Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

  1. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en svært hyggelig nyhet. Samtidig gjør nok Hilton alt for å beholde lojale kunder når reiseverden blir normal igjen. Er det noen som klarer å se på sin side evnt app på Hilton at ny utløpsdato på status har blitt oppdatert til mars 23?
     
    LN-FHU liker dette
  2. polarexpressen

    polarexpressen Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    33
    Fra FAQ-siden på hilton.com:

    When will these changes be reflected on a member’s Hilton Honors app and online account page?
    Members can expect to see these changes reflected in the Hilton Honors app and website in early 2022.

    (https://www.hilton.com/en/hilton-honors/support-faq/)
     
    phileas liker dette
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, svært kjekt å vite at diamantstatusen ikke blir borte fordi det er innreiseforbud til USA fortsatt. Har begynt å bli urolig for at Biden ikke skulle åpne opp tidsnok for at jeg kunne klare diamantkravet, nå blir det jo betraktelig lettere i og med at de gir full tollover inn i 22 også.

    Kudos til Hilton!
     
    phileas liker dette
  4. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Dagens gode nyhet :) Virkelig imponerende at de igjen også lar en rulle over netter en har hatt i år for neste års opptjening uavhengig om krav er oppfylt. Er helt enig med deg det blir litt mindre «stress» neste år for å bevare status til mars 24. Får bare håpe det kommer svært mange gode business flytilbud når verden ligger mer åpen for å reise. Artig skal det også bli å kunne besøke Hilton som kommer tilbake til København neste år. Kanskje et sted Hilton fan på forumet bør samles neste år.
     
    Baldrick, October and polarexpressen like this.
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Rome Airport
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard King
    Oppgradert: Executive King
    Andre fordeler: Gratis frokost (følger medlemskap), gratis loungetilgang (midlertidlig stengt)
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med erfaringer fra bra Hilton hotell i Montreal?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har tips til Hilton-hoteller i NYC?

    To ulike turer:
    En med mor på 75, 4 netter 2 rom, makspris rundt 30k.
    Og en med kona, en uke i påsken 1 rom, makspris ca 30k.
     
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    642
    Likes mottatt:
    2,933
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd noen ganger på Hilton New York midtown. God drikke i loungen og fin utsikt om du får rom høyt oppe. Sentral beliggenhet i forhold til sentrale severdigheter. Kort gangavstand til Central park (som for min del er verd hele flyturen til NY). Som alt annet i Usa svinger prisene veldig mye. Har vært heldig og betalt ca 200 usd men ser at vinterpriser fort kan ligge opp mot 500 usd døgnet. Som ellers i verden sparer en ofte en del med å ta helgeopphold fra fre til man. Et tips kan da være å splitte bookingen i to. Helgeopphold booking pluss booking for et døgn. Ville nok uansett ha valgt det Hilton hotellet som ligget nærmest de severdigheter en ønske å oppleve så lenge prisen er i henhold til betalingsvillighet. Har selv en mor på samme alder og vurderer selv familietur til Hilton New York midtown i løpet av neste år. God tur :)
     
    Last edited: 09. nov 2021
    holmen liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Likte meg godt på Millenium Hilton. Store rom og fantastisk utsikt til One World Trade Center i frokostsalen (og sikkert fra en del rom). Også veldig nært kollektivtrafikk.

    Det er det beste av de 3 Hilton-hotellene jeg har bodd på i NYC. Hilton Fashion District hadde veldig små rom, men en kul takterrasse. Det siste er stengt på permanent basis nå.
     
    Emma, holmen and Rscott like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,185
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg finner flere Millennium Hilton (bla One UN Plaza). Mente du det på Church st?
     
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer det ja. Millennium Hilton New York Downtown er det fulle navnet.
     
    holmen liker dette
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Enkel måte å tjene litt ekstra Hiltonpoeng ved å koble Lyft til Hilton:
    https://hiltonhonorslyft.com/

    Det er også mulig å koble Lyft til Delta-Skymiles dersom en ønsker det
     
    Baldrick, Points4Fun and Emma like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Ved bestilling på Hilton får man ofte «eStandby Upgrades», der man omtrent kan sette seg på venteliste og betale et lite (billigere enn listepris) mellomlegg for bedre rom. Noen som har erfaring med om det er vits i å gjøre det når man allerede er Gold?
     
  14. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    589
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at det Ikke noe vits.
     
