Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

1. ln-cgj

ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hotell: Hilton Penn station Newark, NJ
    Status: Sølv
    Booket: Concierge til 204$ natta på kampanje.
    Oppgradert: Nei.
    Annet: 2 vannflasker på rommet, gratis Wifi for Hhonors, loungetilgang. Slitent hotell, og liten lounge. Ok amerikansk frokost, lite og dårlig innhold forøvrig i loungen. Ikke alkohol og lite av det meste.
    Pluss: aner ikke, free transport til EWR for dem som trenger det,
    Minus: dårlig rom og lounge.

Last edited: 10. juli 2015
  2. C-klasse

C-klasse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Conrad Bangkok
    Booket : Standard Rom til 4000 bath
    Status : Gold
    Oppgradert : Ja, til Executive Rom med lounge
    Annet : Frukt på rommet plus en ny Conrad Elefant.

Som alltid et topp hotell.

Bizflyer liker dette
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Teknisk spsm:
    Stuntreiser til BCN i morgen, booket Diagonal Mar dels på 1 natt "Forced 48h guarantee" og dels på poeng. Er nok på hotellet kl. 18. Status: Diamond (Både jeg og fruen).
    Får som vanlig tilbud om å allerede sjekke inn, men er litt tilbakeholden, lurer på om oppgraderings"kvoten"/-mulighetene endres i forhold til om jeg først sjekker inn ved ankomst?
    Noen erfaringer i så måte?

4. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    De oppgraderer ofte dagen før, så om du går inn på innsjekking online så vil du se om du har blitt det. Er du ikke oppgradert venter du med innsjekking til du kommer dit

5. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en 10 dagers ferie i USA som jeg booket ekslusivt på Hilton-hoteller for å få gullkortet på MVP (4 stays) og byttet hotell hver dag for å få stays med en gang og gullkort underveis. Jeg brukte elektronisk innsjekk med appen og valgte selv rom. Etter den sjette dagen var gullstatusen min på plass men den eneste endringen jeg fikk var anerkjennelse som gullkunde ("Thanks for your loyalty") og tilgang på exec lounge på det siste hotellet (Doubletree i Lafayette, Loiusiana).

Jeg var litt overrasket over dette og spurte på det siste hotellet om jeg ikke fikk et bedre rom. Da sier dama på innsjekk at fordi jeg hadde brukt appen så fikk jeg ikke oppgraderinger. "That's what they tell us" sa hun. Da rant begeret over for meg og jeg sendte en ganske irritert epost til Honors og spurte hva i all verden vitsen med å bruke appen var hvis man sa i fra seg den beste fordelen som gullkunde.

Første svaret jeg fikk var av typen: "thank you for your input. We will forward your comments to the hotel where it will be used to be better". Da svarte jeg og skrev at dette standardsvaret der kan de holde seg for god til og at jeg ville ha svar på mitt spørsmål.

Neste svar fra Honors var at "No, you will not forfeit an upgrade of you use e-checkin. The hotel has been asked to review this issue".

Neste svar er fra resepsjonssjefen på Doubletree i Lafayette. Her legger han seg helt flat og sier at jeg skulle ha fått oppgradering med en gang jeg kom. Han hadde hatt møte med hele sitt team og poengert at dette skal ikke skje igjen. De hadde også bestemt seg for å begynne å sende epost til gull og diamant-kunder før innsjekk om at e-checkin ikke har betydning for oppgradering. Tilslutt gav han meg sitt direktenummer med beskjed om å ringe ham neste gang jeg skulle til Lafayette og så skulle han personlig sørge for en suite som kompensasjon.

Men... Gitt denne erfaringen har jeg ikke tenkt å bruke appen igjen for innsjekk. Anbefaler å hoppe over det.
    Dag 7 og 8 var på Roosevelt (et Waldorf Astoria hotell) i New Orleans og der måtte jeg også spørre om oppgradering og fyren sa bare med en gang at ikke noe var tilgjengelig. Men jeg kunne via appen bestille bedre rom samme natt så det var nok også bare tull. Jeg skal sende ny epost om dette dit også med ordlyden "As a Gold member I expected more from a hotel that prides itself with wearing the Waldorf brand". Mistenker at den kommer til å falle dem tungt til brystet.

Baldrick and Bizflyer like this.
  6. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    har opplevd det same, jeg valgte rom også vi app'n. da var alt "låst" åpenbart og man kunne ikke få oppgrade.. Dette var I London...........

7. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Dette høres jo helt rart ut, først oppfordres man til å bruke app så kan man ikke bruke det
    for å få det man ha krav på, tullete...
    Da får man heller gå ut å si til alle status kunder , bestill via våres nettsider ikke app

8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,056
    Bonuspoeng:
    113
    Hatt samme opplevelse selv med app, og med mindre det finnes executive rom eller bedre tilgjengelig i app, så dropper jeg å sjekke inn via app. Bedre å ta en prat ved innsjekk ang oppgradering.

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Helsinki Airport
    Status: Gull
    Booket: Twin til 125 euro på sommerkampanje.
    Oppgradert: Ja, til Executive floor.
    Annet: 2 vannflasker på rommet, gratis Wifi for Hhonors, frokost
    Pluss: Flott design i fellesarealer, godt utvalg på frokost. Hadde satt inn rollawaybed som forespurt. Sen utsjekk til kl.14
    Minus: Lounge stengt, små rom.

10. Mr.FastTrack

Mr.FastTrack Medlem

Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tips. Jeg har selv bestilt tur til London og i appen kan jeg kun oppgradere til deluxe rom med en gang uten ekstra kostnad, men tenker at det er bedre å vente med å flashe gullkortet til fysisk check inn. Da kan jeg bli oppgradert til excecutive rom. Eller er det ikke mulig å bli oppgradert fra er standard rom til executive? Kun til deluxe?

11. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Det spørs vel på hva de har tilgjengelig. For hotellet er det ingen reel kostnad å oppgradere deg til executive, men kun hvis de er helt sikre på at de ikke får solgt det rommet for hard valuta.
    Jeg har selv blitt oppgradert fra standard til executive selv om det var deluxe ledig.

Mr.FastTrack liker dette
  12. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan fungerer Double Dip greia? Hvor mye Eurobonuspoeng får man for en natt? Får man 500 eurobonus poeng i tillegg hvis man viser gullkortet ved checkin? Hva blir isåfall summen av poeng per natt?

13. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det er så lite, at man kan like gjerne bare ta alle poengene på Hilton Honors. Sist fikk jeg 190 poeng for en natt....

14. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men med mindre du overnatter litt jevnt og trutt hos Hilton, så kan du godt ta Eurobonus i tillegg. Du trenger en del HHonors poeng for å få noe ut av det. Du får uansett 10 poeng pr. dollar. Og så er jo valget om du vil enten tjene 5 poeng pr. dollar ekstra, eller 1 mile pr. dollar hos et flyselskap.

Før så var det mer, mener jeg å huske. Og da hadde du også alternativet å droppe HHonors poeng og legge alt i flyselskapet. Og da var det 500 EB poeng pr. natt.

Jeg setter alt på HHonors men nå har jeg som oftest 7-20 overnattinger i året. Og det hender de har noen greie kampanjer, som f.eks doble eller triple poeng i visse perioder. Da blir det fort litt mer fart på sakene. Mange hoteller ligger på 30.000-50.000 poeng pr. natt, så det er ikke noe kjempegod deal uansett. Jeg vet jeg hadde en overnatting til 6000 poeng en gang, men det var før devalueringen og jeg tror ikke det finnes så mange hoteller i en slik "low-tier".

15. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er helt enig i det du skriver. Mange kampanjer booster det temmelig godt.
    Men en av de bedre tingene de har er jo at du kan kombinere poeng og penger. Jeg brukte 20 000 poeng og 350 kr pr natt på Conrad Hilton. Og det er jo bra når prisen egentlig er drøye tusenlappen. I Tyskland i vinter brukte jeg 16 000 poeng og 50 euro pr natt. Så jeg synes jeg får en god del igjen for dette. Jeg er veldig glad i gullkortet hos Hilton!

16. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    det er jo mulig på mange hoteller å få en confirmed upgrade med HH poeng.. jeg fikk oppgradert to netter på DoubleTree amsterdam fra standard til exec med balkong for ca 20k poeng, et rom som er vesentlig dyrere på det hotellet. Og gjør du det for du fremdeles poeng for oppholdet, noe du ikke gjør om du tar ut bonusnetter eller delbetaler med poeng. Så siden jeg fikk tilbake 9k poeng (med div bouser) så kosta oppgraderingen egentlig bare 11k.

17. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    En liten FYI for de som liker Hilton CPH: De har de siste 2 til 3 årene lastet opp cash and points feil, 59 DKK + 20K poeng, vanligvis koster det 59 til 70 Euro pluss poeng.

Vel, de har endelig funnet ut av dette og fikset denne lille nuggeten :/

From 1,895 kr
    Per Night (DKK)
    or 50,000 HHonors Points
    or 583 kr + 20,000
    HHonors Points

18. C-klasse

C-klasse Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Har hatt samme APP problemer. Sjekker inn når jeg kommer. Har et par ganger ikke fått oppgradering pga at jeg har bestilt twin rom. Har også spurt om dette ved innsjekk og har då fått tipset om å bestille double room siden de fleste exceutive rommene er double.

19. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Doubletree Istanbul Old Town
    Min status: Diamond
    Rom booket: Corner Room Cash+points (12,000poeng+€45/natt)
    Oppgradert: Suite (Totalt innrøkt på non-smoking floor) -> Tilbake til Corner Room i 3. etasje. Stort fint bad uten badekar, men fantastisk walk-in shower.
    Andre fordeler: 2 vannflasker på rommet, full frokost (Meget godt utvalg, men tafatt betjening). 15% rabatt i Spa/Hammam, 2 gratis øl på takterrassen, 1000 ekstrapoent hvis man brukte TL100 på mat og drikke. Nøkkelkort som streiket x 2.

20. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    En liten oppsummering for mitt HHonors Gold run i Berlin her forrige helg:

Hotell: Hampton by Hilton Berlin
    Min status: Gold
    Rom booket: Billigste rom (75 euro/natt men valgte doble poeng rate som var 5 euro mer.)
    Oppgradert: Ja, til queen room with sofa and courtyard view. (Jo, dette rommet koster ca 15 euro mer enn billigste)
    Annet: Virkelig god valuta for pengene. Gratis frokost og wifi for alle. Eget brev fra GM som hadde styr på hvor mange ganger jeg har bodd der tidligere, og ble stukket til 2 flasker brus på vei ut, men et velmenende råd om å drikke mye idag da det forventes opp til 39 varmegrader ute. Nice!! Hotellet ligger sentralt mellom Bahnhof Zoo og Savigny Platz.

Hotell: Hilton Berlin
    Rom booket: Billigste (131 euro/natt)
    Oppgradert: Ja, hvis man kan kalle det en oppgradering å få lov til å se på en stor kirke ut av vinduet så...... Men de tar faktisk 20 euro ekstra per natt for dette. Da jeg spurte om dette rommet lå på executive floor, ble man grundig fortalt at man kun fikk oppgradering på en kategori.
    Annet: Mitt spørsmål om sen utsjekk ble innvilget med bare 1 time, da de påstod at de hadde fullt. Merkelig mye støy ute på gangen fra i 9 tiden som man hørte godt inne på rommet. Minibaren hadde sensorer så man kunne ikke sette inn egne ting. Ligger litt usentralt til, og jeg synes jeg fikk bedre valuta for pengene på Hampton by Hilton.

Hotell: Waldorf Astoria Berlin
    Rom booket: Billigste (King deluxe room - 161 euro/natt på sommertilbud. Normalpris fra 239 euro og oppover)
    Oppgradert: Ja, til "room with a view" i 10 etasje. Hjørnerom med 6 vinduer fra gulv til tak. Koster normalt 40 euro mer.
    Annet: Av en eller annen grunn får ikke gullmedlemmer gratis frokost på Waldorf A. Ville man ha full frokost på rommet kostet dette 38 euro. Fikk en konvolutt med en drinkvoucher som eneste fordel under oppholdet. Klarte å bytte den inn i et glass champagne til 16 euro for 1dl. (samme kostet 9.90 på KaDeWe...) Fjongt nytt hotell, men djiiiises for noen priser på tjenestene. 40 euro for parkering, 25 for internett, 6 euro for en 2dl cola flaske i minibaren...... Ellers var det fullt av arabere i nicab i resepsjonen når man ankom. Er visst det og russere som er deres største kundegrupper. Veldig sentralt mellom Bahnhof Zoo og Europacenter. Ikke bruk så mye penger på hotell om du kommer inn etter midnatt og skal reise før 9......

ina and mathiasfe like this.

Del denne siden