Hotell: Hilton London Heathrow Terminal 5 Min status: Gold Rom booket: Rimeligste alternativ: King Hilton Guestroom 94,5£ Oppgradert: Ja. King Guestroom Executive floor. Annet: Fin Hilton standard med kort avstand til flyplassen. God stemning (gratis drikke) med grei frokost påfølgende morgen i executive loungen. Stort bad med separat dusj og badekar. Hotell: DoubleTree By Hilton London Heathrow Min status: Gold Rom booket: Rimeligste alternativ: King Guestroom 79£ Oppgradert: Nei. Annet: Fikk utdelt en pose med to varme cookies ved innsjekk. To complimentary flasker vann på rommet. Grei standard på rom. Ellers et relativt lite og kjedelig hotell etter min mening.
Min sommer Hilton run i USA. På forhånd hadde jeg meldt meg på MVP-challenge (4 stays in 6 weeks = gullstatus) og i tillegg Double points kampanjen. Alle priser inklusive tax. Deler det opp i to poster. Hotell: Hampton Inn Houston Deer Park Ship Area Min status: Blue Rom booket: Billigste $162, King guestroom Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Anerkjennelse som honors-medlem og fikk en flaske vann og en varm cookie ved innsjekk. Helt greit rom, men bærer preg av slitasje. Spesielt badet var slitent. Hoteller i Houston er dyre og dette er et rimelig alternativ når man som regel uansett må kjøre. Gratis standard wifi internett som honors-medlem når man har booket online. Det som er bra med dette hotellet er at det ligger ca 10 mins kjøring fra både Space Center Houston og Battleship Texas / San Jacinto Monument. Gratis parkering. Hotell: Hilton Garden Inn Houston NW America Plaza Min status: Blue Rom booket: Dyreste $300, King Bed Junior Suite Oppgradert: Nei (beste rom booket) Annet: Kjempeflott og nytt hotell virket det som. Standarden på rommet var helt upåklagelig og det var sattelitt-tv med ca 80 tv-kanaler. Eget kontorområde med en ordentlig kontorstol (med ergonomiske justeringer for alt mulig). Gratis standard wifi internett som honors-medlem når man har booket online. Hotellet ligger like ved store oljeselskaper sine kontorer så jeg tenker disse har mye biz besøk. Her hadde jeg nok betalt for mye for det vanket personlig hilsen fra Reception Manager, to vannflasker, drops, et slags godteri av marshmallow og ris (?!?) og varm cookie. Siden jeg hadde betalt ganske mye spurte jeg etter frokost hvorpå jeg fikk forklart at det måtte jeg betale ekstra for, men etter litt tapping på maskinen fikk jeg en voucher for gratis "cook to order" frokost. Da jeg kom ned til frokost viste det seg at frokostbuffeten var gratis men at man kunne bestille en egen frokost i tillegg og det var dette jeg hadde fått voucher for. Gratis parkering. Hotell: Hampton Inn & Suites Dallas Market Center Min status: Blue Room booket: Billigste $160, King guestroom Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Fint og rimelig hotell. Rene fine rom som det virket som var nylig renovert. Gratis standard wifi internett som honors-medlem når man har booket online. Jeg hadde rom bort fra motorveien like ved så jeg vet ikke om støy er problem på den siden. Hotellet ligger ca 10 minutter fra downtown og er et ypperlig utgangspunkt for å utforske downtown (jeg kjørte bil men kollektivtransport er i nærheten). Fikk to vannflasker som honors-medlem. Gratis parkering. Hotell: Homewood Suites by Hilton Dallas - Park Central Area Min status: Blue Room booket: Billigste $203, King bedroom suite Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Dette er et familiehotell med en veldig sosial profil. Gratis varmmat til alle hver kveld (fra 18 til 20 ca) med et tema for hver gang hvor alle oppfordres til å komme. Rommene av fin ok standard, noe gammelt interiør (stilen). Alle rommene kommer med fullt kjøkken og spisebord og en litten sofagruppe med TV. Stor og god seng med TV der også. Gratis standard wifi internett som honors-medlem når man har booket online. Gratis parkering. Hotellet ligger på nordsiden av Dallas og jeg bodde her for å komme nærme George Bush Presidential Library. Hotell: Hilton Dallas - Lincoln Centre Min status: Blue (Egentlig Gold som følge av challenge men ikke registrert enda) Room booket: Billigste $142, King Bed deluxe room Oppgradert: Nei, men fikk velge rom i øverste etasje med utsikt mot downtown i app (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Et pent hotell med flott lobby. Dette er et konferansehotell og det virket å ha en god del besøkende som ikke bodde der. Hotellet ligger like ved kjøpesentrene på Galleria Dallas og har en egen shuttle som kjører jevnlig til dette. Kjøpesenteret har mange merkebutikker i alle prisklasser fra Swarovski, Versace og Luois Vuitton til H&M. Uansett relativt høy prisklasse der. Rommet hadde svært god seng med spesielt gode puter. Frokost var ikke inkludert og jeg droppet det. Betalingsparkering i parkeringshus like ved for $16. Jeg brukte kredittkort og av en eller annen grunn virket ikke det og da kom det bare en vakt og slapp meg ut gratis (tror ikke det var standard da).
Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Memphis Min status: Gold Room booket: King Executive floor $193 AAA-rate (NAF-medlem) Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Forretningshotell med fin standard men noe slitt. Skikkelig kontorstol med skrivebord. Kaffemaskin med kapsler, ingen minibar men tomt kjøleskap som var kaldt. Ingen anerkjennelse som gold member, men fikk to vannflasker og en muffin. Executive floor har gratis varmmat og drikke. Lite ekstra å spise annet enn noen muffins og donuts. Et lite fruktfat med noen melonbiter og potetgull. Mulighet for å bestille alkohol (drinker og øl). Gratis parkering. Gratis standard wifi internett inkludert med online besilling av rom. Hotellet ligger langt unna sentrum så man må ha bil. Også langt til Graceland. Hotell: Hampton Inn Memphis-Poplar Min status: Gold Room booket: Billigste King guestroom, $115 AAA-rate (NAF-medlem) Oppgradert: Nei, men eneste bedre rom er samme men med sovesofa i tillegg (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Fikk to vannflasker og anerkjennelse som gold medlem sammen med varm cookie. Ellers ikke noe ekstra. Billig og greit hotell med utendørs basseng som de tydeligvis var stolte av (og som var besøkt). Kontorstol ved et lite skrivebord. Gratis parkering. Gratis standard wifi internett inkludert med online besilling av rom. Langt unna sentrum og Graceland. Ligger også nærme en traffikert vei og toglinjen inn til Memphis. Hørte ikke trafikken på rommet med togfløytene var svært høye og jeg våknet tilogmed på natten av dem. Anbefales ikke for den som ikke klarer å sovne igjen. Hotell: The Roosevelt New Orleans, Waldorf Astoria Min status: Gold Room booket: Billigste King Deluxe room, $209 AAA-rate (NAF-medlem) Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post). Spurte spesifikt om oppgradering også men fikk bare beskjed om at det ikke gikk. Annet: Fikk aller nådigst late checkout til 13:00 (istedet for 12) etter at jeg spurte om å få det. Frokost er ikke inkludert på Waldorf og en får ikke det som gull-medlem heller. Fikk to vouchere på drinker i barene til "no more than $12". På dette hotellet er alt vanvittig høyt priset så det var vel ca 3 drinker man kunne få til den prisen og tilogmed ølet (bottled) var dyrt. Ingen parkering på hotellet annet enn valet til $44 døgnet, men det er et parkeringshus 50 meter unna som kostet $20 døgnet. Standarden er på luksusnivå og en av de aller beste hotellsenger jeg har hatt sammen med et stort utvalg av puter. Hotellet har turndown service for alle rom som innebærer at de gjør klar sengen, legger frem tøfler og morgenkåpe. Ved ankomst hadde de også puttet isbiter i kjøleren. Minibar med sensorer gjorde at man kunne ikke ha med sin egen drikke. Stive priser på minibaren. Hotellet ligger praktisk talt midt i smørøyet med bare 100 meter til Bourbon Street og French Quarter. Det meste er i gangavstand så her trenger du ikke bil. Hotellet har henteservice til flyplassen men prisen er selvsagt vanvittig som alt annet. Hotellet har eget spa og man får som gullmedlem 15% rabatt (greit når en 80 minutts massasje koster £195 inklusive tips). Hotellet har en skikkelig italiensk restaurant som var tungt besøkt hele tiden jeg var der (et godt tegn). I fjerde etasje har de et utendørs basseng med tilhørende barområde. Full service med håndkle i denne. Gratis wifi internett til honors-medlemmer ved online booking. Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Lafayette Min status: Gold Room booket: Billigste King $160 AAA-rate (NAF-medlem) Oppgradert: Nei (hadde brukt app, se tidligere post) Annet: Se min tidligere post angående rombooking. Fikk en varm cookie men ikke vannflasker. Fikk som gold-member tilgang på executive floor lounge i toppetasjen. En varmrett som var en slags kjøttgryte og ris i tillegg. Ellers donuts og muffins. Gratis alkoholfri drikke, alkohol på bestilling (uvvist om man må betale for det). Hotellet er et forretningshotell og klientellet bar preg av dette. Executive floor var godt besøkt med mange laptopper fremme. Fine rom. Skrivebord med skikkelig kontorstol. God seng. Utsikt mot elven som var så brun at det så mer ut som kloakk. Basseng på denne siden av hotellet men solen forsvinner tidlig fra dette. Satt en enslig livvakt der til skumringen uten at noen besøkte det. Fin bar i lobbyen. Gratis parkering, gratis wifi internett som honorsmedlem ved online bestilling.
