Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hampton by Hilton Berlin City West
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Toppetasje med balkong
    Andre fordeler: To kuponger for mat og drikke, gratis internett

    Artikkel om oppholdet her.
     
  2. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: London Hilton on Park Lane
    min status: Milepoint Gull
    Rom booket: billig (Til dette hotellet å være)
    Oppgradert: Ja, til executive floor.
    Andre fordeler: Lounge (som er ganske bra), frokost i loungen, gratis Internett. Velkomstgave på rommet i form av frukt, vann, og 4 søte cup cakes... :) I tillegg ble jeg svært godt mottatt ved innsjekk, og fikk telefonnummer og visittkort til sjefen for guest Relations (som også sjekket meg inn). Det kan man like... :)

    Når man blir mottatt slik så er gjenkjøpssannsynligheten høy.
     
    Last edited: 17. jan 2014
    ina liker dette
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton CPH
    Min status: Diamond
    Rom booket: billigst mulig
    Oppgradert: Ja, til Executive Plus rom, et stort rom som er mye større enn ett vanlig Executive rom med sofa og ett bord med 4 stoler.
    Andre fordeler: Lounge som er bra med gratis alkohol og fingermat på kvelden, frokost i loungen, gratis Internett som svinger. Ikke mottatt noe velkomstgave, men jeg hang DND skiltet på rett etter jeg kom. Gratis vann på rommet.

    Veldig fresht Hilton, ett av de bedre flyplasshotellene jeg har bodd på. Veldig bra Diamondrespekt her. Anbefales!
     
  4. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Metropole London
    Min status: Blue
    Rom booket: Deluxe room (billigst mulig)
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: -

    Fint anlegg og fine fasiliteter, men rommet skuffer big time. Helt ut på dato og står overhodet ikke til forventningene. Verken internet (15 pund for 24t!!) eller frokost var inkludert. Du får MYE bedre for den prisen i London. Sinna-rapport kommer.
     
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Vel, at frokost og internett ikke er inkludert står det jo gjerne når du booker. Evt. kan man booke en rate med frokosten inkludert.
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har hørt at det er i hovedsak to deler av dette hotellet: Det gamle og det nye. Det kan kanskje høres ut til at du havnet i den første delen. Jeg har hørt at rommene i den nye(re) delen slett ikke er så verst, men har ikke selv hatt noen erfaringer med hotellet. Jeg synes det ligger litt for langt unna de tingene jeg er opptatt av til å orke å booke der... ;)
     
  7. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    At frokosten ikke er inkludert er heller ikke poenget, kun tilleggsinformasjon. Men siden du nevner det, ble overrasket da det ikke var en rabattert rate og at jeg hadde nok forventet at det var inkludert, uten at det bryr meg så mye (10GBP, no biggie). At wi-fi ikke er inkludert finner du under rombeskrivelsen.

    Det stemmer, du har The Tower som er de gamle rommene og West Wing som er et nyere tilbygg. For min del blir det noe fjernt å betale 1600-2000,- pr natt for å så gamble på et rom i den nye fløyen, da kan jeg heller booke et hotell hvor jeg hvertfall vet at jeg får allright strandard i utgangspunktet;)
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Hva angår frokost så er vel min erfaring at dette så godt som aldri er inkludert på hoteller rundt om i Europa (i noen tilfeller har mindre hoteller dette inkludert, men svært sjelden de større kjedene). Jeg har derfor som default at det ikke er frokost inkludert (jeg har også blitt "lurt" noen ganger med mva, spesielt når jeg har booket via Via Online som ofte sier at alle avgifter er inkludert; dette er imidlertid ikke alltid ensbetydende med inkl mva).

    Jeg ville nok aldri betalt 1600-2000 for Metropole, jeg heller. :) Sist bodde jeg på London Hilton on Park Lane, som er et betydelig bedre hotell, og betalte kun 185 pund per natt (og med gull har jeg hatt 100% treff på oppgradering, og dermed frokost, lounge og wi-fi). For deg uten status ville du normalt fått rom lavere nede, men det er vel kun de laveste 3-4 etasjene (opp til 9. etasje, tror jeg) som ikke er oppusset.
     