    Spielhaug liker dette
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har nettopp hatt noen netter på et Hilton hotell i Los Angeles. Jeg har gull og fikk disse mailene, gjorde ikke noe med dem, men ble oppgradert ….
     
    Points4Fun and Spielhaug like this.
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Har 3 netter planlagt i Chicago om to uker; noen med nylige erfaringer fra hotell i "The Windy City's" sentrale områder? Er HHD.
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Wasserturm Hotel Cologne, Curio Collection by Hilton
    Booket: King Aqua rom
    Medlemsnivå: gold
    Oppgradert: Nei, neste nivå var suite. Kunne derimot velge rom selv i hilton-appen

    Wasserturm er et ombygd vanntårn, som ble del av Hilton i desember 2021.

    20220319_095150 (Large).jpg
    Utsiden

    Hotellet har 88 rom og suiter, spa/gym (ikke testet) og bar/restaurant. Vel, ihvertfall på en måte. Det serveres frokost i restaurant i første etasje, og baren i 11. etasje (Bar Botanik) har noen små/medium-retter, men å si at hotellet har en restaurant er å ta litt i. Det kan være at det er annerledes post-covid, men hotellets websider gir ingen indikasjon på at dette.

    20220319_082226 (Large).jpg
    Etasjeoversikt.

    Vi hadde booket en King Aqua rom, og ved hjelp av google earth kunne jeg se hvilken himmelretning solen ville stå opp i og velge et rom som ble badet i sol om morgenen.

    20220319_075153 (Large).jpg
    Utsikt ut vinduet

    Arkitektonisk er det et veldig interessant hotell, hvor de i stor grad har brukt eksisterende murverk (så vidt jeg kan se) og laget hotellet rundt dette. I midten av hotellet er det en nødtrapp.

    20220319_142321 (Large).jpg
    Rømningsplan. Vi hadde rom 907.

    Baren i 11. etasje hadde noen egne cocktails og små/medium-retter. Vi testet cocktails og de smakte godt.
    https://www.thefork.com/restaurant/bar-botanik-r712502/menu

    Bar Botanik har også en fantastisk takterrassse om sommeren som nok er verdt et besøk.

    Første morgen hadde vi frokostsalen nesten for oss selv, og sammenlignet med andre større hotell var utvalget kanskje litt tynt men basisen var der
    20220319_082817 (Large).jpg
    Frokost 1

    20220319_082830 (Large).jpg
    Frokost 2

    20220319_171439 (Large).jpg
    På nordsiden av hotellet er det et offentlig bad, for de som kunne tenke seg en liten tur på et slags badeland.

    En av grunnene til at vi valgte hotellet var lokasjon i sentrum. Det var kort vei til U-bahn og Köln sentrum er såpass liten at vi fint kunne gå helt opp til Kölnerdomen, noe vi også gjorde to ganger.

    Vil jeg anbefale hotellet?
    I bunn og grunn ja. Hotellet har noen småfeil (se nedenfor), som bærer mer preg av hastverksarbeid, men i bunn og grunnen ikke noe som var en dealbreaker for oss. Vi tar gjerne turen hit igjen. Ville gitt det en terningkast 4 for over snittet men alikevel ikke helt i mål.

    20220319_090208 (Large).jpg
    Småpirk, men i frokostsalen kunne man bestille crepes. Typografien derimot var litt kryptisk for flere av oss. Jeg trodde Banan & Feta var en av alternativene og spesifiserte at jeg bare ville ha banan. Jeg fikk nutella og banan. Nabobordet ville bare ha nutella, og fikk nutella og banan (hun likte ikke banan).

    20220320_132500 (Large).jpg
    Høyttaleren i baderomstaket var malt over da de malte taket. Jeg antar denne er en del av hotellets brannvarslingssystem, og uvisst om den nå virker, men det er uansett en høyttaler til på selve sovedelen som ikke var malt over. Det vitner bare om dårlig håndverk.
    20220320_132541 (Large).jpg
    På badet var det et veldig stilfullt dusjarmatur med trykk-knapper for å sende vann til rainshower og/eller håndholdt dusj. Men det var ingen måte å justere trykket på, her var det full fres eller ingenting. Temperaturjusteringen var også montert feil, slik at 40 grader var lava, og man måtte vri mer mot kaldt for å få noe det gikk an å dusje i.


