Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk en HHonors Gold challenge i Desember 2013, men pga. endring i reisemønster ente jeg med å ikke bo en eneste natt på Hilton.

    Nå kan det se ut Hilton er hakket mer aktuelt igjen, men det står i mailen jeg fikk sist at statuschallenge kan kun gjøres én gang. Noen som vet har fått statuschallenge mer enn én gang? Rimelig uaktuelt å bo 40 netter på Hilton og betale for Wifi (litt av prinsipp, litt fordi det koster skjorten enkelte steder).
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Etter at jeg hadde bestemt meg for å kutte ned på lojaliteten til Hilton og ikke satse på å rekvalifisere til gull enda en gang så røk jeg på en smell i Munchen nå på nyåret ;)

    Hotell
    : Hilton Munich Park
    Satus: Gull
    Booket: Billig standard rom, kun 80€ natten
    Oppgradert: Ja til Executive rom i nest øverste etasje med god utsikt over parken.
    Annet: Ventet veldig lenge på noen posjerte egg til frokosten, ble kompansert med en flaske Champagne (ikke noe sprudlevann ;) ) Ellers var hotellet bra, loungen hadde ok utvalg på kvelden og frokosten var veldig bra, eneste var at hotellet lå 10 min med trikk unna sentrum.

    Selv om året begynte bra så vet jeg ikke om jeg kommer til å utelukkende velge Hiltonkjeden i år også, har staus frem til mars 2016 og tror det blir med det.
     
    tommy777 liker dette
  3. Paasan69

    Paasan69 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Hilton Helsinki Airport (11. - 12.01.2015)
    Satus: Diamond
    Booket: King Room
    Oppgradert: Ja til King Bed Executive Plus i 5. etasje rett ved siden av loungen. God utsikt over terminalen synes jeg var et pluss.
    Annet: Hadde en ganske lang layover, flight til OSL først kl 16. Frokost var helt standard men pluss for veldig hyggelige frokostverter. Siden jeg hadde godt med tid og hadde late check-out så tenkte jeg å benytte litt tid i loungen til arbeid men denne fant jeg heller kjedelig. Utvalget vil jeg også betegne som svært begrenset når jeg besøkte den rundt kl 11.30. Merk at det ikke serveres frokost i loungen på mandager. Valgte derfor å sjekke ut til ordinær tid og heller tilbringe litt tid i Finnair loungen ved gate 22, noe som viste seg å være et heldig valg.
     
  4. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Hua Hin
    Satus: Jukse Gold (milepoint benefit)
    Booket: Excutive suite
    Oppgradert: Nei. Men fikk massage vouchers som ikke ble benyttet.
    Annet: Mitt første opphold på et Hilton hotell på mange år, og for noe søppel dette hotellet er. Vi skulle bo tre netter men sjekket ut etter 18 timer. Dette er det dårligste hotellet jeg har bodd på noen gang i Thailand, og det tenker jeg sier litt. Loungen er en dårlig vits, og servicen er noe som ligner på et Scandic hotell i Norge. Styr unna!!
     
    Trety liker dette
  5. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er i Hua Hin nå og vurderer en overnatting på Hilton, men må kanskje revurdere det etter å ha lest din opplevelse. Har rimelig god tilbakemelding på Tripadvisor da, så litt overrasket over at det skulle være så dårlig.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hilton Hua Hin er charter hotell til både Kuoni og Ving.
    Flott frokost - ellers styr unna.
     
    SASDC8 liker dette
  7. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Som Peterfox sier styr unna. Så ille at jeg tenker alle de andre hotellene i Hua er bedre. Har bodd på cirka 60 forskjellige hoteller i Thailand og Hilton Hua Hin tar som sagt bunnplasseringen...
     
