten.

Bassenget er ikke stort, men rent og ryddig. Tett oppfølging med utdeling av håndklær for bading på de allerede håndkle-oppredde solsengene.

20260723_113845.jpg

Oppgraderingen av rommet ble bekreftet på forhånd, etter en vennlig mail til hotellet. Er heldig som skal være her noen netter, og vil lett komme tilbake til dette hotellet når som helst!

Ble nesten et reisebrev i lengde dette haha....

Baldrick, Spielhaug, DJasko and 14 others like this.
  9. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor mye koster dette hotellet i juli?

10. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Temmelig presis 300 USD/natt. For et rom som lå 2 hakk opp fra basis rom. Full flex. Kunne vært litt billigere om jeg droppet flexi.

Romtype var valgt med omhu fordi oppgradering 2 hakk ville bli executive room. Fikk et tredje hakk opp, til exec room w/balcony.

btm liker dette
  11. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har testet The Vietage by Anantara? Anantara har en egen luksus togvogn på toget fra Da Nang til Quy Nhon som tar 6 timer. Vognen har plass til 12 personer. Vurdere å booke dette ifm at vi skal ta toget fra Da Nang til Quy Nhon og bo på Avani Quy Nhon i juli 2027. På toget er det fri flyt av drikke og man får servert en tre retters meny. Dersom man kun booker toget koster det USD 500 per pers. Kjøper man det som en del av et opphold på Avani Que Nhon er prisen USD 327 per person. Syntes fremdeles det er dyrt så tenkte å høre om noen har erfaringer. Hadde det kun vært to voksne hadde jeg nok gjort det men vi skal ha med oss 2 ungdommer (15 og 18år) også. Da blir det 12.500kr totalt. Dette er i et land hvor alt annet er tilnærmet gratis.

Last edited: 08. aug 2026
  12. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,361
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke vært på Anantara utenfor Thailand, men der er de forskjellige alltid solide.

Ville være direkte overraskende om ikke det samme gjelder Vietage også. Selv om det er et togstasjonshotell på godt og vondt :)

13. Nuvolari

Likes mottatt:
    3,473
    Bonuspoeng:
    113
    @milehigh og andre som har bodd på hoteller i GHA alliansen. Hvor ofte opplever dere å bli oppgradert? Er det stor forskjell mellom de ulike kjedene ift hvor ofte man blir oppgradert? Hvis hotellet er relativt fullt og det ikke er noen ledige rom 1 og 2 kategorier opp, har noen da opplevd å bli oppgradert 3 nivåer?

Del denne siden