Det var derfor ingen så ut til å bry seg om voucheren min. Jeg tenkte det bare var litt tidlig og at de ikke var helt klar enda. Kokken var heller ikke å se noe sted. Men det var et fint hotell. Men det var litt av en pris du betalte. Jeg betalte rundt $100 (standard King Bed rom). Det var riktignok 5 måneder siden, så det var sikkert lavsesong. Prisene i USA har virkelig steget. Jeg betalte $71 eller $79 (pluss tax) her for 2 år siden. Når dollaren i tillegg er 30-35% dyrere, så blir det en skikkelig "double whammy" i negativ forstand.
Dette var midt i juli og midt i uken på begge hotellene. Jeg så at det var betraktelig lavere priser i helgene (som forventet).
Hotell: Hilton Manchester Deansgate Status: Gull Booket: Standard Rom til veldig billig rate Oppgradert: Ja, til queen deluxe med adgang til Executive Lounge. Annet: 2 vannflasker på rommet per dag. Var der i 3 netter. Pluss: Fikk med en ekstra i loungen 1 dag uten ekstra kostnad. Minus: None
Hotell: Hilton Copenhagen Airport Min status: Diamond Rom booket: Billigst mulig 20K points of 500 kroner Oppgradert: Nei Andre fordeler: 2 vannflasker på rommet, full frokost, tilgang til lounge. Kom sent på kvelden, reiste i otta. Første gang jeg ikke har blitt oppgradert, gadd ikke krangle
Hmmm... skal bo på en del Hilton framover... fordi man kan dobbeldippe der, smart tenkte jeg, siden jeg nettopp ble EBD, tenkte jeg skulle oppdatere kortet mitt i HHonors, så fant jeg ut Eurobonus ikke er med lenger???
Hva bygger du den påstanden på? Hilton står oppført på sas.no og SAS står oppført som programmer du kan overføre til fra Hilton.
Men jeg klarer ikke legge inn medlemsnummeret mitt! Prøvd alle mulig varianter, kun nummer, med EBD mellomrom så nummer, EBD og nummer sammenhengende... "The member number entered is invalid for the selected partner"
Jeg ville ikke valgt å double dippe med sas hos Hilton, 1 EB pr USD er ikke verdt det. Kjør heller dobbel opptjening hos Hilton, points+points
Sier meg enig i det. Før var det fast 500 EB pr. stay, men etter devalueringen så gir det liten mening med annet enn points+points. Eneste er hvis en overnatter så sjeldent på Hilton at en ikke får bruk for poengene uansett.
Jeg var hele tiden i systemet med EBG, men det gikk ikke ann å endre til EBD, så jeg slettet den, nå går vil den akseptere i det hele tatt...
Forsøkte meg på en status mach mot HH. Fikk ikke dette men tilbud om en «fast track» til diamant mot 21 gyldige netter i løpet av 90 dager. Har booket 4 rom og 1 suite for 3 netter i Gdansk på mitt navn og forhåndsbetalt av meg. Vil dette telle som 15 gyldige netter eller kun 3? Dette er også i en dobbel\trippel poeng kampanje periode. Vil jeg få poeng for alle rommene? (Ingen av de medreisende har HH kort meg bekjent)
Du vil kun få 3 netter og poengene for 2 av rommene desverre, Hilton er kjip på den måten. Hvis jeg var deg villle jeg faktisk avbestilt alle rommene og bokket dem gjennom hotels.com der vil du få 15 netter i deres rewardsystem nok til en gratis natt til en verdi av snittprisen på dine 4 rom.