Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel London - West End Booket : Single Bed Guest Room (£161 på AAA rate) Status : Gold Antall netter: 2 Oppgradert : Nei Annet : 2 flasker vann på rommet, 1 gratis Foster øl i lobbybar, wifi, varm cookie, gratis frokost Frokosten er det beste når man bor på billig rom. Ganske bra med mat. Bacon i løsvekt (ikke noe rasjonering) frukt, samt scones, wienerbrød og muffins som desserter. Oppvakte ansatte som sørger for å rydde ofte og effektivt. Ikke noe utsikt men også helt stille (hadde ikke rom mot gaten). Svært lite rom (sikkert London-standard) uten upgrade. Vet ikke om forventningene mine er for høye men dette skuffet. Var på helgetur og fikk beskjed om at upgrade ikke var mulig fordi det var "helt fullt" dagen etter. Pussig nok kunne jeg enkelt bestille bedre rom på nettet for neste natt så dette hotellet har utvilsomt en policy rundt upgrades. Mulig jeg ikke fikk det fordi det da ville være to senger? Single-rommene har aircondition i taket som blåser ned i fire retninger. Når sengen står langs veggen så blåser det luft rett ned på deg. Perfekt på sommeren, men uggent på høst/vinter. Spesielt siden min unit ikke hadde et varmeelement som virket. Dette klarte de ikke å fikse selv etter to forsøk så da tilbyr de meg et nytt rom. Igjen, samme størrelse på rommet (å gi noen upgrade som kompensasjon var ikke snakk om). Jeg kommer opp på neste rom og der virker jammen meg ikke den uniten heller og jeg måtte vente mens de fant ut av hvorfor. Tilslutt fikk de denne til å virke og jeg fikk en bong til for en Foster øl i baren som kompensasjon. Needless to say... bor ikke der igjen.
Hotell: Hilton Garden Inn - Washington DC Georgetown Area Booket: King Bed Premium Corner (Beste - $147 inkl tax, AAA med full cancel 1 dag før) Status: Gold Antall netter: 9 Oppgradert: Nei (beste rom booket) Annet: Gratis vouchere for frokost i restaurant, gratis wifi, skulle fått 2 flasker vann men det glemte resepsjonen Hilton Garden gir ikke oppgradering som standard fordel til gold så jeg booket med vilje deres beste rom siden jeg skulle være der ganske lenge. På checkin spurte resepsjonisten uoppfordret om jeg heller ville ha vouchere for frokost istedet for bonuspoeng som gull-fordel (poeng er min default). Kudos for det, men minuspoeng for å glemme av å gi vannflasker. Rommet var meget bra, med stor plass og med store vindusflater (gulv til tak) langs to av "veggene". Ikke noen minibar men et mindre kjøleskap samt en mikrobølgeovn og en kaffemaskin (kapsler) dekker behovet for enkel mat og drikke på rommet. 37 tommers TV med alt av kanaler inkl ESPN og alle HBO-kanalene. Badet er passe stort og med en stor dusj (fastmontert hode). På akkurat dette hotellet har de ikke restaurant selv men benytter en slags sportsbar til dette istedet (med egen inngang fra hotellet). Voucherene er på $15 dollar per dag og dette rekker til enkle frokoster men du skal ikke bestille mye før du overgår denne summen (til eksempel kostet et glass juice $3). Servicen i denne baren var elendig i tillegg til at det var så begrenset med frokost mat (fikk kun velge fra meny) at jeg ble lei etter 5 dager og endte opp med å spise andre steder. En mulig utfordring i Washington er at det ikke er noen virkelig gode Hilton hoteller i nærheten av National Mall og Det Hvite Hus. Da må man et stykke unna og belage seg på transport til severdighetene. Hilton Garden Inn er et ganske bra hotell som ligger ca 15 minutters gange fra Det Hvite Hus så det er relativt enkelt å komme seg rundt. Å komme seg til Capitol er ytterligere 15 minutter så da kan andre alternativer være bedre.
Hotell: Hilton Paris Opera Booket: Superior (base room) Status: Gold Antall netter: 3 Oppgradert : Ja, til Deluxe Annet : 2 flasker vann på rommet, wifi, velkomstbrev ved innsjekk som liksom ikke har noen verdi whatsoever samt en bra frokost. Ingen oppgradering utover 1 kategori her, så ingen lounge på meg men det var også som forventet. Fantastisk fint og nyoppusset hotell ved Gare Lazare, Opera og nært den store Galleries Lafayette. Majestetisk lobbylounge og bar i dette hotellet: Le Grand Salon, virkelig flott og forseggjort rom med enorm takhøyde. Se teaser under.
Hotell: Hilton Garden Inn Rome Claridge Booket: 1 King Bed Room (booket dagen før, penger+poeng) Status: Gold Antall netter: 1 Oppgradert: Ja, til King Superior Room (største/eneste forskjell er balkong) Annet: Gratis frokost (mitt valg som Gold) og to flasker vann som jeg kunne hente i resepsjonen. Tom minibar, men en liten kiosk i resepsjonen hvor de hadde "minibar utvalg". Sjåførtjeneste på hotellet, som tok 20 Euro til Vatikanstaten og 55 Euro (60 hvis du betaler med kort) til flyplassen. Sen utsjekk til 16.00.
Hotell: Conrad New York Booket: Deluxe Suite King Bed Status: Gold Antall netter: 3 Oppgradert: Ja, til River view deluxe suite Annet: Gratis vouchere for valgfri frokost i restauranten fra en egen Hhonors-meny. Voucherene inkluderer tips og kvalitetsmessig var det høy standard på frokosten. 2 flasker vann per dag (housekeeping fylte opp). Min første oppgradering, 6 opphold etter jeg ble Gold. I praksis samme rommet som det jeg hadde bestilt men med utsikt til Hudson river (mellom to bygninger). Dette tar de normalt 30 dollar ekstra for. Fikk rom i tredje etasje (nederst) noe som innebar en del trafikkstøy samt støy fra det svære atriumet med lobbyen (flere bedrifter som hadde jobb-middager for mange ansatte hver kveld). Hotellet ligger like ved One World Trade Centre og er i gangavstand fra Wall Street og heli-paden (dersom du vil ut å fly). Alt i alt et topp hotell som er verdt prisen det faktisk koster.
Hva kostet det da? Har sett høye priser i hverdagene og svært rimelige priser i helger her, naturlignok nede i finansdistriktet og turistene trekker ofte lenger opp mot Midtown. Jeg bodde her for en del år siden før det ble oppusset, den gang var det en Embassy Suites som var ganske sliten. Dette er årsaken til at alle rommene fortsatt er suiter, som er litt uvanlig med de høye m2 prisene i NYC.
Det stemmer at prisene er veldig varierende og avhengig av ukedagene. Siden det ligger vegg i vegg med Goldman Sachs tipper jeg de bruker det flittig. På nabobordet fredags morgen satt det en Goldman VP med sin nyansatte ingeniørutdannede associate og diskuterte hans strålende fremtid (hvorpå jeg i mitt stille sinn tenkte "stakkars jevel, du må jobbe ræva av deg"). Mitt opphold var fra torsdag til søndag og måtte betale $332 + tax. Bestillt ca 2 mnd i forveien på AAA rate. Med forhåndsbetaling kunne det nok ha blitt mellom 30 og 45 dollar billigere men jeg måtte ha kanselleringsmulighet pga jobb.
Det er ikke en gal pris for hva man får ser det ut som, har tidligere sett weekend priser på vinteren nede i 199 dollar i helgene. Goldman Sachs eier faktisk Conrad hotellet også, de har visst et sted mellom 10-25% av belegget på hotellet fikk jeg høre. Da er det vel ikke så rart at de ville oppgradere til et high-end hotell, det er jo high-end lønninger på den gjengen der og representasjonskontoer som står i stil.
Jeg hadde ikke fått med meg den statusmatchen til HHonors som ble informert om i slutten av november før nå. Tenkte toget var gått, men nei da. For det første fikk jeg svar på timen, det var utrolig syns jeg. For det andre matchet de BW Reward, og ikke bare det, men de matchet status og. Så nå har jeg HHonors Diamond . Noen som kan si at det gir uttelling? Har en Hilton reservasjon i Tokyo, bestilt på booking.com. Jamfør tidligere debatter her har jeg fått inntrykk av at det er en ulempe i forhold til perks, så det spørs om jeg kansellerer den og bestiller på Hilton isteden .
Hadde nok også booket via Hilton sine sider. Jeg fikk ikke poeng på de jeg hadde bestilt via hotels.com. Hvordan får man den femte natten gratis. Bestiler man fem netter og kun får opp pris for 4, eller må man be om dette når man sjekker ut/inn. Eller har det virkning neste gang man bestiller, altså man får en overnatting til gode.
Prøvde å status matche hhonors i går fra Club Carlson Concierge som jeg fikk etter MegaDo6. Fikk nettopp mail om at jeg ble matchet til HHonors Diamond Det var også svært enkelt å matche, bare å fylle ut skjema her og legge ved screenshot av medlemskort. Jeg fikk svar innen 24 timer https://hhonormystatus.hiltonapps.com
Hotell: Hilton Sukhumvit Bangkok Booket: Deluxe King Bed Status: Diamant Antall netter: 1 (P&C) Oppgradert: Ja, til Executive Room Annet: Lounge. De oppgraderer kun 1-2 kategorier her, så vil en ha mulighet for suite så må en booke executive. Det var policy fra management. En differanse på ca 3-400 kr pr natt. I følge flere på flyertalk foretrekker de executive fremfor suite, som i grunnen er et ekstra oppholdsrom. For min del synes jeg det er greit med space om en reiser med f.eks kamerat/far, men ser at hvis en reiser med kjæreste er executive mer intime/koselige. Har bodd her mange ganger som gull, merket ingen ekstra service som diamant. Men nå har de veldig god gold-recognition på dette hotellet med garantert lounge og oppgradert rom.
Jeg fikk matchet mitt CCG til Gold men vet ikke om det er vært og prøve og matche mitt BWD til HHonors Diamond?
...og hvordan fikk du BW Diamond? Sitter med HH Gold, CC Gold, IHG Gold, Thon Gold og alt mulig annet fjas Gold. Skulle gjerne funnet en bakdør til Diamond.
Jeg prøvde meg på match fra CCC for et par uker siden før de lanserte den siden, men da ville de ha historikk som viste reisemønster hos CC, før de skulle vurdere å gi meg en challenge... Da ga jeg f.. Helt til for et par dager siden når jeg så den nye "matchsiden" de har satt opp. Da sendte jeg et bilde av CCC-kortet, og i går fikk jeg mail om at jeg var blitt Diamond! (Veldig greit, siden mitt HH Gold ville gått ut i mars 2016)