    20220320_132526 (Large).jpg
    Både dusjbatteriet og trykknapp for toalett var løst festet, og vi opplevde til og med at toalettet hang seg opp under spyling og vi måtte få noen sendt opp for å fikse det.

    20220320_133726 (Large).jpg
    Utenfor hotellvinduet var det store åpninger i muren og de skulle ha en form for fuglenetting i seg. Så ut til at ca halvparten hadde dette, resten var borte.

    20220319_142327 (Large).jpg
    Kikkehullet i døren var også offer for sølete maling, så det gikk ikke ann å åpne.

    Bonusbilder 1: Sjokolademuseumet

    Köln har et sjokolademuseum og det var verdt et besøk. Mye av utstillingen er kanskje litt kjedelig og med mye tekst å lese, men litt lenger inn kommer man til en fungerende samling av maskiner som utgjør en sjokoladefabrikk! Teknikknerden i meg fulgte ivrig sjokoladens ferd fra bønner helt til ferdige sjokoladebiter som ble plukket av en robot og pakket inn i små pakker.

    20220319_104154 (Large).jpg
    Sjokoladefontene, dessverre stengt på grunn av covid. Vanligvis ville man her kunne få dyppe ting og spise de.

    20220319_111950 (Large).jpg
    De har en café med fin solrik terasse mot Rhinen, og i tillegg til italiensk mat har de et solid utvalg av kaker og iskrem, alle med fantastisk god sjokoladesmak.

    Bonusbilder 2: Genesis

    Den egentlige grunnen for besøket i Köln var en Genesis-konsert! Undertegnede hadde aldri sett hverken Genesis eller Phil Collins live, så vi benyttet anledningen mens de fortsatt lever.

    20220319_183402 (Large).jpg
    Konsert sal

    20220319_192721 (Large).jpg
    Konsert sal 2, begynner å fylle seg opp

    20220319_202348 (Large).jpg
    Genesis, i all sin prakt

    Litt i covid-frykt, og fordi det ikke kostet stort mer enn vanlig billetter (Vi var litt sent ute) så booket jeg oss inn på en losje i LANXess Arena, med matbuffet og drikke inkludert før og under hele konserten. Vi var vel ca 20 stykker i losjen og hadde vår egen servitør som sørget for å fylle på mat og drikke underveis. Jeg vet ikke om jeg ville gjort dette på alle konserter, men jeg skal ikke nekte for at det var veldig deilig, nesten som å fly på business..

    20220319_183157 (Large).jpg
     
    Last edited: 22. mars 2022
    milehigh, Earl, paron and 13 others like this.
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Hilton London House, Chicago.
    Min status: Diamond
    Rom booket: Standard King
    Oppgradert: Premium King River View (AKA "Trump Tower View" ), 12. etasje.
    Andre fordeler:
    Gratis frokost (Ikke testet), 2 vannflasker. Fikk Early Check In ved ankomst kl. 12. Late Check Out til kl. 14. vanligvis gis det tilbud om forlengelse av dette til USD 25.-/time, men de var fullbooket samme kveld så null sjans selv om concierge prøvde hardt.
    Forøvrig: Høy standard på rommene, pen utsikt, bra sengetøy. Nespressomaskin på rommet , men tom minibar. Innbydende lobby med ok atmosfære. Nydelig takterrasse, men drinkene der var mildest talt elendige. Utmerket beliggenhet for Downtown.
     
    Emma, Mg15, KRS and 6 others like this.
  19. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en hyggelig opplevelse med Hilton sin prismatch. Skulle booke hotell, og på Hilton sine nettsider var prisen 215 USD per natt (eks skatt, semiflex honors discount rate). Etter å ha søkt på litt reviews, la jeg merke til at Tripadvisor flagget at hotels.com solgte det samme rommet til 171 USD.

    For de som ikke vet det, så har Hilton en price match policy som sier at man ikke bare får den billigere prisen, men i tillegg får man 25% ytterligere rabatt. Samt som man tjener Honors poeng fordi bookingen da blir gjort direkte gjennom Hilton. Så jeg sendte inn skjemaet for prismatch uten å ha booket, og ble ringet opp av en kjempehyggelig ansatt dagen derpå for å si at hun hadde funnet den billigere prisen, og hun spurte om jeg fremdeles hadde lyst å booke hotellet. Så da endte jeg opp med rom til 128 USD istedenfor 215 :cool:
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,410
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden