Jeg har et par Hilton bookinger på beddingen. Når jeg går inn på dem og ser, så står det merknad om «Accessible», jeg kan ikke minnes å ha haket av for noe handicap lignende på noen av dem. Er dette noe de gjør fordi jeg har gullstatus og det skal sikre bedre rom?
Opplevde det samme her, ringte for å endre bookingen og de spurte om rommet med ny dato også måtte være handicap vennlig. Har gull status.
Kan være lurt, men jeg antar handicap vennlig rom har bredere dører, dørterskel er fraværende, tilgjengelig toalett/dusj fasitlitere, utover det kan jeg ikke se noen annen forskjell. Kan ikke se pris forskjell på de forskjellige rom kategoriene normal/handicap...
Kanskje det er noe de gjør for å slippe å oppgradere. "Nei, men vi har ikke noe bedre rom i denne kategorien."
Rom for funksjonhemmede er, vel, nettopp det. Et rom tilpasset funksjonshemmede. På samme måte som enkeltrom er for fattigfolk og suiter for de rike
Jeg tenker jo at det antagelig ikke er veldig mange rom som er tilrettelagt for handikappede, og da er det jo dumt av dem å "sløse" det på oss som er mobile. Vi får se, jeg sendte en mail til det ene hotellet. Det er jo et mareritt å finne mail til consierge på disse Hilton hotellene. Fatter ikke at noe så enkelt skal være så vanskelig?
Jeg er helt enig, det er bør være et eget valg i Hilton Honors siden, der en kan på forhånd velge om har behov for handicap vennlig rom eller ikke, det å automatisk få dette tildelt, har ingen logikk(forbehold de uten behovet). Chat siden på hotellet du har bestilt? E-mail?
Hotell: Hilton Brussels Grand Place Min status: Gold Rom booket: Twin Oppgradert: King Executive Andre fordeler: Frokost og lounge Veldig fornøyd, Price Match Guarantee til under EUR100/natt, ellers dyre rom denne helgen.
Hilton har kommet med noen små, men ikke ubetydelig forbedringer i Hilton Honors. https://insideflyer.no/hilton-honors-lanserer-reelle-forbedringer/
Jeg skal bo på hilton i Reykjavik i forbindelse med en jobb jeg skal gjøre der. Hotellet har som vanlig flere klasser av rom, standard, plus, executive, suite osv. I utgangspunktet skal jeg ikke være mye på hotellet, og tenkte bare å ta det billigste de har, dvs. et standard "single" rom. Jeg la merke til at ingen av de øvrige romkategoriene har en "single" i seg. Vil dette gjøre det vanskeligere å få en complimentary upgrade enn om jeg f.eks. tar en standard "queen", hvor det finnes ekvivalente rom i alle kategorier? Eller overkompliserer jeg ting?
Jeg har lagt merke til at det i USA er veldig mange Hilton hoteller som har begynt å gi wifi-kode samtidig som pålogging er enklere enn noen gang med romnummer og etternavn. Skjønner ikke poenget og jeg bruker alltid romnummer og navn istedet for kodene fordi man da får bekreftelse på at det er Premium wifi (jeg er Diamond). Samtidig har jeg også sett flere hoteller som dropper «premium» og gir samme hastighet til alle (typisk på Hamton). Der hvor det skjer bruker det generelt å være dårlige greier. Noen andre som har merket lignende og prøvd koden istedet?