Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton London Metropole
    Status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til Executive rom.
    Andre fordeler: Vann og noe sweets, loungetilgang, wifi.

    Digert hotel gitt, litt av en maskin men fine exec rom med fin utsikt oppe i høyden. Har bodd på et standard rom her i 2.etg en gang uten status og da med utsikt inn i en vegg, så det er virkelig to forskjellige verdener.
     
  2. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, er ny HHonors medlem og blir ikke helt klar over bonuspoeng opptjeningen. Googlet litt og finner at man får 10poeng pr dollar man bruker? Fant ikke noen norsk modell...

    Hadde 4 netter i Dubai til 1250 dirahm + fee 125 + tax 125 + 20 i rom tax, X 4 netter er 6080 dirahm , så med noe mat så kom regninga på 7570 dirahm.

    7570 aed x 1,95 i kurs er 14761kr, omregnet til $ med kurs 6,78 er 2177$ X10 poeng er 21770 poeng.

    Står oppført med kun 14846 BASE poeng og ingen bonuspoeng selv om jeg meldte meg på dobbelt poeng kampanjen. Vel og merke etter at jeg hadde booket, men mener det stod at det var perioden man overnattet som gjaldt og den er i perioden etter 5.nov.

    Noen som kan hjelpe med om jeg eller HHonors er på villspor? Skjønner ikke opptjeningsgrunnlaget..
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Garden Inn Birmingham
    Status: Gold
    Rom booket: Queen Evolution room
    Oppgradert: Nei, de har ingen bedre rom.
    Andre fordeler: 1 voucher til øl/vin i baren, 2 vouchers til vann/soft drinks i resepsjonen, 1 frokost voucher men det tror jeg alle får her. Wifi er også gratis for alle.

    Helt OK og tydelig step ned fra full service Hilton, det er vel slik det skal være. Litt kjip frokost men full english for de som liker sånt inklusiv black pudding fyttirakkern. Små men greie rom med iMac TV.

    Testet forøvrig online check-in via app for første gang og kunne plukke rom fra alle tilgjengelige. Denne funksjonen kommer jeg ikke til å bruke på Hilton med upgrade muligheter men på HGI med kun en romtype har det ikke noe å si.
     
    tommy777 liker dette
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du får ikke poeng på taxes, kun room rate. Så 1250 dirham x 4 = ca 1361 USD = 13610 base points. Mat er jeg ikke sikker på hvordan funker hos Hilton, har aldri spist på noen Hilton faktisk men kan tenkte meg det i såfall ikke tildeles poeng for taxes (moms) heller. Hvordan ser breakdown ut når du sjekker profilen din da?

    Ang manglende kampanje så gi beskjed til kundeservice.

    Forøvrig: SPG er bra på mat, du får poeng på mat selv om du ikke bor der en gang,
     
  5. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3

    Ok, poeng på kun rommet og mat så er vi vel omtrent på 14000poeng, noe som stemmer med opptjent 14846 poeng.

    Da får jeg se om jeg får disse bonuspoengene, og er påmeldt snarvei til gull med 4 stays over 90 dager. Får ta en utflukt til da..
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Du får dobble poeng på ditt andre stay og utover, ikke på den første på denne kampanjen.

    Ellers så får du poeng for alle utgifter du setter på rommet, bruker derfor å booke utflukter og slik gjennom hotellet og sette dem på rommet for å booste kontoen
     
  7. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ahh, stemmer det. Dobbelt fra andre opphold.. Burde jeg ha sett før, hadde fått god valuta for ei natt på forhånd, før disse nettene..

    Ett spørsmål på tampen, er det poeng pr kalenderår, eller hvordan beregnes det i forhold til ny status?. Ser på "minside" på HH at poengene mine (14000) kvalifiserer for sølv, og at jeg ikke trenger flere stays for sølv? Står ikke noe om at poeng gjelder fra blå til sølv, noen som vet?

    14,846 Total HHonors Points
    CURRENT STATUS

    BLUE
    Reach Silver this year with 4 more stays or 0 more nights.

    ELITE STATUS PROGRESS
    Based on points earned this year, your 2015 tier would be Silver.
     
    Last edited: 14. nov 2014
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton sølv krever vel 4 stays eller 10 netter. Hilton kvalifisering gjelder per kalenderår, og status varer til mars året etter.

    Hvis du har tenkt å bo litt på Hilton vil jeg anbefale deg å kjøre på med en MVP Gold Challenge hvis du får det til. 4 stays på 90 dager og du får gullkortet. Livet er bedre på Hilton med gull det er det ingen tvil om, da får du alltid frokost, vann, wifi, 25% poeng bonus og ofte vanker det oppgraderingsmuligheter til executive rom.

    Meld deg på her, men ikke gjør det før du er sikker på 4 stays innen 90 dager for klokken begynner å løpe fra du melder deg på:
    https://www.hiltonhhonors.com/ProcessLanding/ProcessLanding/?lp=mvpftgold
     
  9. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, det var ett godt tips.. Snarveier liker vi :)
     
  10. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om en kan gjøre dette flere ganger. Mitt gullkort er gyldig tom mars 2015 (fikk dette etter en MVP challenge), og da havner jeg på sølv. Vil det være mulig å starte en challenge umiddelbart etter?
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Frankfurt Airport
    Min status: Gold
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Oppgradert til Executive Floor
    Andre fordeler: Lounge, internett, frokost i loungen, sjokolade og vann på rommet..

    Veldig moderne og fint hotell! God service! Litt dårlige puter i senga og litt hard madrass som er ganske vesentlig. Alt annet var tipp-topp!
     
    Last edited: 16. nov 2014
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvaaaaaa? Må ha vært falske japanere ;)
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Kinesere kanskje?? ;)
     
    tommy777, Fly med oss and KristianSk like this.
  14. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Gjelder dette alle medlemmer, eller er det kun noen utvalgte som kan ta del i dette tilbudet.

    Under terms & conditions står blant annet dette:
    "Member must be affiliated with sports group or event".

    Kanskje jeg er dum, men hva betyr egentlig det?
     
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare å kjøre på, det er ikke noen verifisering av dette. Dessuten er det super vagt. Du har sikkert bedrevet idrett en gang eller vært med i en klubb eller arrangement på et vis… så dermed er du kvalifisert.
     
    Anton liker dette
  16. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri kjørt MVP challenge back to back, men vet at get funker fint å benytte den flere ganger om man har kvalifisert seg eller til og med kjøpt status i mellomtiden.
     
    tommy777 and kosvines like this.
  17. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Statusjakt er en sportsgren ;)
     
    tommy777 and Anton like this.
  18. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Double point og kampanjepriser på Hilton gjorde at det ble et par stykker i høst.

    Hotell:
    Hilton Malta
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Executive
    Andre fordeler: Executive Lounge

    Hotell: DoubleTree Avcilar Istanbul
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Executive
    Andre fordeler: Executive Lounge

    Hotell: Hilton Evian
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Executive
    Andre fordeler: Gratis Evian vann i Designer flaske, Executive Lounge

    Hotell: Hilton Zurich Airport
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Executive
    Andre fordeler: Execuitve Lounge (som tydeligvis var ubevoktet begge overnattingene jeg var der)
     
    tommy777 liker dette
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Meget imponert her i dag.
    Tilbrakte tre-stays, 5 netter 3*LHR, 1*CPH, 1 SFO i kalenderåret 2014.
    Jammen meg fikk jeg tilsendt nytt HH Gold med EXP 03/2016
     
    tommy777 liker dette
  20. mcleif

    mcleif Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hotell: Hilton Tokyo
    Status: Gold
    Rom booket: Hilton King med Estandby request til Junior Suite
    Oppgradert: Ja, til King City suite.
    Andre fordeler: loungetilgang, frokost i lounge eller i hovedrestauranten og en Hilton Tokyo bamse

    Annet: Hadde booket rommet feil dag (1 dag tidligere enn jeg skulle) og det var booket på non refundable. Sendte de mail og fikk byttet datoen uten problem.
     

Del denne siden