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Düsseldorf
    Min status: Tøysegull
    Rom booket: 2 De Lux
    Oppgradert: Ja meg til Juniorsuite, reisefølget til executive room
    Andre fordeler: 2 vannflasker på hvert rom, gratis internett og frokost for begge.
    Fornøyd: Ja absolutt!
     
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Kanskje ikke rett tråd, men jeg sjekket prisen på 3 netter på London Hilton on Park Lane medio mars med bruk av poeng. Jeg ble litt overrasket over utfallet, for de skulle ha 80.000 poeng for en natt (billigste alternativ disse dagene var på GBP 329,- per natt) eller alternativt 32.000,- + 98 pund per natt. Sistnevnte alternativ må jo være ganske bra valuta for poengene, hvor hvert GBP koster 138 poeng. I førstnevnte alternativ, hvor Hilton ville fått meg til å brenne av mange poeng (presumptivt en god ting for Hilton), så må jeg ut med 243 poeng per GBP. Jeg forstår ikke at HH har en uttaksstruktur hvor poeng + cash gir en bedre uttelling per poeng enn bruk av rene poengovernattinger.
     
    ina liker dette
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hampton Inn JFK
    Status: Diamond
    Rom booket: Vanlig 2 queen beds
    Oppgradert: Nei, vanlig rom med to queen beds. Eneste romtypen de har tror jeg :p
    Andre fordeler: Gratis internett, "velkomstgave" - fikk velge mellom en flaske vann eller boks med brus, samt en type snacks. Valgte en vannflaske og tørkede eplechips :p Early check in og early check out. Kom til hotellet rundt midnatt og sjekket ut 4 am :p Gratis shuttle til flyplassen
    Fornøyd: Helt greit altså!
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton LHR
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste dagrom
    Oppgradert: Ja, til "Presidential Suite" påsto den italienske skreppa som sjekka meg inn. Var nok en junior + suite i beste fall ellers behandler de presidenter dårlig. Boblebad varre ihvertfall
    Andre fordeler: 4 flasker vann, dårlig Internet, club access
    Fornøyd: Tja, men sengen var veldig sliten og det var ett jævlig rabalder fra stuepikene som hadde base rett over gangen
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hvor jeg finner gyldighetsperiode for mitt HHonors Gold? Jeg burde vært nedgradert nå, men er fortsatt Gold.. Noen som aner hvor jeg finner dette?
     
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det lurte jeg også på her forleden. Men jeg mener å ha sett at den gjelder ut mars.

    Det jeg lurer på er om man vil fortsatt ha gullfordeler om man bestiller i mars for opphold i april/mai. Noen som vet?
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat det jeg også tenkte på..
     
  16. andyp

    andyp Medlem

    Innlegg:
    93
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hilton Islington London
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard (rimeligste) med cash+poeng
    Oppgradert: Ja, til Superior room
    Andre fordeler: 2 flasker vann, 1 liten flaske Merlot, Internett, sen utsjekking, Frokost
    Fornøyd: Ja, var nyoppusset og fint interiør samt grei størrelse til London å være. Anbefales
     
  17. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Har Hilton slik en "challenge" som gir gull/ diamond hvis man har så så mange overnattinger innen kortere tid enn et år?

    I tilfelle hva er opplegget?
     
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ja jeg fikk tilbud om å matche CC Concierge til HH Gull ved å bo 6 (tror jeg det var) netter i løpet av 90 dager.
     
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du da gull umiddelbart (før de første 6 nettene), eller fikk du gull først etterpå?
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg klarte aldri å fullføre den utfordringen. Men jeg fikk ingen gullstatus før oppholdene så regner med man må fullføre den før man får statusen. Sjekket forøvrig nå mailen fra HHonors og den sa 5 opphold eller 10 netter. :)

    Har sendt en ny Mail om statusmatch nå siden jeg har 8 netter booket denne måneden så får vi se om det blir noe ut av det.
     

Del denne siden