Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket kontoen hos Hilton i dag. Diverse kampanjer hadde slått inn, så de 2 nettene ga meg tilsammen 13078 HH poeng. Dvs jeg gikk kun 3k i minus, hehe. God deal!!
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    32 000 - 13 000 = 3 000?? :p
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Takkkkk for deeeeet!
    Hvis noe høres for godt ut til å være sant er det gjerne det.....
    Er det rart jeg drikker........
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton CPH
    Status: Blue
    Rom booket: Standard rom for points+cash (20000 HHonors poeng + 65 DKK)
    Oppgradert: Nei det tror jeg ikke, selv om det var badekåpe på rommet?
    Andre fordeler: Gratis internett (fikk en voucher ved innsjekk)
    Fornøyd: For en natt nær flyplassen så har man ikke så mange valg i København. Prisene er ofte deretter også. Men jeg synes jeg fikk en god deal med cash+points. Hyggelig personale og god stemning. Ikke gratis frokost, men jeg er kanskje blitt litt bortskjemt med det i det siste...
     
  5. C-klasse

    C-klasse Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har booket Conrad Bangkok 11-13 juli som HH Gold. Booket King Executive Corner room til corporate rate til 4600++ bath per natt. Spennende å se om de oppgraderer til neste katogori :)
     
    view liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton CPH
    Status: Diamond
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til Executive Plus rom med B&O radio og CD må vite ;). Stort rom, bra AC, separat dusj og badekar
    Andre fordeler: Gratis internett, loungetilgang, gratis frokost, velkomstgave med en shot som så suspekt ut
    Fornøyd: liker dette hotellet. Det er fresht, loungen er bra og frokosten likeså. Panser beliggenhet
     
    Last edited: 09. sept 2014
    Joachim liker dette
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Slo til på en 50 % off rate på Hilton Hua Hin i går, takket være en tips artikkel på Bonusfeber.dk (ehmm), som nå også er kommet på forsiden her på Bonusfeber.no :) Hilton kjører altså 5 dagers salg (nå 4 dager igjen) med 50 % off på alle sine properties i Thailand. Blir spennede å se om HH gold kortet gir oppgradering på så lave priser også :)
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan gikk dette da?
     
  9. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Doubletree, Salt Lake City Airport
    Min status: Gold
    Rom booket: Executive King
    Oppgradert: Ingen oppgradering av kategori, men et rom med liten balkong og utsikt.
    Andre fordeler: Fikk en voucher for gratis frokost

    Ble litt for fancy dette. Jeg bestilte et Executive Room for $71, som da jeg bestilte var samme pris som standard. Så meg litt blind på dealen. Hotellet var greit, men det blir litt for fancy med tanke på turen jeg var på og savnet kraftig et lite kjøleskap. Kun 3 etasjer i hotellet, men veldig bredt. Har i profilen at jeg ønsker et rom bort fra heis, men hadde ikke forventet et rom i en annen zip kode. Med andre ord, langt å gå.

    Frokosten neste morgen var perfekt. Utvilsomt verdt pengene, og perfekt hvis du reiser i forbindelse med jobb. Brukte aldri loungen da jeg var og rocket på Lynyrd Skynyrd konsert med mormonerne.
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Garden Inn, Phoenix Midtown
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ingen romoppgradering
    Andre fordeler: Fikk gratis frokost (de glemte å gi voucher og jeg tok for gitt at alt var i orden når jeg ankom frokostsalen neste morgen. Men frokostvertinna ordnet opp). Fikk også en pose med noe vann og snacks (chex mix, hvis jeg husker rett)

    God frokost og service fra frokostvertinnen (jeg var førstemann på plass). Rommet var greit, men deler av hotellet befinner seg i en nabobygning. Jeg måtte dermed gjennom lobby, bare og lounge, og videre ut av bygningen og forbi bassenget og inn i nytt bygg (og heis). Men fin plass og billig ($55 for standard fleksibel rate), men ikke sentralt. Parkering ble gjort på en åpen parkeringsplass rett over gaten.
     
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hampton Inn, Colorado Springs, CO
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ingen romoppgradering
    Andre fordeler: Fikk tilbud om vann og snacks, men jeg hadde så mye uåpnede vannflasker som jeg hadde fått andre steder at jeg takket pent nei.

    Har veldig høy score på Tripadvisor, men er egentlig veldig standard (og litt slitt). Overraskende nok var det ikke noe kjøleskap og mikro, noe som jeg tok som en selvfølge på alle Hampton Inn. Det både skuffet og irriterte meg litt. Ellers helt standard og OK Hampton Inn. Det som trekker opp er bra kundeservice blant de ansatte. Prøvde aldri frokosten.
     
    Last edited: 16. sept 2014
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hampton Inn, Boulder/Louisville, CO
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ingen romoppgradering
    Andre fordeler: Fikk noe "sunn" Kellogs-chips og vannflaske.

    Standard frokost som ikke var så veldig interessant. Greit nok opphold (var det billigste jeg fant i det området grunnet MVP-rate), og ligger greit til rett fra interstate. Lå Fairfield Inn, LaQuinta og Best Western rett ved siden av (og sikkert noe annet også). Ikke så mye mer enn midt på treet.
     
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Embassy Suites, Denver/Stapleton
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Ingen romoppgradering, tror jeg. Alle suitene er vel like
    Andre fordeler: Fikk en liten gavepakke med noe snacks.

    Veldig bra sted. Professjonelle ansatte (der flesteparten var i gang med en ice bucket-challenge når jeg kom). Rommene var store med kjøkkenkrok, stue og eget soverom. Prisen var også veldig god ($87). Frokosten var topp. Utvalget av brødmat og lignende er kanskje ikke noe særlig, men kom aldri så langt. Fikk varm cooked-to-order omelett med bacon og poteter. Pluss for Diet Dr. Pepper og Root Beer i dispeser (som nok var mest ment for "Evening Reception"). Grunnet baseballkamp var jeg ikke tilstede på reception som var på ettermiddagen. Så ut som det var litt frukt, doritos med salsa og øl, vin og brus som ble servert. Til den prisen kommer jeg lett tilbake. Riktignok ikke så veldig sentral beliggenhet, men du ender jo opp med å kjøre mye uansett, så det betyr ikke så mye.
     
  14. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Doubletree by Hilton Westminster
    Min status: Silver
    Rom booket: Standard
    Oppgradering: tror ikke det, men det var et bra rom med alt jeg trengte for oppholdet
    Annet: gratis frokost og Internett
    Velkomstgave: Ja, faktisk: varm cookie ved innsjekk, så 2 flasker vann (påfyll hver dag av vann) samt en Doubletree gift bag fylt med bl.a. en stor boks med Doubletree coockies samt håndskrevet velkomstbrev I fra General Manager + litt frukt & snacks.

    Generelt veldig bra; god og hyggelig service
     
  15. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Med fare for å ødelegge tråden.

    Jeg er statsansatt med tjenestebevis, kan jeg booke worldwide goverment rate hos Hilton. Blir ikke helt klok på om det kun gjelder for ansatte i USA, eller statsansatte generelt?! Ser de spesifiserer av og til state rate, federal rate osv i USA.

    Har booket 4 netter i Dubai på goverment rate, skal jeg ta med tj.bevis og håpe det beste? Noen med erfaring?

    EDIT: ringte Hhonors og de bekreftet at jeg kunne booke denne raten, og alt var ok hvis jeg tok med meg en bekreftelse på at jeg var statsansatt i Norge.

    Da blir det executive rom med loungetilgang og frokost for en billig penge! :)
     
    Last edited: 07. okt 2014
    jefi99 and tommy777 like this.
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Amsterdam Schipol
    Status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til Executive rom.

    Gammel og sliten 40-åring av et hotell, men det er visst kun noen måneder til kliss nytt Hilton åpner vegg i vegg. For øvrig greit vedlikeholdt og standard Hilton kvalitet, med gratis wifi og 2 flasker vann, liten men grei lounge hvor alkoholen stod ute til 21.30 (jeg ankom 18.30 tiden) så det er jo bedre enn mange andre Hilton lounger. Ellers var det chock-a-Block med amerikanere i loungen, skal si de amerikanske kjedene har godt grep om kundene sine i Europa.

    Frokost fritt valg mellom resturant og lounge, men siden loungen kun var Continental valgte jeg restaurant med omelett og pannekake-kokk og bedre utvalg.

    Sheraton er for øvrig det beste og nærmeste hoteller på Schipol men for 100 Euro tillegg og uten noe fint kundekort gikk jeg 500 meter ekstra til retro-Hilton. Blir nok bra med nye Hilton neste år.
     
    tommy777 liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt av ett opplegg. De bygger ett helt nytt hotell rett ved siden av gamle Hilton istedetfor å pusse opp.

    Jeg betaler alltid rundt 150 Euro i uken på Sheraton, rundt 100 i helgen og med en av verdens beste lounge vertinner, skal det myyyye til for at jeg flytter.
     
    jefi99 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Helsinki Vantaa
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: ja, bigtime. Juniorsuite med sauna
    Andre fordeler: Frokost, loungeaksess, internet

    Meget bra opphold, hyggelig betjening, nytt og flott

    Det eneste som trakk ned var dårlig Internet på rommet og at loungen hadde en sparsommelig frokost. Anbefales !
     
  19. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Hilton Jumeirah Beach resort, Dubai.
    Min status: Blue
    Rom booket: Executive rom på worldwide goverment rate til 1250AED pr natt.
    Oppgradert: nei
    Andre fordeler:
    Frokost i loungen, loungeaksess, free internet i 2 timer på hver pålogging, 2 vannflasker hver dag, og ikke minst gratis transport T/R flyplassen i BMW 5-serie. Fikk tipset via tripadviser om free AirPort transfer for executive rom, hotellet tror jeg holder lav profil om dette.

    Meget bra opphold og flott beliggenhet. Hyggelig betjening, flott resort med mye tilrettelagt. Merker hotellet ikke er nytt lenger, men helt innenfor.

    Minus er stive priser på hotellet for mat og drikke, tregt gratis Internett og dårlig lydisolasjon.
     
    tommy777 liker dette
  20. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Cardiff
    Status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til Executive rom.
    Andre fordeler: En flaske vann (1L), loungetilgang, frokost i lounge eller i hovedrestauranten.

    Loungen var grei, appetizers og vin, øl og breinnvin kl 6-8. Ellers fint rom i toppetg (7.) med utsikt til slottet og parken. Og hotellet har basseng, sauna, Jacuzzi, steam og treningsrom.
     

Del denne siden