    KainBenwi liker dette
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Mainz City
    Status: Gullegutt
    Booket: Vanlig/billigste
    Oppgradert: Ja til DeLux room. (De har bare 3 romtyper ved dette hotellet så det var en ett hakk opp oppgradering)
    Annet: Greit hotell midt i byen uten at det var gatestøy utenfor. Hilton har hele 2 hoteller i lille Mainz. Dette er nok det svakeste av dem. Men service var god. Og både jeg og reisekameraten uten status (men booket av meg) ble oppgradert og begge fikk gratis frokost, gratis internett og frukt og sjokolade på rommet. En times senere utsjekk var heller ikke noe problem. God service, happy hour i baren da vi kom med halv pris på øl og vin. Spiste på rommet og prisene var det ikke noe å si på. 14 euro for en Hilton burger av god kvalitet og størrelse, og det samme for en caesar salat med kylling er absolutt akseptabelt. 21 euro for parkering i kjeller er noe drøyt, men var veldig praktisk. Parkerte 5 meter fra heisen opp til resepsjonen. Bedre blir det ikke.
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Helsinki Airport
    Satus: Diamond
    Booket: Billigst
    Oppgradert: Til ett vanlig Executive Rom
    Annet: Rommet var mye mindre enn sist, men siden internet ikke funka forrige gang, ba jeg om ett rom med god dekning. Merket at det var rimelig lytt, samt at internet er stinkaroo over hele hotellet
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Amsterdam Schipol Airport
    Satus: Gold
    Booket: Billigst King
    Oppgradert: Executive Rom
    Annet: Greit hotell. Litt slitt, men god service. Fikk også gratis frokost som var bra. OK lounge.
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Houston Southwest
    Satus: Gold
    Booket: King Guest Room
    Oppgradert: Tror ikke det...
    Annet: Var masse renoveringer, og 14. etasje (Executive Floor) var dermed stengt. Hyggelige ansatte, men var ellers ikke så mye å hoppe i taket over. Helt OK, men god pris. Frokosten manglet mye. Føltes som en billig Hampton frokost, men med bacon, biscuits og poteter.
     
  13. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    På kontoen min står det at jeg mangler 3 opphold eller 6 netter for å nå gullstatus. Skal til Barcelona 4 netter i juni med mine svigerforeldre, Så lurer på om dersom jeg bestiller 2 rom på min konto vil jeg da bli kreditert med 4 netter eller 8? Noen som vet dette?
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har bodd på Conrad St.James i London? Har booket der i slutten av mai og fundere på å oppgradere
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Du får poeng for begge rommene men du får kun stays/nnights for ett av dem
     
    Anton liker dette
  16. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Ok. Da blir det et opphold til før gullkortet kommer. Takk for svar☺
     
  17. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Hilton Helsinki Airport
    Satus: Silver
    Booket: Billigst og fikk standard king room.

    Sjekket inn på forhånd dagen før. Den eneste fordelen dette gir er at du kan velge rom selv. Jeg så feil på kartet og havna på feil side av det jeg trodde. Hadde håpt på et rom med bedre utsikt over flyplassen. Ut over det så måtte jeg igjennom vanlig innsjekk med registrering av kredittkort mm.
    fikk de vanlige to flaskene med vann som sølvkort får.
    Selve rommet var bra, men fikk ikke igang internett og paytv funket heller ikke. Resultat ble at jeg ikke gadd å benytte meg av de to ekstra timene med sen utsjekk jeg fikk, en heller gikk til flyplassen og brukte ekstra tid i Loungen.
     
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Houston Oak Parks
    Satus: Gold
    Booket: Executive room

    Nydelig junior suite med ekstra soverom !!!

    Loungen var en vits. Frokosten her var "under" pari, bagels og peanøttsmør, frukt go juice.
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Lounger i USA er vel ikke kjent for å være all verdens, det som er irriterende er jo at hoteller over there ikke vil gi deg gratis frokost i resturanten som gullmedlem hvis de har en lounge på hotellet.

    Både i Europa og Asia har jeg fått velge hvor jeg vil spise frokost ikke blitt henvist til loungen
     
  20. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton Houston Southwest
    Status: Gold
    Booket: Standard King

    Executive Floor var under oppussing. Fikk flott velkomst sånn muntlig sett, men ingenting ekstra i form av oppgradering. Fikk frokost dog, men det var ikke noe å skryte over. Standard continental "motell" frokost. Standard bagels, engangspakker med syltetøy osv. Hadde noen bacon som ikke var bra og ellers noe biscuits & gravy (som jeg ikke aldri har klart å venne meg til).
     

Del denne siden